בג"צ: "הרחקת ההמונים מקבר רשב"י מצדיקה פגיעה בזכויות תושבי מירון"

בג"צ: "הרחקת ההמונים מקבר רשב"י מצדיקה פגיעה בזכויות תושבי מירון"

בג"צ דחה היום את עתירתם של תושבי מירון נגד האיסור להשכיר צימרים בסביבת המושב, וקבע כי הזמנים שאינם זמני שגרה והצורך בהרחקת ההמונים מקבר הרשב"י מצדיקים את הפגיעה בזכויות התושבים

author-image
בג"צ: הזמנים מצדיקים פגיעה בזכויות תושבי מירון
  קבר רשב"י תחת סגר (צילום: David Cohen/Flash90)

בג"צ דחה היום (ראשון) את עתירתם של בעלי הצימרים במושב מירון נגד התקנות לשעת חירום שאוסרות עליהם להשכיר את יחידות האירוח בשטח המושב והסביבה בשל הילולת רשב"י, כאשר האיסור חל על מספר ימים לפני ואחרי ל"ג בעומר.

העותרים טענו כי האיסור להשכיר את הצימרים פוגעת במטה לחמם של משפחות רבות אשר מתפרנסות מההשכרה, בפרט לאור הטענה כי האיסור יהיה בתוקף כמה ימים אחרי הילולת רשב"י. לטענתם היה ניתן לאפשר כניסה מוגבלת של אורחים לצימרים באופן שלא היה יוצר חשש להתקהלות, במיוחד בהתחשב בפרישת כוחות משטרה באיזור ובכך שמתחם הקבר מתוחם כבר כעת.

עוד באותו נושא

בצל הקורונה: כך תיערך הילולת הרשב"י במירון

השופטים עוזי פוגלמן, דפנה ברק-ארז ודוד מינץ החליטו לדחות את העתירה על הסף, וקבעו כי אין עילה להתערבות בית המשפט. מינץ כתב: "העותרים אינם חולקים על כך שהגבלת התקהלות המונית במתחם קבר רשב"י, העומדת בבסיס התקנות, הינה ראויה, וכי "עיקרם של התקנות", מידתי. כל טענות העותרים מופנות כלפי הפגיעה, הלא מוצדקת בהם, כתושבי מירון, כאשר לטענתם, השכרת חדרי אירוח בעת הזו, אינה עומדת בסתירה לתכלית התקנות. אלא שלא ניתן לקבל טענות אלו".

מינץ הסביר בפסק הדין כי קיים קשר רציונלי בין הגבלת האפשרות להתארח במירון ובין בלימת מגיפת הקורונה. מינץ כותב כי למעשה: "העותרים הצביעו על כך שאנשים מגיעים להתארח בחדרי אירוח במירון דווקא בתקופה זו, ואינם חולקים על כך כי קיים קשר הדוק בל יינתק בין אירוח במירון לבין אירוע ההילולה במתחם הקבר בהר".

מינץ סיים: "הזמנים אינם זמני שגרה, והצורך בהרחקת ההמונים מהקבר, באופן הרמטי, מצדיק אף פגיעה בזכויותיהם של תושבי מרון".

הילולת הרשב"י מתקיימת

מוקדם יותר החליט הרכב השופטים לדחות עתירה נוספת שהוגשה נגד הגבלת העלייה להר מירון בל"ג בעומר בעטנה כי הדבר יביא ל"נזק בלתי הפיך בביטול ההילולה המתקיימת מזה מאות בשנים". השופטים קבעו את העתירה על הסף וקבעו כי אין ממש בטענה, היות וניתנה אפשרות לקיים שלוש הדלקות על ההר, במועדים שונים, ובמתכונת מצומצמת.

בסיום דחיית העתירה מצטט השופט מינץ לעורכי הדין החרדים שהגישו את העתירה שורה ממסכת יומא: "אמרה תורה חלל עליו שבת אחת כדישישמור שבתות הרבה… וחי בהם ולא שימות בהם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
אם כן מדוע מותר להפגין?
יהודה | 10-05-2020 22:00
הזמנים אינם זמנים שבשיגרה.
למגיב אלנתן
התמים | 12-05-2020 8:53
הבגצ אנטי ציוני ? הבגצ רק סירב להפר את התקנות שחוקקה הממשלה שבה יושבים כל יקיריך, החל מביבי והרב פרץ וכלה בליצמן ודרעי. על מה אתה מקשקש ? הבגצ חוקק את החוקים האלה ? השינאה מעבירה אותך על דעתך. ואגב, איך היה פוסק בית דין על פי המשפט העברי ? שראוי לסכן חיים כדי להדליק מדורה ?
בגצ הציוני נגד היהדות, לעלות עליהם בD9.
אלנתן | 11-05-2020 7:03
לתת לימינה את משרד המשפטים בשביל שתהרוס את בתי המשפט. צריך רק משפט עברי לפי ההלכה שיבוצע על ידי בתי דין רבניים.
2
מה שלא עושים למסתננים בתל אביב מבצעים בעולי
מה שלא עושים למסתנני | 10-05-2020 22:48
מה שלא עושים למסתננים בתל אביב מבצעים בעולי מירון: 2500 שוטרים ישמרו על כל מבואות בכפר מירון מחשש להסתננות בכל דרך, מהיבשה ומהאוויר. מדובר במספר גבוה של שוטרים וחריג בכל פרופורציה. במשטרה הציונית אומרים כי הקציבו כוח אדם לא מוגבל בכדי לשמור על הסדר ולמנוע כניסה מיותרת של חוגגים להר. למרות שהחגיגות השנה יהיו במתכונת מצומצמת ובהשתתפות 150 מוזמנים בלבד. אדמורים ורבנים שקיבלו את אישור הכניסה, יצטרכו לעשות זאת לבד וללא כל ליווי למעט מי שזקוק לסיוע ותמיכה פיזיים. חברי כנסת המינים יוכלו להגיע למתחם ללא כל אישור קצין אגמ מחוז צפון ויקטור בוסקילה, אמר כי שלוש קבוצות בלבד יוכלו להיכנס לאזור המוגבל בלג בעומר. מדובר בתושבי המקום, עובדים ולוגיסטיקה, ובנוסף 50 מוזמנים בלבד. כמו כן, מאיימים גורמים במשטרה הציונית כי יתבצעו חסימות במעגלים הקרובים למירון ואף במעגלים רחוקים יותר. כוחות בילוש שיאתרו אוטובוסים כבר ביציאות מהערים החרדיות ויעצרו מראש כאלו המתכוונים להגיע להר מירון. העלאת רחפניים לאוויר לא תתאפשר ומסוקים שיחוגו מעל הקבר יצטרכו לקבל אישור משטרתי מיוחד ובתיאום. בסך הכל אומרים במשטרה הציונית, יתקיימו שמונה חסימות בעוטף מירון ושלוש חסימות סגורות שיהיו הרמטיות באזור ההר עצמו. המטרה היא להקשות על כאלו שינסו בכל זאת ולמרות הכל להגיע לרשבי ולהתפלל מכל הלב, הם יצטרכו להיתקל בשורת מחסומים שימנעו מהם כבר בשלב הראשוני את דרכי ההגעה. רכבים שיחנו בפארקים או בדרכים מבעוד מועד באזור יגררו על ידי המשטרה ללא כל הודעה מוקדמת. עוד אמרו במשטרה הציונית העמלקי, כי הם מצפים מהציבור לשמור על ההנחיות וביקשו שלא ליצור עימותים עם השוטרים. הם הדגישו שהמטרה המרכזית שלהם, היא לעבור את האירוע בשלום ואין להם כל רצון לראות שוטרים מתעמתים עם אזרחים, אולם, אם יצטרכו, הם יפעלו בנחישות ולשם כך ניתנו לשוטרים סמכויות נרחבות לאכיפת ההנחיות כולל הוראות השעה הקשורות לקורונה. אכן. שכינתא בגלותא. אבל אנחנו ברוך השם לא זקוקוים ל'טובות' של המשטרה הציונית . השנה כולנו מעלים את האבוקה ופועלים ישועה אצל רבי שמעון. צדיקים אמרו שרבי שמעון מזמין את כל אחד להילולא שלו. השנה כשרבי שמעון יחפש אותנו בהילולא הוא ימצא רק בקבוקי שמן וערימה של קוויטלאך, גווילין נרפים ואותיות פרוחות באוויר. ובוודאי ממרום ישגיח ויעורר זכותו עלינו, להשבית המגיפה ולהמשיך עבורינו ישועות גדולות.
למגיב 2
התמים | 12-05-2020 8:59
רבי שמעון לא זקוק לשונאי אדם הזויים כמוך. רבי שמעון לא זקוק לכלום. זכותו תגן עלינו גם אם לא נדליק מדורה ( מנהג ילדים שנולד לפני כמה מאות שנים, ללא תימוכין במקורות היהודיים ), ולא נתנהג כבהמות מעל קברו. תנו לרבי שמעון לנוח בשלום על משכבו ואל תטרידו אותו בשטויות המטורפות שלכם. וירוס הקורונה לא מבחין בין נורמלי למשוגע. המשטרה מנסה להגן גם על המשוגעים. מה לעשות....
3
בג"צ: "הרחקת ההמונים מקבר רשב"י מצדיקה פגיעה
שלום | 11-05-2020 0:05
מעניין לדעת אם זה היה אירוע במגזר הערבי ככה היה הפסק דין של בגץ
לא מבין את מספר 3
התמים | 12-05-2020 9:03
לא ברור שהצטופפות של מאות אלפים במתחם הקבר משמעותה סיכון גדול להדבקה בקורונה ? מה הטיפשות המטורפת הזו ? למה ההתנגדות האוטומטית לכל פסיקה, גם כשברור שהיא נועדה לשמור על חיי אדם ?
4
הנה זו פנייה ישירה ואחרונה מהשמים לח"כים ו...
הנה זו פנייה ישירה | 11-05-2020 0:10
הנה זו פנייה ישירה ואחרונה מהשמים לחכים ועסקנים ורבנים ונכדים וכו' שלנו, ברגע האחרון: אתם משחקים באש. רבי שמעון לא יסלח לכם, כלל ישראל לא יסלח, הקבה גם לא יסלח לכם! *בימי ה‘בית יוסף‘ רבי שמעון התגלה בחלום למרן ואמר שאם יבטלו את ההילולא שלו, כפי שרצו מטעמי תערובת, תבוא מגיפה [כך מעיד החיד“א בקונטרס מעשי ניסים וכך מספרים גם גורי האר“י]. *בשנת תקע“ז ביטל אחד מגדולי ישראל את ההילולא, גם כן מטעמי תערובת, ולא הוציא שנתו (עדות הרה“ק ר‘ מרדכי מקרעמניץ זי“ע ב‘חיבת ירושלים‘). *בשנת תרע“א שוב פעם הכריז אחד מרבני צפת על חרם שנשים לא תעלינה להילולא - וגם הוא לא הוציא שנתו (מופיע בכל ספרי התקופה). ולמה להביא סיפורים אם הדבר מופיע בשולחן ערוך, ב‘מגן אברהם‘ (סימן תצ“ג), על צדיק אחד שאמר תפילת ’נחם‘ כל השנה משום אבלות, ומכיוון שנהג כן גם בל“ג בעומר לא הוציא שנתו. רחמנא ליצלן. *שד‘ ישמור אתכם. שד‘ ירחם עליכם, אתם צריכים הרבה רחמי שמים.... אבל אתם משחקים באש. לפני שבועיים, כאשר גזרתם את מה שגזרתם עכשיו כולם רואים שזה כבר רשעות לשמה. עשרות מקורות קדושים מספרים שרבי שמעון משתוקק להילולא הזאת כל השנה, וכועס על מי שמפר אותה, לָמָּה תָמוּתוּ ???(ירמיהו פרק כז פסוק יג). *על ידי רבי שמעון פסקה מגיפת כ“ד אלף תלמידי רבי עקיבא. זו היתה מגיפה נוראה של כאלף ניגפים ביום, ורבי שמעון עצר אותה. גם השנה רק רבי שמעון יעצור את המגיפה. וח“ו להיפך. *אפשר בהחלט לראות אצבע אלקים במצב המשתפר, כאשר רשב“י מאותת שאת ההילולא שלו אפשר לחגוג. מי הטיפש שחושב שהמצב המשתפר קשור להוראות משרד הבריאות, בשעה שהן מופרות בכל הארץ ברגל גסה ובמסכה מוסטת. מי שאינו טיפש יודע שזה לא מציאותי שזה יהיה כוחנו ועוצם ידינו. זה רק חיוך מן השמים לקראת ל“ג בעומר. *גורו לכם וחוסו על עצמכם! חבל שתשלמו את המחיר ישר מהשמים בקרוב, ושהיהדות החרדית תצטרך בהעדרכם למצוא עסקנים חדשים ח“ו. תבקשו סליחה מרשב“י, תבקשו סליחה מעם ישראל. ברגע האחרון אנחנו מתחננים אליכם: אל תפגעו ואל תיפגעו באש הצדיק! תעצרו את בזיון רשב“י זיע ועם ישראל, ותעצרו את המגיפה! ............................*לָמָּה תָמוּתוּ ?????????????(ירמיהו פרק כז פסוק יג)...
5
לָמָּה תָמוּתוּ ??? (ירמיהו פרק כז פסוק יג)
לָמָּה תָמוּתוּ ??? | 11-05-2020 6:30
הנה זו פנייה ישירה ואחרונה מהשמים לחכים ועסקנים ורבנים ונכדים וכו' שלנו, ברגע האחרון: אתם משחקים באש. רבי שמעון לא יסלח לכם, כלל ישראל לא יסלח, הקבה גם לא יסלח לכם! *בימי ה‘בית יוסף‘ רבי שמעון התגלה בחלום למרן ואמר שאם יבטלו את ההילולא שלו, כפי שרצו מטעמי תערובת, תבוא מגיפה [כך מעיד החיד“א בקונטרס מעשי ניסים וכך מספרים גם גורי האר“י]. *בשנת תקע“ז ביטל אחד מגדולי ישראל את ההילולא, גם כן מטעמי תערובת, ולא הוציא שנתו (עדות הרה“ק ר‘ מרדכי מקרעמניץ זי“ע ב‘חיבת ירושלים‘). *בשנת תרע“א שוב פעם הכריז אחד מרבני צפת על חרם שנשים לא תעלינה להילולא - וגם הוא לא הוציא שנתו (מופיע בכל ספרי התקופה). ולמה להביא סיפורים אם הדבר מופיע בשולחן ערוך, ב‘מגן אברהם‘ (סימן תצ“ג), על צדיק אחד שאמר תפילת ’נחם‘ כל השנה משום אבלות, ומכיוון שנהג כן גם בל“ג בעומר לא הוציא שנתו. רחמנא ליצלן. *אני מקוה שד‘ ישמור אתכם. שד‘ ירחם עליכם, אתם צריכים הרבה רחמי שמים.... אבל אתם משחקים באש. לפני שבועיים, כאשר גזרתם את מה שגזרתם עכשיו כולם רואים שזה כבר רשעות לשמה. עשרות מקורות קדושים מספרים שרבי שמעון משתוקק להילולא הזאת כל השנה, וכועס על מי שמפר אותה, לָמָּה תָמוּתוּ ???(ירמיהו פרק כז פסוק יג). *על ידי רבי שמעון פסקה מגיפת כ“ד אלף תלמידי רבי עקיבא. זו היתה מגיפה נוראה של כאלף ניגפים ביום, ורבי שמעון עצר אותה. גם השנה רק רבי שמעון יעצור את המגיפה. וח“ו להיפך. *אפשר בהחלט לראות אצבע אלקים במצב המשתפר, כאשר רשב“י מאותת שאת ההילולא שלו אפשר לחגוג. מי הטיפש שחושב שהמצב המשתפר קשור להוראות משרד הבריאות, בשעה שהן מופרות בכל הארץ ברגל גסה ובמסכה מוסטת. מי שאינו טיפש יודע שזה לא מציאותי שזה יהיה כוחנו ועוצם ידינו. זה רק חיוך מן השמים לקראת ל“ג בעומר. *גורו לכם וחוסו על עצמכם! חבל שתשלמו את המחיר ישר מהשמים בקרוב, ושהיהדות החרדית תצטרך בהעדרכם למצוא עסקנים חדשים ח“ו. תבקשו סליחה מרשב“י, תבקשו סליחה מעם ישראל. ברגע האחרון אנחנו מתחננים אליכם: אל תפגעו ואל תיפגעו באש הצדיק! תעצרו את בזיון רשב“י זיע ועם ישראל, ותעצרו את המגיפה! *לָמָּה תָמוּתוּ ??? (ירמיהו פרק כז פסוק יג)...
לגבי מגיב 5
התמים | 12-05-2020 9:04
כבר נאמר בפראפראזה : משוגעים לא מתים. הם רק מתחלפים.
אז מדוע אף רב כיום לא מסכים איתך?
אני | 11-05-2020 10:13
כנראה שאתה טועה. סורי
גדולי ישראל אינם חוששים לחייהם
מתנחל | 11-05-2020 7:11
הם פוסקים על פי ההלכה וה' יעשה הטוב בעיניו. חבל שאחרי מאות נפטרים לא עלינו אתה מסית אנשים להתקהל ולהדבק, עליך נאמר מי בקש זאת מידכם רמוס חצרי
6
פתאום רוצים שבגץ יכפה דעתו על הממשלה?
לא ברוק | 11-05-2020 9:14
כל היום צועקים שבגץ מתערב ולא נותן למשול ואז צועקים למה הוא לא מתערב?
7
בג"צ? ציוני? חחחח
מאיר | 11-05-2020 10:11
אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק
8
למה מדורה טפשית צריכה להגיע לבגצ ?
התמים | 12-05-2020 14:26
כל העניין החל בדורות האחרונים, במשחק ילדים בצרפת. אין שום תימוכין במקורות היהודיים לעניין מדורת לג בעומר. אשר להילולת רבי שמעון - נדמה שהוא מעדיף לנוח בשלום על משכבו, במקום שעל קיברו תיערך חינגה של בשר על האש, מכירת קמיעות הזויות ומלכודות תיירים לחוגגים. כבר לא מדבר על הפריצות, כמות הזבל שנותרת במקום ועל ההתבהמות הכללית שמתלווה להילולה ימים רבים. די כבר עם הפאגניות הזו. זו לא דרכה של היהדות.