ניסנקורן לפרקליטי משרד המשפטים: מעתה אהיה החומה שלכם

ניסנקורן לפרקליטי משרד המשפטים: מעתה אהיה החומה שלכם

שר המשפטים הנכנס, אבי ניסנקורן תקף בחריפות את הדה לגיטימציה שעוברת לדבריו מערכת המשפט, ופנה לפרקליטים: "מעתה אני אהיה החומה שלכם. אתם תקבלו את כל ההגנה הנדרשת"

author-image
ניסנקורן לפרקליטי המדינה: מעתה אהיה החומה שלכם
  צילום: שלומי אמסלם, לעמ

שר המשפטים הנכנס, אבי ניסנקורן, תקף היום (שני) את הדה לגיטימציה שלדבריו עוברת מערכת המשפט. הדברים נאמרו במהלך טקס חילוף שרי המשפטים.

ניסנקורן: "כשצעדתי הבוקר אל פתח הבניין הזה, התמלאתי התרגשות עצומה. כשר המשפטים של מדינת ישראל, ניצבות לנגד עיני שלוש משימות עיקריות וגורליות – שמירה על הדמוקרטיה הישראלית, הגנה על שלטון החוק, וחיזוק אמון הציבור במערכת המשפט".

עוד באותו נושא

היועמ"ש: "מעלים טענות כזב ומנסים לפגוע בעבודתנו"


23

"משרד המשפטים הוא חומת המגן של הדמוקרטיה הישראלית. בתקופה האחרונה, גם החומה הזו, על אף שהיא בנויה לתלפיות, נזקקת להגנה. אני ניצב כאן היום כדי להתחייב בפניכם – שמעתה אני אהיה החומה שלכם. אתם תקבלו את כל ההגנה הנדרשת כדי שתוכלו לבצע את שליחותכם הציבורית במקצועיות, ללא מורא ובגאווה גדולה"

"חשוב לזכור: כמו כל מערכת, גם מערכת אכיפת החוק לא חפה מטעויות. ביקורת מקצועית ועניינית על מערכת המשפט אינה רק לגיטימית – היא הכרחית. ביקורת ציבורית על החלטותיה של הרשות השופטת – היא חלק חשוב מהדמוקרטיה שלנו. אבל ביקורת אינה תו הכשר לדה לגיטימיציה".

"חוסנה וחוזקה של מערכת המשפט הם בסיס ויסוד לחוסנה וחוזקה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. כל מי שחשובה לו זהותה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ישמור ויגן על עצמאותה של מערכת המשפט והרשות השופטת. כך בכוונתי לעשות".

"ביום הזה, גם זאת חשוב לומר: יש לי אמון מלא בבית המשפט העליון, ביועץ המשפטי לממשלה ובפרקליטות המדינה – אשר עושים את מלאכתם נאמנה, ללא מורא ובאיזונים הראויים. אתם ממשיכי דרכה של ההיסטוריה הקצרה אך מפוארת של גדולי המשפט בישראל מקום המדינה ועד היום".

"התופעה שבה שומרי הסף נדרשים להסתובב ברחוב עם מאבטחים עקב איומים על חייהם היא בלתי נסלחת ואני אפעל בכל כוחי להעלים אותה מהמציאות הישראלית. עובדי משרד המשפטים על כלל שלוחותיו – החל מהשופטים, דרך הפרקליטים וכלה בעובדי המנהלה המסורים – יבצעו את עבודתם במקצועיות ובאחריות, ללא חשש. אנחנו חייבים לשנות את השיח – משיח מפלג לשיח מאחד, לכן – עכשיו יותר מתמיד – חשובה ממשלת האחדות שקמה אתמול בישראל".

"יש לנו מדינה אחת ובתוכה רשות מחוקקת אחת, רשות מבצעת אחת ורשות שופטת אחת – כולן ביחד מהוות הבסיס לקיום הדמוקרטי של מדינת ישראל. מערכת משפט איתנה ועצמאית היא תנאי יסוד לקיומה של דמוקרטיה ולחירותו האישית של כל אחת ואחד מאתנו".

שר המשפטים היוצא, אמיר אוחנה, נאם גם הוא קודם לכן בטקס: "התיקון הכל כך נדרש בתביעה הכללית ובפרקליטות לא קרה, כי המערכת, היום לפחות כבעבר – מכוילת להגן על עוצם ידה יותר משהיא מכוילת להגן על אמון הציבור בה. זה מצער אותי מאוד, אך אני יודע שיום יבוא, והלוואי שהדבר לא יצמח מתוך משבר עמוק, והדברים ייראו אחרת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
20 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
נתגעגע לתקופה של איילת ואמיר
גדי | 18-05-2020 17:40
חבל שכל מה שהתחילו איילת ואמיר ילך לטמיון, גם אני תמכתי בממשלת אחדות אך לא בכל מחיר וזה המחיר שלא הייתי מוותר עליו. אמיר אוחנה ולפניו איילת שקד התחילו לשים מראה למערכת המשפט ועכשיו הכל יחזור אחורה וחבל
למגיב לגדי-ממש לא נתגעגע
בר | 19-05-2020 21:59
כתבת שמערכת המשפט באה להגן עלינו האזרחים. אבל לא נתת סעד ל- מה קורה אם מערכת המשפט לא מגנה על האזרחים אלא רודפת אותם ומזלזלת בהם? מה אז? צריך להמשיך לתמוך בה? היא קודש הקודשים? אם המערכת היתה ימנית היית תוקף אותה השכם והערב!! אני לא שואל אני יודע. כמו כל שמאלני שלא יכול לקרוא את הצד השני של המטבע.
ממש לא נתגעגע!
לגדי | 18-05-2020 20:36
חבל שאנשים רבים לא מבינים שמערכת המשפט באה להגן עלינו, האזרחים. הבה נחשוב, למי יש עניין במערכת משפט חלשה ובשופטים מפוחדים? התשובה: לעבריינים. אך גם לפוליטיקאים, המעוניינים בהחלשת רשות שעשויה לבלום אותם. וכשיש פוליטיקאים שהם גם עבריינים ההסתה נגד מערכת המשפט עוברת כל גבול.
המשטר הציוני הרשיע היום גיבור
לגדי | 18-05-2020 18:32
במקום לתת צלש הרשיעו.
כנופיית שלטון החוק תחגוג עכשיו
על הפנים | 18-05-2020 17:53
מצבנו מתדרדר
2
חומה של השופטים על החומה של הפרקליטות על...
שי | 18-05-2020 18:39
חומה של השופטים על החומה של הפרקליטות על החומה של שר המשפטים... ממה אתם כל כך מפחדים שאתם בונים כל כך הרבה חומות וביצורים? מעניין!!!
העם
שולמן | 18-05-2020 23:24
די נימאס העם צריך לקום לצאת במליונים לרחוב להפוך את המדינה אים שר המישפטים החדש לא יבקש ליבדוק את הקלטות מנדבליט אז גם הוא לא איש חוק. כי החוק מחוייב ליבדוק את האמת והצדק. ולא להסתיר אותה. לכאורה כמו אירגון פשע ענק.
3
על זה נאמר "ובחומה היא יושבת"
דוידי | 18-05-2020 19:17
כיבוש יריחו המערבית
4
הנוכלים מההסתדרות
דדי | 18-05-2020 19:37
אוי למדינה שעסקנים שחיו על כספי העובדים בגוף המתועב, והמסואב התדרדרות של הערכים בחברה של יגעי כפיים, עסקנים מסוג הכי נמוך מנהלים היום את המשרד של חיות והפרקליטות,בושה
5
שקט תעשייתי
שמואל | 18-05-2020 20:56
מה יותר קל צלומר מילים חנופים כדי שימחו לו כפיים
6
שר המשפטים אבי ניסנקורן
ש.ע. | 18-05-2020 23:22
חומה של בית המשפט;מקווה שתפתח שבע עיניים מבית ומבחוץ של הפרקליטות למערכת המשפט. ולחכמים ברמז.כולם רוצים שמירה על ערכי הדמוקרטיה! יחד עם זאת יש ליצור בלמים ואיזונים נכונים בין הרשויות.ואם חלילה אמיר אוחנה צודק ויש הפרקליטות בתוך הפרקליטותז התפקיד שלך לעקור מהשורש את העשבים השוטים.
7
מעתה אהיה המטהר אויר שלכם
הסירחון ככ גדול | 19-05-2020 5:36
מערכת מושחתת
8
פרקליטות
משה | 19-05-2020 13:24
בתור יור ההסתדרות לא הגנת על העובדים. אין מה להגן על הפרקליטות ועל בתי המשפט, לפרק אותם ולבנות הכל מחדש ולא חבר מביא חבר. ואז האמון יחזור אליהם ולא כפי שהיום רוב הציבור לא מאמין להם.
9
מושחת על מי
א | 19-05-2020 16:31
אתה מגן ...כולירה כמו הגוף שעליו אתה מהיום ממונה ..
ההסתדרות הבית של הגנבים.
שלי | 20-05-2020 13:18
בכל פעם שאני שומעת את הפרסומת ההסתדרות הבית של העובדים בליבי מתנגן ההסתדרות הבית של הגנבים. מכספי המיסים של הפועלים ,של העצמאיים ושל עוד אזרחים רבים ,ההסתדרות גונבת את הכספים האלה ומשלמת סכומי עתק לועדים של הקרטל.ניסנקורן בא משם,וכך ינהל גם את משרד המשפטים .שמור לי ואשמור לך.ככה זה בסמול.חכו חכו שכל הסחי והרפש של הסמול יתחיל לצוף.
10
בית המשפט
עברי | 19-05-2020 17:24
ברוך השם. נס קרה לנו. העניין המשפטי היה שווה את כל המחירים בהליכה עם נתנייהו וגנץ צדק פה. נתפלל שניסנקורן יצליח. בית המשפט זה בעצם כבר המחסום האחרון להעברה מסיבית של תקציבים ועמדות כוח לחרדים - שהם בעלי ברית אידיאליים לנתניהו: יש להם הרבה מנדטים ולא מתערבים במה שהוא עושה בעניינים שלא נוגעים ישירות לסקטור שלהם ולצרכיו. גם לא מהווים עבואו מתחקים פוליטיים (כמו ימינה למשל). אין לכן פלא שהחרדים מנהלים מלחמת חורמה בבית המשפט ופה הם מצאו אינטרס משותף עם נתניהו (בגלל חששותיו הוא מהם) ואף ימינה בענין. לקו פה בעיוורון (כמו לצערנו בכל מיני אחרים) כי לא רואים שהחלשת בית הנשפט רק תחזק את החרדים על חשבון מעמדם הם. החלשת בית המשפט גםתפורר את הבסיס המשותף היחיד שנותר בעם שגם מפולג מאד וגם בלי חוקה. את החרדים זה לא מענין כי כבר ממילא פרשו מיתר העם מכל בחינה מעשית שהיא - הם בעולמם וכמעט בניתוק פיסי וחברתי מלא מהיתר. אך את ימינה זה כן אמור לענין כי הרי יש להם אחדות מטרה עם האחרים בענין הציוני. האקרובטיקה של להיות עם החרדים ונגד האחרים בנושאי דת ולהפך בענין הציוני לא יכולה להמשך לאורך זמן ועתה הגיעה נקודת השבר שלה.
תמונה ל: "השר נגד חרדים"
דן | 19-05-2020 22:13
איוון מקרקוב גם חשב כמוך, שכל הבעיות נובעות מהחרדים, וחייבים לקבל את חוות הדעת של איוון אם גם אתה המלומד מצטרף לדעתו. אי לכך - בחצי הקדנציה של גנץ אתה תמונה לשר לנגד חרדים, נקווה שתעשה רבות בתפקידך במיגור החרדים מהעולם, (אני חושב שלא כדאי לשלוח אותם חזרה לאירופה וכדו' כי הם יוכלו לחזור שוב מתי שהוא) אבל לא אתערב לשר בהחלטותיו. יכול להיות שגם השופטים והפרקליטים חושבים כמוך אבל כדאי לפני התווית מדיניות כזו ואחרת גם להקשיב לחלק הארי בעם שחושבים שיש לנו עוד ענינים חשובים שלא קשורים לחרדים
11
תעזבו את התיק שלי ותמשיכו בתיקי הימין החשובים
ניב | 19-05-2020 21:52
אני אגן עליכם. אם יש לכם איזה תיק מתהווה עלי אז עזבו אין לכם ענין בזה, אני משלכם ואף אגן עליכם, גם אם יהיו קלטות מפלילות שאינכם יכולים להכחיש אני בעצמי אאכוף את המגבלה בשימוש בהאזנת סתר ועוד תרגילים כאלה ולא תצטרכו להתלכלך בזה בעצמכם לעיני השמש והעם כמו במקרה מנדלבליט ושות'. אני אעזור לכם להדיח את הימין, אעביר חוק ששולל מימניים את זכות ההצבעה. רק תנו לי חסינות.
12
נוסף על שונאי נתניהו
ציון כהן | 19-05-2020 23:45
כבר מלקק להם .אדון ניסנקורן הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לבחור פרקליט קבוע ומייד .
13
חומה
ses | 20-05-2020 14:33
מר וניסקורן, רק ניכנסת , אין לך בושה מה אתה חושב שאתה בשנות ה50 אתה רוצה לחלק פנקסים אדומים!!!! מה זה חומה? אף אחד לא צריך את החומה שלך!!! שקודם הפושעים יגנו על עצמם קודם. יש לך הרבה עבודה לעשות ולא להגן!!!! שכל אחד יגן על עצמו. תתקן את צינור הביוף הגדול עם הצחנה בפרקליטותנידמה לך שיש לך כוח , אתה לא בהסתדרות!!!!!!! תתחיל לנקות את האורוות!