קצר על הפרשה| צריכים לדרוש להתפלל בהר הבית - סרוגים

קצר על הפרשה| צריכים לדרוש להתפלל בהר הבית

אם נשאל אנשים יראי שמיים מדוע אסור לעלות להר הבית הם יגידו שכולנו טמאי מתים ולכן אסור לעלות, אבל מהפרשה שלנו שכתוב את מי יש לשלוח מהמחנה מספרת את היהפך. זה הזמן לדרוש ולהתפלל בהר הבית

author-image
קצר על הפרשה| צריכים לדרוש להתפלל בהר הבית
  (Photo by Sliman Khader/Flash90)

פרשת נשא: בשבוע שעבר חגגנו את יום ירושלים, מוטה גור קרא בקשר הרב הבית בידנו וכל עם ישראל התרגש, ומה קרה אחר כך? עם ישראל אמר הכותל בידנו ולהר הבית אף אחד כמעט לא מגיע. למה?

אם נשאל הרבה אנשים יראי שמיים, יגידו "כולם טמאי מתים", טמא מת לא יכול להיכנס להר הבית, זה איסור כרת. באה פרשת שבוע ומספרת לנו סיפור אחר לגמרי. וידבר ה' אל משה לאמור, צו את בני ישראל וישלחו מן המחנה כל צרוע וכל זב וכל טמא לנפש. כל אלו צריכים לצאת מהמחנה, אבל על איזה מחנה מדובר? יש מחנה ישראל, מחנה שכינה, מחנה לוויה? התורה שבעל פה משלימה את הפרטים ומי שיסתכל ברמב"ם יראה שיש לנו את ירושלים שזה מחנה ישראל בעצם, הר הבית זה מחנה לוויה ובית המקדש זה מחנה שכינה.

למשה רבינו באוהל היה את הארון של יוסף יחד איתו, היה מת יחד איתו במחנה לוויה, אומר הרמב"ם מותר להכניס אפילו מת ממש להר הבית, על אחת כמה וכמה שלטמא מת מותר להיכנס להר הבית. אז למה שלא ניכנס להר הבית?

תגידו לי שלא יודעים איפה בית המקדש?  בדורות האחרונים הוכח מעל לכל ספק שהמסורת עתיקת היומין שבית המקדש היה סביב מה שנקרא כיפת הזהב- זאת המסורת האמתית, והר הבית הוא ענק, למה לא להיכנס למרחבי הר הבית? אנחנו צריכים לא להסתפק בכותל המערבי ולדרוש שעם ישראל יתפלל בהר הבית.

את אותה גזרה עת'מנית עתיקה, שלאף אדם שאינו מוסלמי אסור להתפלל בהר הבית- צריכים להעביר אותה מהעולם. הטורקים לא נמצאים פה כבר יותר ממאה שנה. אנחנו צריכים לדרוש מהממשלה ומהקדוש ברוך הוא, להתפלל בהר הבית ולא רק להסתפק בכותל המערבי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו