צפו: למה התכוונה נעמי שמר במילה 'נחושת'? - סרוגים

צפו: למה התכוונה נעמי שמר במילה 'נחושת'?

תלמידי רשת נעם-צביה התכנסו היום לצפייה משותפת בסרט אותו הפיקה הרשת על יום ירושלים. יו"ר הנהלת הרשת הרב איסר קלנוסקי סיפר מה ענתה לו נעמי שמר כששאל אותה למה התכוונה במילה "נחושת" בשיר 'ירושלים של זהב'

צפו: למה התכוונה נעמי שמר במילה 'נחושת'?
  נעמי שמר ז"ל. צילום: פלאש90

בשל מגבלות ההתכנסות, 19,200 תלמידי רשת החינוך 'נעם-צביה' נפגשו הבוקר (ה) בשעה 11:00 במשותף בשידור ישיר ביוטיוב והתחברו לירושלים מרחוק.

הרשת הפיקה סרטון מיוחד שלוקח את התלמידים במסע להתחבר לירושלים דרך הכיסופים אליה מקצוות תבל ועד לרגעים המרגשים בו אוחדה העיר.

 

הרשת הפיקה סרטון מיוחד שלוקח את התלמידים במסע להתחבר לירושלים דרך הכיסופים אליה מקצוות תבל ועד לרגעים המרגשים בו אוחדה העיר.

עוד באותו נושא

הבן של נעמי שמר נגד בג"ץ: "עזבו את אמא שלי בשקט"


51

הסרט משלב סיפורים אישיים ומרואיינים, בניהם, ראש העיר משה ליאון, מברטו סלומון עולה מאתיופיה. אסיר ציון אפרים חולמיאנסקי, אלידע בר שאול, נפתלי חן מדריך בגבעת התחמושת, ד"ר אבשלום קור, מורה הדרך יהודה מאלי, ראש הרשת הרב שמחה ויסמן.

יו"ר הנהלת רשת הרב איסר קלונסקי שסיפר מה ענתה לו נעמי שמר לשאלה למה התכוונה במילה "נחושת" בשיר 'ירושלים של זהב': "ירושלים של נחושת זה הכדורים, שהאויבים פגעו בנו. אחרי זמן היה מישהו שגם הוסיף את המילה עופרת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
גיטרה ותלתלים
מאיר אריאל | 21-05-2020 15:03
ירושלים של ברזל
2
ירושלים של זהב=בית המקדש שהיה בו הרבה זהב
עידו 2 | 21-05-2020 16:36
כל כלי בית המקדש - כמעט - היה מזהב טהור. לזה התכונה נעמי ז''ל. אין עוד משורר ישראלי ב50 שנה האחרונות שדנים ומתפלפלים בשיריו. מי זוכר את הסנילי נתן זך?
לא על זה
קיר מטבח | 24-05-2020 11:31
נכון, זו התיחסות למילים הבאות- ושל נחושת