מבקר המדינה: אבחן את איכון הטלפונים של השב"כ - סרוגים

מבקר המדינה: אבחן את איכון הטלפונים של השב"כ

משרד מבקר המדינה יבחן את השימוש של השב"כ באיכונים סלולריים כדי לאתר חולי קורונה, וכן את הסיוע הכלכלי שהממשלה העניקה לאזרחים. הממצאים הראשונים יגובשו בחודשים הקרובים, במטרה להשתמש בהם במקרה של גל תחלואה נוסף

מבקר המדינה: אבחן את איכון הטלפונים של השב"כ
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע היום (שני) כי בכוונתו לבחון את השימוש של השב"כ באמצעי האיכון הסלולריים כדי לאתר חולי קורונה, וכן את הסיוע הכלכלי שהעניקה הממשלה לאזרחים ומערך הבדיקות שהוקם. לדבריו, משרד המבקר יפעל לגבש ממצאים ראשוניים בחודשים הקרובים, במטרה להשתמש במסקנות הללו במקרה של גל תחלואה נוסף.

"בתפיסה שלי, ביקורת כזו היא בליבת העשייה של ביקורת המדינה והיא תהווה כלי ממשי לשיפור השירות לציבור ולמקבלי ההחלטות" אמר במהלך דיון של הוועדה לביקורת המדינה בכנסת. "נפעל, כמובן בכפוף לסטנדרט מקצועי ולעמידה בנהלי הביקורת, כדי לגבש ממצאים ראשוניים בחודשים הקרובים בנושאים שפירטתי – שהם בליבת השירות האזרח – כדי להיות רלוונטיים לגלי תחלואה נוספים שעלולים לפרוץ בהמשך. מיטב אנשי המקצוע במשרדנו עובדים על זה בימים אלו".

כזכור, בשבוע שעבר הוחלט על הפסקת השימוש בכלי המעקב של השב"כ למאבק בנגיף הקורונה, זאת בעקבות החלטת בג"צ כי יש לפעול להסדרתו של הנושא בחקיקה ראשית – ולא בהחלטות מתמשכות הנובעות מתקנות שעת חירום. "המאבק בנגיף הוא ארוך וחריג אך גם הסתייעות ביכולות שירות הביטחון הכללי הינן חריגות ביותר" אמר יו"ר הוועדה צביקה האוזר. "ראינו לנכון לקיים דיון פתוח בנושא מהותי זה שעיקרו איזון בין הזכות לפרטיות לזכות הבסיסית לחיים".

"ועדת המשנה לשירותים חשאיים ראתה לאורך כל הדיון שנמשך כשלושה חודשים את הצורך בבחינת חלופות אפקטיביות לשימוש בכלי השב"כ. העובדה שהממשלה החליטה שלא להתקדם בשלב זה עם הליך חקיקה שיסדיר שימוש בכלי השב"כ מוכיחה כי התעקשות הועדה על חלופות נפלה על אזניים קשובות" הוסיף. "תקוותי שהממשלה תפעל באמצעים אחרים לתת מענה אפקטיבי לשמירת שלום הציבור בנושא הקורונה ותפנה להמשך הליך חקיקה רק במקרה בו יהיה קיים צורך ממשי ולא יינתן מענה משמעותי בכלים אזרחיים אחרים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו