הליכוד עתר לבג"צ: לחקור את אהוד ברק וקרן וקסנר - סרוגים

הליכוד עתר לבג"צ: לחקור את אהוד ברק וקרן וקסנר

מפלגת הליכוד הגישה עתירה לבג"צ כנגד היועמ"ש בדרישה לפתוח בחקירה פלילית כנגד רה"מ לשעבר אהוד ברק וקרן ווקסנר - זאת על פרשת מליוני הדולרים שקיבל ברק בגין מחקר בין השנים 2004 ל2006

הליכוד עתר לבג"צ: לחקור את אהוד ברק וקרן וקסנר
  (צילום: גילי יקיר\פלאש 90

מפלגת הליכוד הגישה הבוקר (רביעי) עתירה לבג"צ כנגד היועץ המשפטי לממשלה בדרישה כי בית המשפט יורה לו לפתוח בחקירה פלילית כנגד ראש הממשלה לשעבר,אהוד ברק, וקרן ווקסנר בפרשת מליוני הדולרים שקיבל ברק בגין מחקר בין השנים 2004 ל2006.

בעתירה שהוגשה באמצעות עו"ד מיכאל דבורין, נטען כי היועמ"ש מנדלבליט לא ערך כל בדיקה ולו בסיסית בטרם החליט שלא לפתוח בחקירה פלילית, וטענתו כאילו ברק היה אדם פרטי בעת שקיבל 2.3 מליון דולר לכל הפחות, אינה נכונה שכן כבר ב2005 ברק התמודד לראשות מפלגת העבודה והיה עסוק במרץ בהכנת התשתית לכבוש את ראשות מפלגה זו, כפי שאכן עשה באמצע 2007.

עו"ד מיכאל דבורין, אשר הגיש את העתירה בשם הליכוד

עוד טוענת מפלגת הליכוד כי הטענה כאילו גם אם נעברו עבירות הרי הן התיישנו ולכן אין עילה לפתוח בחקירה פלילית, אף היא לא נכונה שכן מערכת היחסים בין מר ברק לקרן ווקסנר ובין מר ברק לחברו המיליארדר אפשטיין שהיה מעורב בהעברות הכספים לברק מטעם הקרן נמשכה שנים ארוכות, ולא ברור כלל, בוודאי בלי חקירה נאותה, מה סיפק מר ברק בתמורה למליוני הדולרים ששולמו לו ומתי.

לטענת הליכוד, רק אם הייתה נערכת חקירה ומר ברק היה מגלה סוף סוף את מה שהוא מקפיד להסתיר עד ליום זה, מהם השירותים שנתן לקרן ווקסנר או למר אפשטיין או לכל גורם אחר ששילם את מליוני הדולרים הנ"ל אפשר היה לדעת אם העבירות שיש חשד כי נעברו פה, התיישנו או לא.

מהליכוד נמסר: "יש להניח כי אם היה מדובר בנתניהו ולא במר ברק, מערכת אכיפת החוק הייתה יוצאת מגדרה כדי לבחון את מהות הקשר המסתורי שכל הצדדים מסרבים לחשוף את פשרו, אבל ככל הנראה מכיוון שלא מדובר בחמגשיות וסיגרים אלא רק בכמה מליוני דולרים, ומכיוון שלא מדובר בנתניהו, פתאום לא מעניין אותם לחקור דבר".

"הליכוד מקווה כי בשם האינטרס הציבורי בית המשפט העליון יגיע למסקנה כי אין מקום לאכיפה בררנית שכזו, יקבל את העתירה ויורה על פתיחה בחקירה פלילית וירידה לחקר האמת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
אין לנו זמן יש לנו ראש ממשלה להעמיד לדין
מצטערים | 20-05-2020 16:04
דברו איתנו אחורי זה
עדיף שיחקרו את ביבי על אישור הצוללת המצרית
זה יביא לפחות תועלת | 21-05-2020 9:20
למה לא חקרו אותו .... כל האנשים מסביבו מעורבים עד צוואר , דוד שמרון , דוד שרן , שלמה מולכו ,צ׳ייני , בר יוסף , ברוש , זנדברג .... ויש עוד והרבה .... והוא לא ראה , לא שמע , לא ידע ..... לביבי עשו הנחות שלאף מושחת ולאף עבריין במדינה לא עשו ..... אבל אולי עדיף שנדון במי רצח את ארלוזרוב .....
2
האוחנות ממשיכות להשתמש בבגץ ולהשמיץ אותו זמן
יגאל | 20-05-2020 16:06
בגץ יעיף אותם
3
כל הכבוד למפלגת הליכוד
עמיר | 20-05-2020 16:42
אך עולה באפם ריח של חשד לשחיתות, מייד הם דורשים לחקור. ככה צריכים להתנהג אנשים ישרים ורודפי צדק כמו אנשי הליכוד שנאבקים בשחיתות בכל מקום שהם רואים אותה.
4
הגיע הזמן
אדם | 20-05-2020 17:15
ברק האיש הכי מושחת במדינה כולם מפחדים לחקור אותו במשך שנים איפה יפי הנפש שנובחים כל יום
5
פתאום יש אמון בבגץ והמשטרה?
מוזר ומעניין | 20-05-2020 17:19
חבורה של אפסים זבי חוטם
6
שכחת לחקור פרשיות מתקופת בן גוריון ואחלך .
אבי | 20-05-2020 21:40
שיטת הנוכלים מהליכוד . כולם גנבים ומושחתים אז גם לנו מותר עובדה העם בוחר ליכוד . אז לא , אני ורבים לא בחרו ליכוד וטוענים כי גם אנו מהעם . מבחינתי שכל פוליטיקאי מושחת ימצא עצמו בכלא בלי קשר למפלגה זאת אן אחרת .והערה אחרונה , בחרנו בכם כדי שתשרתו את האזרחים לא אותכם .
7
הליכוד תובע
אבי | 20-05-2020 21:46
מפלגת הליכוד !! חסרים לכם גנבים לטפל בהם ? עד כי אתם מתעסקים בכביסה המלוכלת של השכנים, יש לכם פושעים למאה שנה!
8
כבר מזמן היה צריך לחקור את זה.
יריב | 24-05-2020 20:14
אז למה הליכוד נזכר פתאום היום בבגץ??? מאותה סיבה שכשבגץ פסק פסיקות שערוריתיות בעניין הזזת גדר ההפרדה, גירוש גוש קטיף, החרבת עמונה, מניעת התמודדות בן גביר בניגוד לרשימה המשותפת ועוד ועוד, הדברים לא נגעו בנתניהו אישית, ולכן לא היו מספיק חשובים לו. אבל כאשר הדברים סוף סוף נוגעים לגופו הוא - אזי ורק אז הוא נזכר!!! וזו גם הסיבה היחידה שהוא פתאום מתנפל על מערכת המשפט - כי עכשיו הוא באופן אישי (לא ארץ ישראל, וגם לא אנשי ימין אמיתיים שאינם מתחזים כמוהו) הוא זה המועמד לסבול מן התוצאות.
9
ברק רדוף חקירות...
ריקי מןב | 25-09-2021 12:44
ברק רדוף חקירות עוד מהיותו איש צבא.. נבאו לו עתיד של מנהיג המרכז.. היתה מעליו הילה של ציון הפסיכומטרי הגבוה. הן בצבא והן בפוליטיקה לא הבריק. הכל תפקוד מוגבל בזמן. בקיאים ממני יגידו שזוקפים לזכותו פעולות צבאיות.. את זה לא ניקח לו. אבל איזו עזות מצח יש לו לתקוף אנשים על יושרה, כשהוא עצמו טובל בהעלמת כספים ובאי אמינות באירועים נוספים.