אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

חוזרים לשגרה: טיפים לאכילה נבונה במסעדות ובתי קפה

המסעדות ובתי הקפה חזרו לשגרה ואיתם הפיתויים הגדולים שמאיימים על הגזרה והבריאות, אז איך מצליחים לבלות בתבונה? קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להבין ממה כדאי להיזהר ומה לא כדאי להזמין

חוזרים לשגרה: ממה הכי כדאי להיזהר במסעדות?
  (צילום: שטארסטוק)

הגעגוע לבילוי במסעדות ובבתי קפה יכול להוות מלכודת, בכל הנוגע לשמירה על הגזרה והבריאות. אז חוץ מלשים אלכוג'ל ומסכה ולבדוק שהכול עבר מספיק חיטוי, יש ועוד כמה דברים ששווה לכם לעשות למען הבריאות שלכם.

1. אל תוותרו על תוכנית הארוחות הרגילה שלכם – הכינו תוכנית כוללת למזונות שאתם אוכלים בדרך כלל בארוחות שלכם, והקפידו על כך. אם אתם נוהגים בדרך כלל לאכול שילוב כלשהו של חלבון, ירקות וסלט לארוחת הצוהריים, חפשו משהו דומה בתפריט; ואל תתנו לעיניים לנדוד לכיוון הכריך או הפסטה.

2. היזהרו ממאכלים שנשמעים בריאים יותר מפי שהם – כריכים יכולים להיות בריאים אם מכינים אותם מירקות ולחם מדגנים מלאים. אבל הקלוריות יכולות להתווסף במהירות אם מוסיפים גבינה או מיונז, או אם הכריך גדול. היזהרו גם מסלטים שנשמעים בריאים! סלט עוף יכול להכיל יותר מ-1000 קלוריות אם הוא מכיל עוף מטוגן, תוספות ורוטב עשיר.

(צילום: שטארסטוק)

3. היזהרו מהמנות המיוחדות – ייתכן שהמלצר שלכם יגיע עם תיאור מעורר תיאבון של המנות היומיות, לכן שימו לב! את מרבית המנות המיוחדות לא ניתן לשנות, מה שאומר שאולי לא תצליחו לוותר על הרוטב, או לבקש שהדג יוכן על הגריל ולא בטיגון. אם המנות המיוחדות מתאימות לחישובים שלכם: נפלא! אבל החליטו על מנה מהתפריט מראש, כך שיהיה לכם גיבוי.

4. אל תיפלו למלכודת הגדלת המנה – היו נחרצים כשמציעים לכם יותר אוכל ממה שאתם רוצים, גם אם זה נשמע כמו תמורה טובה לכסף שלכם. כאשר המלצר שלכם אומר: "תמורת 5% הנחה, תוכלו לקבל עם המנה תוספת צ'יפס", חשבו לעצמכם: "ב-5% הנחה בלבד, אני אקבל תוספת של 600 קלוריות ו-40 גרם שומן."

(צילום: שטארסטוק)

5. קראו בעיון את הערך הקלורי בתפריטים – מחקר שנערך לאחרונה הראה כי הקלוריות במנה בפועל עשויות להיות גבוהות ב-20% ממה שמופיע בתפריט. בנוסף, הערך הקלורי מתייחס לרוב לפריטים נפרדים ולא לסך הקלוריות עבור הארוחה המלאה כפי שהיא מוגשת. לכן, אם אתם מחשבים את הקלוריות עבור המנה העיקרית, אל תשכחו להוסיף קלוריות עבור התוספות.

6. זכרו שמנות במסעדה עשויות להיות ענקיות – התחלקו במנה הראשונה עם בן/בת הזוג שלכם והזמינו תוספת ירקות; לחילופין, ארזו את השאריות לאחר שאכלתם את המנה שלכם. כשמדובר בהגדלת מנות, המסעדה אולי יכולה להרשות לעצמה להעמיס על הצלחת, אבל אתם לא.

============
הטיפים באדיבות ד"ר סוזן בוורמן תזונאית ראשית בחברת הרבלייף

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו