אחרי שתאריך החידוש של הרכבת נדחה שוב בשבוע שעבר על רקע העלייה בתחלואת הקורונה, רכבת ישראל הציגה היום (ראשון) מתווה חדש לחזרה לפעילות – וקבינט הקורונה צפוי לדון עליו בימים הקרובים. במתווה, שהוצג למשרד הבריאות, נכללים מגבלות נוספות כדי למנוע צפיפות ברכבות וברציפים.
לפי המתווה החדש, בדיקת חום יערכו בכניסה לכל תחנות הרכבת, וכן יופעלו אמצעים לצורך מניעת צפיפות ברציפים – ביניהם סימון של מסלולי הליכה בכל כיוון בתחנות והקפדה על ירידה מקרונות הרכבת לפני עלייה של הנוסעים בכל תחנה. עוד הוחלט כי התפוסה המקסימלית תרד מ-65 אחוז במתווה הקודם ל-50 אחוז במתווה הנוכחי, כשכל רכבת תוגבל ל-500 נוסעים בלבד.

במקביל הנהלת הרכבת בחנה אפשרויות נוספות למעקב ורישום הנוסעים – זאת לאחר שנקבע כי האפליקציה הייעודית שנועדה לשמש לרכישת כרטיסים לא תהיה מוכנה לפעולה בזמן. לפי המתווה שהוצע, בשלב הראשון הנוסעים יצטרכו להזמין כרטיסי נסיעה מראש דרך אתר החברה או במוקד שירות הלקוחות הטלפוני, ואז להזדהות בתחנה באמעות תעודת זהות, דרכון או כרטיס רב קו אישי. במקביל, ברכבת עובדים על פיתוח מערכת דיגיטלית לרכישת כרטיסים שתיכנס לפעילות בהמשך.
בדומה למתווה הקודם, גם במתווה החדש נקבע כי כמות הפקחים בקרונות ובכניסות לתחנות תתוגבר. ברכבת ישראל ציינו כי החברה מגייסת בימים אלו מאות סדרנים שיעמדו בכניסות לתחנות ויאמתו את הכרטיסים, במטרה לצמצם את העומסים הצפויים בימים הראשונים. בהמשך תהליך האימות יעבור לפורמט דיגיטלי, כשכל כרטיס יכלול ברקוד שיסרק בכניסה לתחנה במקום האימות הידני.

כאמור, קבינט הקורונה צפוי להתכנס לדיון על המתווה החדש להחזרת הרכבת לפעילות בימים הקרובים. לטענת הנהלת הרכבת, מרגע אישור המתווה יידרשו רק יומיים של היערכות עד שהרכבת תוכל לשוב לפעילות מלאה.

מה דעתך בנושא?
0 תגובות
0 דיונים