לראשונה בהיסטוריה: בוטלה עצרת האו"ם בניו יורק - סרוגים

לראשונה בהיסטוריה: בוטלה עצרת האו"ם בניו יורק

עצרת האו"ם השנתית לא תתקיים השנה בעקבות משבר הקורונה - בפעם הראשונה ב-75 שנות קיום הארגון העולמי. באו"ם בוחנים כעת כיצד לערוך עצרת חלופית, ככל הנראה באמצעות שיחות וידאו

לראשונה בהיסטוריה: בוטלה עצרת האו"ם בניו יורק
  עצרת האו"ם בניו יורק. ארכיון (צילום: אבי אוחיון\פלאש 90)

לראשונה ב-75 שנות קיום הארגון, עצרת האו"ם השנתית לא תתקיים השנה בניו יורק – כך הודיע היום (שלישי) נשיא האו"ם טיג'ני מוחמד-בנדה. בארגון בוחנים כעת אפשרויות לקיום עצרת חלופית בספטמבר, במסגרתו מנהיגי העולם יוכלו לשאת את נאומיהם – ככל הנראה באמצעות שיחות וידאו.

"מנהיגי העולם לא יכולים לבוא לניו יורק כיום. גם אם גבולות העולם ייפתחו ולא יהיה חשש להגיע, הם לא יכולים לבוא כל אחד באופן אינדיבידואלי – נשיא לא נוסע לבד, מנהיגים לא נוסעים לבד. יהיה בלתי אפשרי להביא משלחות גדולות לניו יורק במהלך המגפה" אמר הנשיא. החלטה רשמית על העצרת החלופית צפויה להגיע בשבועות הקרובים.

עוד באותו נושא

פצצות, שתיקות, ו"דוגרי": היסטוריית נאומי נתניהו

ההחלטה על ביטול העצרת מגיעה לאחר שמזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש המליץ לפני כחודש לערוך את עצרת האו"ם השנה בפורמט מצומצם, זאת על רקע החשש מהתפרצות הקורונה. במכתב ששלח לנשיא הארגון גוטרש הציע להגביל את מספר הנוכחים באולם העצרת בניו יורק לנציג אחד מכל מדינה, כאשר מנהיגי המדינות יעבירו מראש נאומים מוקלטים או ישאו דברים מארצם באמצעות שידור לוויין.

מוחמד-בנדה תמך אז בהצעה, אך אמר שהדבר תלוי במגבלות שיהיו בניו יורק בימי העצרת. בדבריו העריך כי ייתכן שעד סוף ספטמבר יותר למאה אנשים או יותר להיכנס לאולם העצרת – אך כעת, עם המשך ההתפרצות הנרחבת של נגיף הקורונה בארה"ב בכלל ובניו יורק בפרט, הוחלט על ביטול העצרת השנתית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו