בית ספר נוסף נסגר; אלפי תלמידים נשלחו לבידוד - סרוגים

בית ספר נוסף נסגר; אלפי תלמידים נשלחו לבידוד

תלמידה מהתיכון הרב תחומי בחדרה אובחנה הבוקר כנשאית של נגיף הקורונה. ראשי מערכת החינוך בעיר הודיעו על סגירת בית הספר ושליחת כ-2,000 תלמידים לבידוד: "בימים הקרובים נחזור ללמידה מרחוק"

author-image
בית ספר נוסף נסגר; אלפי תלמידים נשלחו לבידוד
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

תלמידה מבית הספר הרב תחומי בחדרה אובחנה הבוקר (שני) כנשאית של נגיף הקורונה. מבית הספר נמסר כי מצבה טוב. עם זאת, בסיום הערכת מצב שקיים ראש העיר עם משרד החינוך, מערכת הבריאות וסגל בית הספר הוחלט ליתר ביטחון לסגור את בית הספר ולשלוח את כלל התלמידים – 2,000 במספר – לבידוד ביתי.

בשעה זו מתקיימות שיחות של צוותי החינוך עם התלמידים ובסיומן התלמידים ישוחררו לביתם.

ראש העיר חדרה, צבי גנדלמן, אמר: "אנו מקדמים תהליך בדיקה של תלמידי בית הספר. סגל בית הספר יעדכן את ההורים באשר להליך הבדיקות ובהתאם לתוצאות הבדיקה נחליט לגבי המשך הלמידה".

גנדלמן ציין כי "בימים הקרובים נחזור ללמידה מרחוק. אנו מאחלים בריאות לכולנו ובטוחים שיחד נעבור את התקופה בהצלחה".

בתוך כך, בעקבות העליה המדאיגה של תחלואה בקורונה במוסדות חינוך, מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, שלחה מכתב לשר החינוך ולשר הבריאות, בו היא דורשת באופן דחוף לערוך לצוות החינוכי בדיקות קורונה במוסדות חינוך שבהם התגלה הנגיף.

במכתב דורשת בן דוד "לסגור לאלתר כל מוסד חינוכי שבו מתגלה ולו מקרה אחד של תחלואה בקורונה, עד לאחר שיתגלו תוצאות שליליות לכל המבודדים, זאת במטרה למנוע סיכון למעגלי הדבקה נוספים".

בנוסף דורשת בן דוד "לבצע בדיקות קורונה לכל צוותי ההוראה במוסדות החינוך שבהם התגלו מקרי קורונה".

בסוף המכתב הבהירה בן דוד כי "במטרה להקדים תרופה למכה ולמנוע המשך עלייה בתחלואה והצבת צוותי ההוראה בסיכון מיותר, יש לבצע בדיקות סקר מקיפות מבעוד מועד, בכל מוסדות החינוך שנמצאים באיזורים שהוגדרו אדומים".

עוד באותו נושא

הימלפרב ייסגר ל-3 ימים; זו מפת החולים בבתיה"ס בי-ם

שר הבריאות יולי אדלשטיין כינס אמש (ראשון) מסיבת עיתונאים, והתייחס לגל ההדבקה בירושלים וברחבי הארץ: "נרחיב את הבדיקות גם ללא תסמינים לכל הארץ ולא רק לבתי ספר".

אדלשטיין פתח בנתונים לפיהם יש 53 חולים חדשים שנדבקו ביממה האחרונה. "זה לא סוד שאירוע ההידבקות מאד מדאיג אותנו, המספרים מדאיגים בשל עצמם, אבל בכל הישיבות שלנו עולה שזה סימפטום למשהו רחב יותר שקורה בעוד בתי ספר".

אדלשטיין הוסיף: "לא נוכל לעשות שום דבר ללא שיתוף פעולה של ככל האוכלוסיה. אין כאן חלק מהאוכלוסיה או כאלו שחשובים יותר או חשובים פחות – כל האוכלוסיה מתבקשת לשתף פעולה, אני מבקש אישית לשתף פעולה. לא צריך ללמוד את כל הנהלים והאותיות הקטנות. אני מבקש לשים מסיכה, לשמור מרחק, לשמור על היגיינה- דברים מאוד פשוטים שכל ילד יודע לעשות –  זה יכול לעזור לנו הרבה".

על הביקורת על היעדר בדיקות אמר: "משרד הבריאות החליט עד כה מי צריך לבצע בדיקות ורק מי שצריך ייבדק וביצענו בדיקות נקודתיות, מעכשיו נרחיב את הבדיקות גם ללא תסמינים לכל הארץ. לא מתכוונים במשרד הבריאות לשנות את כללי הבידוד – כל אדם עם תסמינים שהיה במגע קרוב עם חולה מאומת. תסמינים הם: חום, שיעול, אובדן חוש טעם. הגדרת מגע קרוב: פחות מ-2 מטר מרחק ובמשך זמן של 15 דקות לפחות, כל אדם עם תסמינים של המחלה שהגיע לבית חולים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
נשמע שמישהו בממשלה קצת נחפז...
מה זה? | 01-06-2020 11:09
לא צריך מסכות אם יש שרב? מה ההיגיון?? אם בגלל השרב אי אפשר לשים מסיכות אז צריך לסגור את בית הספר!! שר הבריאות החדש מתגלה כיותר דביל מקודמו. ביומיים בתפקיד כבר הספיק לעשות נזק גדול.