בית המשפט קבע כי מלכה לייפר כשירה לעמוד לדין - סרוגים

בית המשפט קבע כי מלכה לייפר כשירה לעמוד לדין

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום כי מלכה לייפר המואשמת באוסטרליה באונס של שלוש אחיות כשירה לעמוד לדין. עורכי דינה צפויים להגיש ערעור לבית המשפט העליון

author-image
בית המשפט קבע כי מלכה לייפר כשירה לעמוד לדין
  יונתן זינדל/ פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום (שלישי) כי מלכה לייפר, המואשמת באוסטרליה על אונס של שלוש אחיות שלמדו בבית ספר שניהלה במדינה, כשירה נפשית לעמוד לדין. כפועל יוצא, החליטה השופטת חנה מרים לומפ כי היא מחדשה את הליכי ההסגרה.

בהחלטתה כתבה השופטת: "לא נעלם מעיני, כי למשיבה היו בעבר וישנן בהווה בעיות נפשיות, כפי שגם אישרו חברי פאנל המומחים בעדויותיהם בבית המשפט. אולם, אין מדובר בבעיות נפשיות פסיכוטיות של מחלת נפש במובנה המשפטי. הרושם שנותר בי הוא, שהמשיבה מעצימה את בעיותיה הנפשיות, ובכך היא מתחזה למי שחולה במחלת נפש. על כן מסקנתי היא שהמשיבה מסוגלת לעמוד לדין ויש לחדש את ההליכי ההסגרה בעניינה". עורך דינה של לייפר, טל גבאי, הגיב להחלטה וקרא כי ההגנה טוענת שלייפר לא כשירה לעמוד לדין, השופטת הגיבה לה וקבעה כי אין אבן שלא נהפכה בהליך המשפטי המדובר.

עוד באותו נושא

ליצמן: "מצפוני נקי, תמיד פעלתי לסייע על פי החוק"


4

גבאי הודיע כי יוגש ערעור לעליון: "נבקש דחייה בשביל הסדרת הייצוג, נבקש 30 ימים, אנחנו נשלח בקשה לבית המשפט. היא עצורה, אין לנו עניין למשוך את העניין ולו ביום אחד. אני רוצה להגיע לבית המשפט העליון ולסיים את הפרשה". במחלקה הבינלאומית בפרקליטות ביקשו מבית המשפט להקציב 14 יום להסדרת הייצוג.

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד מסרה: "‏סוף סוף אחרי שנים של מריחת הליכים, בית המשפט קבע שמלכה לייפר ברת הסגרה. היא בוודאי תגיש ערעור לעליון. צריך שההליך הזה יהיה מזורז. נגרם נזק גדול ליחסי ישראל אוסטרליה ופגיעה קשה מאד בקורבנות".

מארגון 'מגן' המלווה את הנפגעות נמסר: "כבר מתחילת הדרך טענו שמלכה לייפר מתעתעת ברשויות ואנו שמחים שבית משפט קבע כי היא כשירה לעמוד לדין. לאחר אין ספור דיונים ומריחות שהשפיעו קשות על המתלוננות אנו מקווים שבית המשפט יקבע דיון מהיר בעניין ההסגרה ויביא סוף סוף לצדק ולמזור לנפגעות. בנוסף אנו מצפים שמדינת ישראל לא תגרור רגליים במקרים דומים, ותפעל להסגרה מידית של פדופילים מכל העולם שרואים בישראל כמדינת מקלט".

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון נפגש בעבר עם שתיים מהמתלוננות בפרשת מלכה לייפר, האחיות דסי ארליך וניקול מאייר, והתחייב כי יפעל מול ממשלת ישראל כדי להסגיר את לייפר לאוסטרליה. בדבריו הדגיש את הצורך בפתרון מהיר למאבק המתנהל על הסגרתה של לייפר, שמואשמת בפדופיליה באוסטרליה ונמלטה לישראל ב-2008.

"הידידות בין ישראל ואוסטרליה מבוססת על דברים רבים, כולל מחויבותנו המשותפת לצדק, לדמוקרטיה ולשלטון החוק" אמר מוריסון בהצהרה לתקשורת לאחר הפגישה. "אני תומך בארליך ומאייר, ואנחנו מחויבים לעשות הכל כדי שלייפר תחזור לאוסטרליה ותעמוד לדין".

בפגישה עם המתלוננות מוריסון ציין כי הוא שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על הנושא וביקש שיאפשר להסגיר אותה לאוסטרליה. לדבריו, כאשר תוקם הממשלה החדשה בישראל, הוא מתכוון להמשיך לפעול בנושא וללחוץ על ראש הממשלה לקדם את הסגרתה לרשויות. "אנחנו מחויבים לשמור על כך שכל ילדי אוסטרליה יהיו בטוחים ומוגנים מפני התעללות ותקיפה" הבהיר. "אנחנו יודעים שהעלאת הזיכרונות יכולה להיות טראומטית וכואבת, ומעריכים את האומץ הרב של המתלוננות בפרשה הזו וכל פרשה דומה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
בית המשפט של מוייסרים, לעלות עליהם בדחפור.
אלחנן | 26-05-2020 14:37
מתכוונים להסגיר לגויים יהודיה כשרה. מתאים לבית המשפט של הציונים. סוף סוף מסכים עם הסרוגים! להרוס את המוסדות הציוניים.
יהודיה כשרה ... חחחח..אולי סוטה שמנצלת ילדות
מקומה בכלא | 26-05-2020 15:59
סוף סוף , הלך האידיוט שהיה שר הבריאות , ואפשר להסגיר את מלכה׳לה הכלבה הפדופילית ....
איזה יהודי מגן על תוקפת ילדות יהודיות???
לי צמן | 26-05-2020 14:55
מי שחס על רשעים וכולי
2
מתאימה להיות " שר לענייני סטיות ומי רגלים "
השר למים רותחים | 26-05-2020 15:09
ואז תוכל ללוות את ביבי לבית המשפט.
3
כסרוגים אנו מחויבים להרס רשויות החוק הציוניות
תגובה ללי צמן | 26-05-2020 15:22
מערכת המשפט היא הגורם המעכב את ההתישבות, הבנייה והעברת הכספים ליהודה ושומרון בתוענות שונות ומשונות. הדין היחיד שחל על ההתישבות הוא דין תורה ולכן מסירות הנפש להרס המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט. הסגרת יהודייה לגויים היא נדבך נוסף בשחיתות של מערכת המשפט. אין מצב שמלכה עשתה את מה שאומרות עליה הרפורמיות. ואין מצב שביבי אשם בכלום. הכל נגד היהדות.
צדקת. לתת לאוחנה ואיילת להרוס את המערכת.
למתבונן | 26-05-2020 16:53
כל המערכת מכוונת לפגוע בימין ובדתיים. צריך להרוס את כל המערכות ולבנות לפי רוח ההלכה. ורק הסרוגים יודעים איך לעשות את זה.
האם הפסיכיאטר שלה מושחת?
המתבונן | 26-05-2020 16:41
אותו פסיכיאטר שקבע שההאקר מאשקלון האוטיסט כשיר קבע גם שמלכה לייפר כשירה. האם זו מקריות או מערכת מושחתת?
4
פודפילים
משה | 26-05-2020 21:21
כבר 12 שנה בעזרת ליצמן.ועדין לא הוסגרה למה מחכים מדינה מתקדמת בצעדי צב כשמדובר במשפט למקורבים לצלחת השילטונית.
5
אם מקבלים את הערכאות כבתי משפט לכל דבר ...
א.יצחק | 04-06-2020 0:58
מה הכעס שהחרדים יעמדו בראש הוועדה למינוי דיינים, בין כה וכה ,לא נשפטים אצלם חוץ מדיני גירושין...