צפו: קצר על הפרשה| היובל יתכן בשוק הנדל"ן המודרני? - סרוגים

צפו: קצר על הפרשה| היובל יתכן בשוק הנדל"ן המודרני?

בכלכלה המודרנית אחד המנועים הכלכליים המרכזיים זה שוק הנדל"ן, ובתורה פעם בחמישים שנה מפרמטים את המערכת, האם המערכת הכלכלית המודרנית מסוגלת לשרוד את פרשת השבוע?! סרטון קצר על פרשת השבוע

צפו: קצר על הפרשה| היובל יתכן בשוק הנדל"ן המודרני?

בהר בחוקותי: פרשת השבוע מדברת על מצוות יובל ובתי ערי חומה ודברים נוספים הקשורים לנדל"ן. בכלכלה המודרנית אחד המנועים הכלכליים המרכזיים זה שוק הנדל"ן, ובתורה פעם בחמישים שנה מפרמטים את המערכת, כל אחד חוזר לאיפה שהוא היה, וכל שוק הנדל"ן הוא נגזרת של כמה שנים נשארו עד שנת היובל. מבחינה כלכלית זה מזעזע את אמות הסיפים, כשהיובל בעוד שנתיים מה שווי הנדל"ן? איך אפשר לנהל ככה חברה מודרנית?

עוד באותו נושא

זמני כניסת ויציאת שבת פרשת בהר בחוקותי תש"פ

צפו: רעיון קצר לפרשת השבוע ב-3:36 דקות:

זה לא רק העניין הכלכלי, זה גם הצד החברתי. כל אחד מאתנו גר איפה שמתאים לו, בקיבוץ, בכפר, בעיר, בצפון ובדרום. בסדר, תגור איפה שבא לך, אבל תבוא שנת היובל ותתלוש אותך מפה ותשים אותך שם. איך אפשר לחיות ככה מבחינה חברתית? מבחינת קשרים חברתיים, מבחינת הקהילה שכל אחד בונה לעצמו בהתאם לרצונותיו.

הגמרא במסכת ערכין אומרת שהיובל פסק לקראת סוף בית ראשון, כראובן גד וחצי שבט המנשה גלו. ותוך כדי דיון הגמרא אומרת שיובל נוהג רק כשכל השבטים נמצאים במקומם בבתיהם, ואז פעם בחמישים שנה כל אחד חוזר לנחלת אבותיו מימי יהושע בן נון, סוג של ריסטרט חברתי.

היום אין לנו חלוקה לשבטים, אף אחד לא יודע מאיזה שבט באו אבות אבותיו, ולכן לכאורה יובל לא יחזור.

אז למה התורה כתבה את זה, אם זה רלוונטי רק לימי בית ראשון?

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לא מסכים עם ההנחה שהיובל לא יחזור
נחום | 15-05-2020 9:00
כאשר תחזור הנבואה, ידע כל אחד לאיזה שבט הוא שייך המון הלכות נשארו בספק עד שיבוא אליהו ....
2
ולעתיד לבוא ?
אורן | 15-05-2020 10:40
בעתיד לבוא אנשים לא ידעו מאיזה שבט הן ? נראה לי שכן , הלא כשיבנה המקדש כהנים ולוויים בוודאי ידעו שהם כהנים ולוויים כדי לקיים את עבודת המקדש. כך כולם ידעו לאיזה שבט הן שייכים. השאלה היא האם נעבור לגור לעתיד לבוא בנחלת השבטים .