השימוש באיכוני השב"כ למאבק בקורונה יופסק היום - סרוגים

השימוש באיכוני השב"כ למאבק בקורונה יופסק היום

יו"ר ועדת המשנה למודיעין, ח"כ צביקה האוזר, הודיע כי סמכויות השב"כ לבצע מעקב אחר חולי קורונה יסתיימו הלילה בחצות: "הסתייעות ביכולות שב"כ הינן חריגות ביותר"

השימוש באיכוני השב"כ למאבק בקורונה יופסק היום
  (שאטרסטוק)

עם סיום דיון מליאת הכנסת היום (רביעי), נכנסת לתוקפה החלטת ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן, בראשות ח"כ צביקה האוזר, כי היום הינו היום האחרון לשימוש בכלי המעקב של השב"כ למאבק בנגיף הקורונה.

כזכור, ביום שני השבוע אישרה ועדת המשנה את בקשת הממשלה להארכת מועד של 48 שעות להניח על שולחן הכנסת את חוק הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש.

עוד באותו נושא

בתום הדיון: הכנסת אישרה להאריך את מעקב השב"כ

כפי שקבעה הוועדה, אי הנחת הצעת החוק על שולחן הכנסת משמעותה פקיעת הסמכתו של השב"כ לסייע בנושא, אף שהסמכות ניתנה עד ל-16 בחודש, וזאת לאור עמדתה של הוועדה והחלטת בג"צ כי יש לפעול להסדרתו של הנושא בחקיקה ראשית, ולא בהחלטות מתמשכות הנובעות מתקנות שעת חירום.

יו"ר הועדה, ח"כ האוזר: "אני מבהיר כי החל מהיום בחצות ישנה מניעה חוקית לעשות שימוש בכלי שירות הביטחון הכללי לצורך איכון מכשירי טלפון במסגרת המאבק בנגיף הקורונה. המאבק בנגיף הוא ארוך וחריג אך גם הסתייעות ביכולות שירות הביטחון הכללי הינן חריגות ביותר".

"ראינו לנכון לקיים דיון פתוח בנושא מהותי זה שעיקרו איזון בין הזכות לפרטיות לזכות הבסיסית לחיים. ועדת המשנה לשירותים חשאיים ראתה לאורך כל הדיון שנמשך כשלושה חודשים את הצורך בבחינת חלופות אפקטיביות לשימוש בכלי השב"כ. העובדה שהממשלה החליטה שלא להתקדם בשלב זה עם הליך חקיקה שיסדיר שימוש בכלי השב"כ מוכיחה כי התעקשות הועדה על חלופות נפלה על אזניים קשובות".

האוזר הוסיף: "תקוותי שהממשלה תפעל באמצעים אחרים לתת מענה אפקטיבי לשמירת שלום הציבור בנושא הקורונה ותפנה להמשך הליך חקיקה רק במקרה בו יהיה קיים צורך ממשי ולא יינתן מענה משמעותי בכלים אזרחיים אחרים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו