בכיר במערכת הביטחון: ריבונות לא תוביל אינתיפאדה - סרוגים

בכיר במערכת הביטחון: ריבונות לא תוביל אינתיפאדה

בשיחות סגורות מעריך בכיר במערכת הביטחון, כי: "החלת ריבונות לא תוביל לאינתיפאדה שלישית", כך דווח בגלי צה"ל. יחד עם זאת בצבא חוששים מהמתח לקראת המהלך כשיש אי וודאות

בכיר במערכת הביטחון: ריבונות לא תוביל אינתיפאדה
  (צילום: גילי יערי/ פלאש 90)

בכיר במערכת הביטחון אומר בשיחות סגורות כי: ״החלת ריבונות לא תוביל לאינתיפאדה שלישית, הציבור ברש״פ לא מעוניין בזה. כל עוד המהלך לא יפגע לאנשים בפרנסה ובחיי היום יום שלהם זה לא יגלוש לשם״. כך דיווחה הבוקר (רביעי), מוריה אסרף-וולברג אצל אפי טריגר בגלי צה"ל.

עוד באותו נושא

בהתיישבות מחריפים את המאבק בתכנית טראמפ


7

הדברים מגיעים על רקע מחאות הפלסטינים, הפסקת התיאום הביטחוני, והחשש בקרב הדרג המדיני מההשלכות הביטחוניות שיכולות להגיע בעקבות החלת הריבונות. על פי הדיווח של אסרף-וולברג, כל עוד מהלך של סיפוח לא יפגע בחיי היום יום של הפלשתינים ובפרנסה שלהם – זה לא יגלוש לאינתיפאדה, כך על פי גורם שנכח באותן שיחות. עוד הוסיף: ״הציבור ברשות הפלשתינית לא מעוניין באינתיפאדה שלישית״.

יחד עם זאת באתר וואלה מדווחים כי גורמי צבא העריכו בפני שר הביטחון שקיים סיכוי קלוש שאבו מאזן יקרא לטרור עממי או לאלימות, אך השטח עשוי להגיב באופן מפתיע וקיצוני במיוחד. על פי הדיווח אותם גורמים מתריעים כי העמימות והמתח עלולים להוביל להתפרצות אלימה. אך הערכות של גורמים במתאם פעולות הממשלה בשטחים מדברות על כך שלמרות שהפלסטינים לא ויתר על חלום המדינה הפלסטינית, הם מגלים אדישות לתהליך המדיני הישראלי.

אתמול (שלישי) הודיע ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה כי בתגובה לריבונות ישראלית: "הרשות הפלסטינית תנקוט צעדים להכרזה על מדינה פלסטינית בגבולות 1967 שבירתה ירושלים המזרחית". עוד הבהיר בפני עיתונאים ברמאללה כי הרשות הפלסטינית "תחל בקמפיין לקבלת תמיכה בינלאומית והכרה מהקהילה הבינלאומית במהלך".

"הרשות הפלסטינית היא לא מתנה מאף אחד", המשיך. "היא הוקמה הודות להקרבה של הפלסטינים. אם ישראל מעוניינת להרוס את הרשות, אנחנו יכולים להתנגד לכך. הסטטוס-קוו לא יכול להישאר כך. אנחנו נלחמים כדי להפסיק את הכיבוש ולהקים מדינה פלסטינית עצמאית ומשגשגת. המציאות בשטח לא אפשרית – לא לפלסטינים ולא לישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
5% תמיכה בציבור
מיותר | 10-06-2020 10:17
הציבור ברובו המכריע מעוניין בפתרון המשבר הכלכלי ולא מתעניין כלל בגורלו של מעלה תקוע ח או מאחז גבעת להבת אדושם ג, או מעלה תפרחת החיתולים ב. קומץ זעיר וצעקני מצטרף לביבי הספינולג שמנסה כל דרך על מנת להמלט מאימת הדין. במקום להתעסק במשבר הכלכלי, מתעסקים בספינים.
מכבי צהוב
איתי וייס | 10-06-2020 16:24
טוב כלכלה בלי כלכלה מתים קרוב ל300 עולה רוצים עולם פה לא מדברים מסיכות שומע רק ביבי לא אחרים מרחק ביבי איפה אחרים
2
מכב י צהוב
איתי וייס | 10-06-2020 16:21
רגע סוף סוף דיבור אמיתי ידוע לערבים תנו רק כסף אבל שינוי בחיים מכירים רק אילימות
3
בכיר
אחד שיודע | 12-06-2020 17:24
אלוף גרשון הכהן, קצין ומפקד מקצועי משכמו ומעלה שיש לו את כל הניסיון והאחריות לומר זאת!
את זה נראה ממש בקרוב .... ואני בלי שום הבנה
בבטחון אומר: שטויות | 13-06-2020 20:45
נראה מה יקרה אחרי 1 ליולי ... לדעתי כלום .... כי ביבי לא יעז לבצע סיפוח , ואם יעז אז למרות שרק לשוטים נתנה נבואה , אני הייתי מהמר על קטסטרופה כלכלית , עיצומים מאירופה , מתקפה דפלומטית של רוסיה וסין , הדרדרות ביחסים עם העולם הערבי .... וכן , גם השטחים יבערו .....