שביל לצעוד בו - על טיפולי המרה/ תגובה - סרוגים

שביל לצעוד בו – על טיפולי המרה/ תגובה

אין זה מפתיע שהשבוע, כשהרב לוינשטיין דיבר בשבחם של טיפולי המרה לנערים בני 13-15 וכשחיים ברנסון פרסם באתר זה מאמר שהעלה אותם על נס – לא היה בידי שניהם מחקר אחד לרפואה לאושש את טענתם

author-image
שביל לצעוד בו - על טיפולי המרה/ תגובה
  (צילום: שאטרסטוק)

תגובה למאמר קשת וחץ של חיים ברנסון

גרסה חדשה להלצה ידועה, מספרת על כנס חירום לאומי בנושא של מאבק בקורונה. מומחה שמקבל את רשות הדיבור, איש נשוא פנים, מתווה את פתרון המשבר ביישום של ארבעת היעדים הבאים:

  1. פיתוח של חיסון תוך פרק זמן קצר
  2. פיתוח של טיפול תרופתי יעיל תוך פרק זמן קצר
  3. הכפלת הכמות של מכונות ההנשמה עבור החולים והגדלה משמעותית של כוח מאדם בצוותים הרפואיים
  4. והכפלת הפעילות במגזר התעסוקתי והעסקי, במטרה להחזיר את הכלכלה לתפקוד תקין

מנחה הכנס שואל אותו בהתפעלות: "זה יפה מאד, אדוני. אבל איך עושים זאת?" לכך, המרצה נשוא הפנים משיב: אין לי מושג. אני אסטרטג, לא טקטיקאי".

עוד באותו נושא

קשת וחץ: מנסים לקחת לכם את החופש


14

השיח על להט"ב דתיים בחברה הדתית מזכיר לי פעמים רבות את המרצה הזה. יש המון שיח על דברים מאד יפים וחשובים ברומו של עולם. על חופש הבחירה. על מותר האדם מן הבהמה. על קדושת המשפחה היהודית. ועל הבשורה החשובה של היהדות לאנושות. על הדרך, זה הולך טוב גם עם שיחה חמורת סבר על סכנות הפוסט מודרניזם ועל מאזן הילודה השלילי באירופה. ניתן גם לתבל זאת באנקדוטה על מישהו שהתחתן עם אייפון שלו ( צחוק מתון בקהל). והחשוב מכול- להגיד, שעם כל הקושי, אסור לתת לגיטימציה.

אבל כשמגיעים להט"בים דתיים ומבקשים , ואחר כך דורשים מהרבנים ומאנשי הטיפול הדתיים מענה, שלא לדבר על זה שמגיעה קהילה דתית גאה ומבקשת אותו, רואים שאסטרטגיה אולי יש- אבל מענה לאדם הספציפי שעומד מול הרב או איש הטיפול הספציפי הוא דממת אלחוט ומשיכת כתפיים.

זאת חשוב לדעת ולהגיד בצורה ברורה לציבור:

  1. נכון לשנת 2020, ישנן ראיות קלושות בלבד ליעילות של כל סוג של טיפול הנועד לשינוי נטייה מינית, כלומר לכך שהם גורמים לשינוי של נטייה מינית מהומוסקסואלית להטרוסקסואלית באחוז ניכר כלשהו. בשנת 2009, וועדה מיוחדת של האיגוד הפסיכולוגי של ארה"ב פרסמה דו"ח ארוך ומפורט בנושא. הדו"ח בחן את כל החומר המחקרי הרלוונטי והגיע למסקנה שכל סוגי טיפולי ההמרה המוכרים לנו אינם גורמים לפרט להגשים את ההמטרה הטיפולית שלו ברוב המוחלט של המקרים, ובמקרים רבים אף עלולים להסב נזק רגשי. הסתדרות הפסיכולוגים בישראל פרסמה חוות דעת משל עצמה, לאחר שהקימה וועדה עצמאית שדנה ברמת היעילות של טיפולי ההמרה, עם מסקנות דומות מאד לאלו של עמיתיהם בארה"ב.
  2. זאת ועוד. בזמן שיש לנו מעט ידע מחקרי על טיפולי המרה המיועדים למבוגרים, לא היה עד עכשיו אף מחקר אחד על טיפולי ההמרה עבור בני הנוער. מחקר חדש שהתפרסם בנושא מראה כי בני נוער שנשלחו על ידי הוריהם ( הדתיים ושמרניים לרוב ) לטיפולי ההמרה מראים עלייה באחוזי הדיכאון, האובדנות, לצד ירידה בהישגים הלימודיים ותפקוד כללי. כמו כן, יש לציין שאנשי מקצוע שמציעים טיפולי המרה, בניגוד לדעתם של האיגודים המקצועיים בעולם, פעמים רבות מתנהגים בצורה לא אתית גם בתחומים אחרים. בשנה שעברה, איש ידוע שעמד בתקופה מסוימת בראש ארגון ההמרה "עצת נפש" נידון למאסר בשל פגיעה מינית במטופלים. עדויות נוספות על חוויות טראומטיות ועבירות אתיות בקרב "אנשי טיפול" המתיימרים לשנות נטייה מינית של אנשים, ניתן לקרוא באתר של מרכז המידע על טיפולי ההמרה בישראל של ארגון חברותא – הומואים דתיים. https://hamara.org.il/
  3. לאור הנ"ל, אין זה מפתיע שהשבוע, כשהרב לוינשטיין דיבר בשבחם של טיפולי המרה לנערים בני 13-15 וכשחיים ברנסון פרסם באתר זה מאמר שהעלה אותם על נס (והאשים על הדרך את הקהילה הגאה בכך שאינם יעילים מספיק) – לא היה בידי שניהם מחקר אחד לרפואה לאושש את טענתם או אדם אחד עם קול ופנים שהיה מוכן לספר את סיפור "יציאתו" מהומוסקסואליות והקמת משפחה מאושרת. למעשה, כשבשנה שעברה חיים ברנסון ערך קובץ מאמרים בשם "משפחה: מפעל חיים" הוא לא מצא אף איש מקצוע שיהיה מוכן לכתוב מאמר על טיפולי ההמרה – והמאמר לבסוף נכתב ע"י הרב ארל'ה הראל, העומד בראש ארגון "בקדושה".

בצל המציאות הנ"ל, התגבשה קהילת הלהט"ב הדתית. במהלך העשור האחרון, אנו עורכים את אירועי "פסח שני" שהמטרה שלהם היא לערוך לרבנים, משפחות וקהילות שלנו היכרות בלתי אמצעית עם סיפורי חיינו. לראות אותנו – אנשים עם קול ופנים וסיפור אישי. אנחנו מזמינים את הרבנים ואנשי הציבור הסרוגים לזנוח מעט את המתווים האסטרטגיים ואת המלל הנעלה – ולהכיר את השטח המציאותי, כדי שנוכל לא ליפול לבורות ולהתוות את הדרך- שבה כל בני הציונות הדתית יוכלו ללכת בבטחה, מבלי להיכלא בסבל, אומללות ובדידות.

==

זאב שביידל- איש טיפול, עובד סוציאלי, חוקר, פעיל בקהילה הלהט"ב הדתית.

הפניה למראי המקורות המוזכרים ברשימה

American Psychological Association. (2009). Resolution on appropriate therapeutic response to sexual orientation distress and change efforts. Retrieved from https://www.apa.org/about/policy/sexual-orientation.asp

https://www.psychology.org.il/נייר-עמדה-בנושא-טיפולי-המרה

Ryan, C et. Al ( 2018). Parent- Initiated Sexual Orientation Change Efforts With LGBT Adolescents: Implications for Young Adult Memtal Health and Adjustment. Journal of Homosexuality, 4, 2-15

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
34 תגובות - 18 דיונים מיין לפי
1
מה הקשר?!
טפולי המרה | 15-05-2020 16:16
הבעיה היא שהרב יגאל לא אמר שטפולי המרה זה דבר טוב ומועיל הוא דיבר על טיפול פסיכולוגי, ובקשר לזה שאין מחקרים שמראים שזה עובד הוא אמר שהוא יודע ספציפית שהטיפולים הפסיכולוגיים עובדים ב60-70 אחוז מהמקרים
הנושא הוא - עבודת ה'
מלכי | 15-05-2020 16:56
יתכן ואכן אין פתרון. וזה צער גדול וסבל גדול, סבל גדול מאוד לסובלים. יש הרבה שנגזרו עליהם גזרת מלך - הלהטבים, הפדופילים, העגונות , העקרות, העיוורים, בעלי מום שונים.... ואכן לעיתים אין פתרון. אנו תפילה שה' ירחם, ירחם ויגאל אותנו במהרה, אותנו, אותם ואת כל מי שסובל. אמן!!!!! אך עדיין- אין זה אומר שאפשר למחוק פסוקים בתורה. גם הסובלים - מחוייבים לעבוד את ה' ולשמור על תורתו ללא עגול פינות. יהי רצון שה' יתן כוח לכולם לעבוד אותו בשלמות גדולה, אמן!!!
איך הוא יודע ספציפית
שי | 15-05-2020 16:25
אם אין אף מחקר שמראה זאת? במקרה הטוב הוא יודע ספציפית על כמה מקרים. במקרה הסביר הוא שמע על חבר של חבר שעושה טיפולים כאלו ומצהיר על 60% הצלחה. בכל מקרה כפי שהכותב מראה, עפ הספרות המדעית, שנשענת על הרבה מקרים, אחוז ההצלחה קרוב מגרד את האפס, והנזק הנגרם מאוד גדול
2
אזהרה- אתה חשוף לתביעת דיבה
מוריה | 15-05-2020 16:33
הרב יגאל לא דיבר בעד טיפולי המרה, וכותרת המשנה שלך חושפת אותך לתביעת דיבה. בנוסף - מציעה לך לשמוע ולהקשיב. לא כל מי שלא חושב כמוך זה אומר שאין לו מה לומר, ושהוא לא מלווה תומך ועוזר בהרבה חבר'ה עם מצוקות, גם עם קשיים בנטייה המינית
טיפולי המרה ושקרים
זאב שביידל | 16-05-2020 23:50
ובכן: הרב יגאל לוינשטיין משקר ועושה מניפולציות, תוך ניצול של חוסר התמצאות בציבור. אין טיפולי המרה ששונים מטיפולים פסיכולוגיים. אין טיפולים פסיכולוגיים שמשנים נטייה מינית. אין, לאף אחד בעולם, 60-70% הצלחה בשינוי נטייה מינית. על נוער, אין מחקרים בכלל. שוב- רב לוינשטיין משקר ובודה דברים מליבו, ובכך חושף את בני הנוער לסכנה של טיפול לא מקצועי ולא חוקי- במדינות רבות. ואת עצמו- לתביעה על גרימת מוות ברשלנות. בבקשה, מוזמנים לתבוע אותי !
3
זה ששמת מקורות לא הופך לנכון יש מלא ראיות שני
די לשקרר | 15-05-2020 16:51
להכיל נטיה ולא קוראים לזה טיפולי המרה כמו שהרב יגאל טען אלא טיפול פסיכולוגי של הכוונה. אתה מכיר בדיוק את דעתם של פרופסור אבשלום אליצור. דעתו של דוקטור מיכאל אבולעפיה של ראש איגוד ההיפנוזה בארץ וכן עוד רבים נוספים שכן מטפלים אך מפחדים להיחשף מפחד הטרור הלהטבי שקיים במלוא עוזו ואני אישית חוויתי אותו כאשר אמרתי את דעתי בבית ספר כללי בארץ. לשקר ולהעלים את העובדותשכנגד זה יחסית אופייני להרבה אנשים אבל הגרוע מכל הוא להציג את הפרדוקס האמוני שזה דבר בלתי ניתן להכוונה. אין לך עבדות גדולה מזה. כל המהות של מצוה היא לצוות ועשות את רצוננו כרצונו של השם. זה הבייס של הבייס ביהדות. אנחנו לעיתים נכשלים ונופלים וקמים מכל מיני נפילות אבל לעולם אדם מאמין לא יאמר שזה חריג ומצווה זו אני לא יכול לקיים. אמירה כזו היא ביטול הבחירה וסותרת את מהות התורה ולא סתם הרמבם שם את הלכות דיעות בהתחלה לפני כל מצוה כי בלי ההבנה שעל אף שישנן נטיות חזקות מאד האדם נדרש לבחור נכון . וברור שלעיתים הוא יצטרך עזרה מבחוץ . אז בבקשה תפסיקו לקטוף עוד נשמות של יהודים צדיקים עם ניסיון קשה כל כך ותייאשו אותם מפתרון אמוני של בחירה נכונה לעשות רצון אבינו שבשמים
תגובה
שלמה | 17-05-2020 8:49
מעולה ומדוייק . אני יודע כי בבני ברק פעלו אנשי מקצוע עמ לטפל בגברים דתיים . כאשר הם הופיעו פעם אחת בתקשורת , הם מיד הותקפו ואחרי התוכנית הועלמו . תופעה זו מתקיימת גם בארצות הברית למרות עדויות של אנשים מהקהילה , על כשלון הניתוחים לשינוי מין או על הטיפול המקצועי למבקשים אותו .
4
כל הכבוד למאמר
אלרועי | 15-05-2020 17:04
אינני הומו, אבל ברור כשמש שאהבה זאת אהבה. במדינה דמוקרטית אין מקום לשלול חירות מבן אדם אחר שפשוט חי את החיים שלו. היחס הדוחה של העולם הדתי לקהילה הגאה זו סיבה שבגללה אני מתלבט אם להוריד את הכיפה, וזו גם סיבה למה הבית יהודי/ימינה לא יכול לקושש יותר מ6 מנדטים.
נכון, ההומואים הם התוצאה הפוליטית בימינה
אני | 17-05-2020 22:19
אני אמור להגיב על זה?
אין לאף אחד בעיה עם אהבה
תשובה | 17-05-2020 8:35
יש בעיה עם סוג מסוים של ביטוי של אהבה זו. סוג שהתורה אסרה, וזו כבר סיבה מספקת לפסול אותו, גם אם זה קשה לאי אלו אנשים.
אלרועי, אין קשר לדמוקרטיה, ואין עולם דתי.
שדה | 15-05-2020 17:39
יש בורא עולם, יש תורה. תתקדש, תתעלה במידות טובות, תעמול בתורה - תבין את רצון ה' ותעשה רצונו בשמחה. בהצלחה.
5
קשה אבל הכרחי
פלוני | 15-05-2020 17:51
אדם דתי (לפחות לפי תורת ישראל) לא יכול לעודד ובטח שלא ליישם את הנטיה הלהטבית, מהסיבה שהוא מחוייב לציווי ד' יתברך שבתורת ישראל שאוסר על האנשים ליישם את הנטיה הזאת. לפי תורת ישראל, לכל אדם יש את הניסיונות שלו והוא מצווה לעבור אותם בהצלחה לפי הדרכת התורה במטרה להגשים את התיקון שלשמו הוא נשלח לעולם. האם אתם אשמים בעצם הנטיה שלכם? לדעתי בוודאי שלא, בגלל שלא בחרתם בה, אלא הנטיה נמצאת בתוככם בניגוד לאחרים. מה שמצופה מכם לפי תורת ישראל, כמו מה שמצופה מכל אדם שיש לו נטיות שיישומן מנוגד לציווי תורת ישראל, הוא להתמודד עם הנטיה ולנסות לבטל אותה או לפחות לכבוש אותה באופן שלמרות הימצאותה, האדם מחליט להקריב את רצונו למען ציווי ד' שמתואר בתורה ועל סמך כמות ואיכות ההקרבה של האדם למען קיום ציוויי ד' יתרך כך מושפעת הצלחת תיקונו וממילא נגזר מעמדו הרוחני בעולם הזה ובעיקר לעולם הבא ובמעמד זה תלויה הצלחתו האמיתית בחיים לפי תורת ישראל. אולם, חלקכם לא מוכן בכלל להתמודד עם הנטיה וחלקכם מוכן להתמודד רק בשביל לנסות לבטל את הנטיה עם סבלנות מעטה מאוד לקושי שבתהליך וממילא ויתור והפיכת הכניעה לנטיה ואיסור חמור דאורייתא לאידאולוגיה דתית כאילו שיש לה על מה לסמוך מבחינת התורה ובקשת לגיטימיות דתית. צריך לזכור, גם במקרה של הישארות הנטיה, אין היתר ליישם את הנטיה והאדם עם כל הצער שבדבר נדרש לבטל את רצונו מפני ציווי ד' יתברך. ברור הדבר שזה מצריך אמונה חזקה באמיתות תורת ישראל ובעיקר מסירות נפש כלפי קיום ציווייה שהם ציוויי ד' יתברך ולפום צערא אגרא. מי שבאמת מחוייב כלפי תורת ישראל, העיקרון המנחה שלו צריך להיות לדעתי שלא משנה מה, על ציווי ד' יתברך הוא לא יעבור והוא מוכן לארגן את אורחות חייו באופן שימקסם את הסיכוי להצליח בהתמודדות עם הנטיה, כלומר לפרוש מהחשיפה לתרבות החילונית האמריקאית-אירופאית המודרנית שאמצעי ההשפעה הרעילים העיקריים שלה על רוב החברה המודרנית בעולם הם תעשיות הקולנוע, הטלוויזיה והמוזיקה ששמות את האדם ותאוותיו במרכז ההגשמה העצמית של חייו ובמקומה לחיות חיי תורה לשמה, תפילה מעומק הלב וגמילות חסדים מתוך שילוב כמובן של תרומה לחיי שעה נצרכים לאנושות לפי היתר התורה. איני שופט אתכם, כי אני יודע כמה קשה להצליח בניסיונות ואין ספק שההתמודדות שלכם קשה מאוד והציבור הדתי ובמיוחד הרבנים, צריכים לתמוך בכם במאבקכם ולהיות סבלניים כלפיכם, אבל אין לצפות מהם שהם יתירו לכם לעשות מה שהם מאמינים שד' אסר. אני מקווה שאתם וכל מי שמתמודד עם קשיים שמסיתים אותו לעבור על מצוות התורה (כולל אני), נצליח להתמודד בהצלחה למען קיום רצון ד' יתברך.
אור
מואר | 16-05-2020 22:28
דברים נכוחים ובהירים יישר כח
6
אין איסורים יותר חשובים בתורה ?
המורה להיסטוריה | 16-05-2020 9:55
אולי הרבנים יעסקו בלטפל בנטייה לגנוב או לפשוע ? כמה אסירים מורשעים יש שהם חובשי כיפה? כמה חברי כנסת משס למשל כבר הורשעו ? מה אכפת לכם מה אדם עושה בביתו? אולי תתעסקו במה שאנשים שלכאורה שומרי תורה עןשים לאנשים אחרים? מה האובססיה הזו לחיים הפרטיים של אנשים אחרים? זה עניינכם? זה בינם לבין אלוהיהם. לא יותר חשוב שאדם יהיה ישר ולא יפגע באחר פגיעה פיסית, לא יגנוב, לא ישקר לא ירמה אנשים אחרים, ולא יעליב? לא יותר חשוב שאדם יעבוד לפרנסתו וו ולא יחיה על חשבון הציבור?
צריך לעמוד על כל חיובי התורה
תגובה | 17-05-2020 7:51
גם אלו המובנים לחברה המערבית, וגם אלו שהחברה המערבית לא מבינה אותם, מרוב שהיא נוטה אחר רצונות הגוף ולא אחר שאיפת הנשמה.
זה יקרה כשהגנבים יעשו מצעד גאווה
אורין | 17-05-2020 2:28
ויכריזו שהגניבה היא פעילות לגיטימית ורשמית במדינה ויעודדו להצטרף אליהם
7
מצוות ה' טהורה עומדת לעד
ישראל | 16-05-2020 20:58
לאדם יש בחירה איך לחיות את חייו. ברור כשמש בצהריים. זכותו של אדם לעבוד את ה' כלשון התורה וכמסורת בה ניתנה במשך אלפי שנים. הרב יגאל הדגיש ואני תמה על הכותב המתוחכם שהתעלם מכך, שהוא נגד טיפולי המרה. לא היה ולא יהיה אף אחד שביהדות ששונא או כועס על אדם בשל נטיותיו, להפך, יהודי שמתגבר על יצרו (ככל יהודי אחר שיש לו תאוות! צריך לזכור שאמנם יש הבדל בין הביטוי תאווה כמו שהרגלנו לשמוע, אולם גם זה נכלל תחת הביטוי הנל) ועוד על התמודדות קשה כזו - גיבורי כח עושי דברו יקרא לו, ואשריו ואשרי חלקו!!! אהבה שמגיע לו היא לאין שיעור מיהודי פשוט.
8
לאיזה חוקר יש אומץ בכלל לחקור אפשרות לשינוי?
אני רק שאלה | 16-05-2020 21:12
גם אם טיפול כזה או אחר אכן מועיל, אף אחד מהקהילה המדעית לא היה מפתח אותו וחוקר את תועלתו כי היה זוכה להתנפלות רבתי. לכן אין זה פלא שאין מחקרים ו/או טיפולים מוצעים בגלוי. כל חוקר ומטפל מעדיף לשמור על הקריירה שלו. אין שום חופש מדעי בנושא זה.
9
למי אכפת בכלל? התורה אומרת אסור
שימי | 16-05-2020 21:31
התורה אומרת תועבה התורה אומרת מה צריך לעשות למי שעובר על משכב זכר ומה קורה לעם ישראל בגלל המעשים האלה אז אתם מתווכחים על טיפולי המרה. גם אם הכל שטויות וטיפולי המרה זה שטויות, התורה אמרה אסור מוחלט! ונגמר הדיון. זה אחד האיסורים החמורים ביותר. לא מבין מה מדברים על זה כל כך הרבה, זה צריך לרדת מסדר היום. שההומואים יחליטו במה הם בוחרים, במשכב זכר או בתורה, ושיעזבו אותנו בשקט עם הטרור הלהטבי ומשטרת המחשבות. אין דיון!
לאדון גיל
שימי | 17-05-2020 9:29
הומופוביה זה פחד מהומואים. אני לא פוחד מהומואים. התורה אמרה שאסור, זה משהו אחר לגמרי. וגם אם יהיו 50 אחוז הומואים זה לא הופך את זה למותר. ואם היה מדובר בנטייה ניחא, אבל אנשים מבקשים לממש את הנטיה הזו, לחיות ככה בפרהסיה ועוד להיות חלק מקהילה דתית שנוסדה על בסיס נאמנות לתורה ומצוות. עכשיו תגיד לי, אם התורה אומרת לסקול הומואים, גם על זה היית צועק הומופוביה, לא?
התורה אמרה אסור על המעשה לא על הנטייה
גיל | 17-05-2020 7:46
תפסיקו להיות הומופובים, ותתחילו להקשיב לאנשים. גם מסביבכם יש מישהו/מישהי עם נטייה חד מינית.
10
יישר כוח
מ' ביטון | 16-05-2020 22:23
אין צורך
11
אין בכלל הומואים דתיים, רק חילוניים.
חננאל | 17-05-2020 6:31
מי שלא שומר מצוות התורה, נפשו נכרתה מהגוש האמוני. שילך ויעשה משכב בהמה עם חילונים וערבים. והיה מחננו קדוש.
ל"אני"
שימי | 17-05-2020 9:30
בוא ספר לנו איך זה להיות יהודי על פי התורה שאוסרת משכב זכור ומבטיחה עונשים נוראיים.
אתה טיפש
אני | 17-05-2020 8:16
ולא מבין מה המשמעות של עם ישראל ושל להיות יהודי
12
נקודה נכונה
אשי | 17-05-2020 12:00
אכן יש היום מחסור פרקטי בדרכי טיפול באנומחיה הלהטבית. הפיתרון לזה אינו התעלמות מהתורה, אינו הכשרת המום, ואינו וויתור - צריך לעורר קריאה גדולה ולתת כח בידי אנשי המקצוע לחפש ולפתח את הדרך הטיפולית. כמו שאפשר לעשות ניתוח בגוף, כך אפשר לעשות טיפול בנפש. ריפוי זה תהליך שמצריך ידע. הרבנים זועקים על המצב, ומנסים להניע את מי שצריך - אין מה לצפות מהם להדרכה מעשית. רפואה זה תפקיד הרופאים. תפקידם הוא לחפש.
13
אבל גם אתה לא מציע כלום, אז מה לעשות?
חיים | 17-05-2020 12:17
האם מדברך משתמע שהחלופה להומואים דתיים היא להתחתן עם גבר כי אין שום טיפול שיכול לעזור? הרי מרביתם מבינים זה לא מתאים לאורח החיים שלהם ומצער אותם יותר. אז מה אתה מציע? לחבק אותם לקבל אותם? לרחם עליהם? איך אפשר לעזור אם בכלל? בכל מקרה להשתמש במונח טיפולי המרה לכל סוג של טיפול פסיכולוגי - זה דבר חמור לכשלעצמו. יש טיפולים פסיכולוגים שיכולים לעזור להקל לסייע ולמתן - גם אם לא לרפא. ובל נשכח הציבור הדתי והמסורתי והשמרני הלא דתי בישראל הוא הרוב והוא לא מוכן לקבל הומוסקסואליות כתופעה טבעית למרות שמנסים בכוח להציג אותה ככזו. ולכן חשוב למצוא דרך יעילה לסייע לאנשים אלו ולא לעודד אותם לחיות במציאות שאינה מקובלת על כלל אנשי העולם ועל ישראלים רבים מאוד.
14
פחד מאיבוד ההגמוניה
יאיר | 17-05-2020 12:34
הרבנים יודעים שאם נתחיל לקבל שונה - שנשים יכולות ללמוד גמרא, אנשים ב-א-מ-ת יכולים להתאהב באדם מאותו מין ולרצות לחיות איתו, שאנשים בעלי דת אחרת הם בסך הכל ממש ממש כמונו - ההגמוניה שלהם תתרסק - מזה הם מפחדים - לא להיות בקצה.
אם אהבה חד מינית עובדת
מאיר | 17-05-2020 22:27
אז למה כל הזוגות הלהטבים עוברים בשלב מסוים לקשר פתוח - בגידה בעברית צחה? כלומר, הם אומרים, אתה תבגוד בי עם מי שבא לך ואני אבגוד בך עם מי שבא לי, לזה הם קוראים אהבה?
15
לסתימת הפיות הפרועה של הלהטבים יש סיבה
אני | 17-05-2020 22:30
עצם זה שמי שמעז להגיד משהו בניגוד לאידאולוגיה הלהטבית עומד תחת מתקפה פרועה חסרת רסן - זה אומר משהו על המצפון הלא נקי של הלהטבים, על הדרך שבחרו בה.
גם מי
התמים | 18-05-2020 6:46
שמדבר בעד הלהטבים סופג התקפות פרועות מצד רבנים ומנהיגים דתיים - אז מה זה אומר ?
16
הומופוביה
זאב זאב | 18-05-2020 16:34
כל פעם אותו סיפור עוד אחד מקהילת הלהטב רק רוצה שנבין את כאבו כי לא יכול להיות טיפול ורק רוצבה לדבר ולהכיר כשבעצם הוא רוצה היתר והכרה לא בכאב אלא בסטייה! א. גם אם כל מה שכתבת נכון ואין תרופה וכו' וכו' עדין זה לא מתיר מעשי תועבה ושחיתות, נקודה. ב. אדם נורמאלי ואחראי כשנתקל בבעיה דורש מכל מי שרק אפשר להקצות משאבים כדי למצא פתרון. כן, כמו בקורונה. ולא כל הזמן בועט באלו שמנסים. ג. אם הבעיה ככ קשה ויש כאלה שזה עוזר להם, גם אם זה מסוכן שווה לנסות ושוב, להשתדל למצא תרופה ואלו שעלולים להפגע . שוב כמו בקורונה , סרטן או כל נכות נוראה אחרת. 4. אני מכיר אישית אנשים שכן עברו טיפולים רציניים שמשתכללים כל השזמן וזה הציל את עולמם ומשפחתם. גם אם עוד לא פורסם מחקר כזה שקשה מאוד לעשות בגלל פעילי להטב טרוריסטים.
17
בבית כנסת שלכם
בבא | 19-05-2020 9:16
מה קוראים במנחה של יום הכיפורים?
18
מסקנה: יש לסגור...
שלומי | 17-06-2020 18:55
מסקנה: יש לסגור את כל הקליניקות לטיפול פסיכולוגי ולשלוח את כל הפסיכולוגים למצוא משלח יד אחר