מי לדעתכם עילוי בישיבה שלו וראוי לקבל את המלגה? - סרוגים

מי לדעתכם עילוי בישיבה שלו וראוי לקבל את המלגה?

קרן אחד לאחד פותחת את מחזור ב של "תוכנית המצטיינים" ללומדי התורה בציונות הדתית, בתוכנית הקרובה הציבור יוכל להמליץ את אברכים שהוא מכיר. הרב נריה: "בואו תמליצו לנו מי לדעתכם עילוי בישיבה שלו וראוי לקבל את המלגה"

author-image
מי לדעתכם עילוי בישיבה שלו וראוי לקבל את המלגה?
  (קרדיט: תורה בציון)

בימים אלו מסיימים בקרן אחד לאחד, את המחזור הראשון של אברכים מצטיינים בציונות הדתית, האברכים מקבלים מלגה מהקרן בשווי של אלפי שקלים כדי שיעסקו בתורה, ולא יצטרכו לעזוב את עולם התורה.

בעשרות ישיבות בציונות הדתית מכל המגוון הישיבות הקיים בה, קיבל במשך תקופה ארוכה אברך מצטיין מלגה מוכבדת מקרן אחד לאחד. לקרן ישנה ועדה בראשות הרב יעקב אריאל, הרב ציון לוז, הרב נחום נריה ואישי ציבור נוספים, הועדה שהתכנסה לאחרונה החליטה כי באלול הקרוב יפתח המחזור השני של תוכנית המצטיינים.

עוד באותו נושא

מכירים תלמידי חכמים? בואו לעזור להם לקבל מלגה

בקרן חשבו שכדאי לשתף את הציבור בהחלטות על האברכים המצטיינים והם נותנים להם הזדמנות להמליץ על תלמידי חכמים הראויים לקבל את המלגה.

ראשי הישיבה (קרדיט: תורה בציון)

"מתוך מטרה לשתף את הציבור החלטנו לאפשר לכלל הציבור להמליץ על אברכים חדשים שיצטרפו לתוכנית. ההמלצות שיתקבלו, יבדקו באופן פרטני ולבסוף יבחרו המתאימים ביותר" כתבו בועדה. הקרן בימי שגרה עוסקת גם בנתינת מלגות לאברכים לקראת החגים והיא דוגלת בהשקעה המרכזית בבני הציונות הדתית.

הרב יצחק נריה מייסד הקרן: "כשהקמתי את הקרן ראיתי שהציונות הדתית חייבת לחזק ולתמוך בלומדי התורה שלה, יש לנו המון ישיבות והמון רצון לקודש אך הרבה תלמידי חכמים מעולים וישרים פורשים בגלל הצד הכלכלי שלא מאפשר להתמיד בלימוד"הרב מוסיף: " אני חושב שזאת משימה לאומית כציבור למשמור על גחלת התורה כאש גבוהה ולא כגחל מעומעם ואם יש לנו בנים רציניים שעוסקים בתורה, נעשה הכל כדי לתמוך בהם, וכאן אני פונה אל הציבור עיזרו לנו למצוא את המוכשרים שבלומדים כדי שנעזור להם להתפתח ולצמוח"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
עילויים
אחיצח בן יעקב | 21-05-2020 19:45
הבודדים שבאמת עילויים - אפשרו להם ללמוד בשקט. (כמו ספורטי מצטיין ומוסיקאי מצטיין) כל השאר: לשרת בצבא, (ובמילואים), לעבוד לשלם מיסים ולהיות ככל האזרחים.רוצה לעשות עתים לתורה ? אני יותר מאשר מכבד זאת.
2
ממתי מכנים תלמידי ישיבות ציוניות, אברכים?
מזרוחניק זקן | 21-05-2020 19:52
לדעתי לחינוך החרדלי יש תסביך נחיתות קשה ומוצדק מול החרדים. תלמידי ישיבות ציוניות הם לא אברכים אלא לוחמים.