כולל ישיבות הסדר | אושר מתווה החזרה לישיבות - סרוגים

כולל ישיבות הסדר | אושר מתווה החזרה לישיבות

אחרי אישור המתווה של משרד החינוך לחזרה ללימודים, ראש הממשלה נתניהו אישר גם את חזרתן של הישיבות לפעילות בכפוף לשלושה תנאים. המתווה כולל גם את המכינות. כל הפרטים

author-image
כולל ישיבות הסדר | אושר מתווה החזרה לישיבות
  (צילום: אהרון קרון/ פלאש90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר לפני זמן קצר (שלישי) את מתווה החזרה ללימוד בישיבות החרדיות ובישיבות ההסדר והגבוהות. ההחלטה התקבלה מספר ימים אחרי שהמל"ל אישר את המתווה ובתום ישיבה עם שר החינוך הרב רפי פרץ, שר הפנים אריה דרעי, ראש המל"ל ומנכ"ל משרד הבריאות.

על פי ההחלטה, המתווה שאושר על ידי המל"ל אושר בכפוף ל-3 תנאים. האחד הוא להקטין את כמות הקבוצות (קפסולות) מ-32 לקבוצות של 24-26. תנאי שני מחייב את כלל התלמידים לעטות מסיכה בכל זמן  השהייה בקפסולה למעט בזמן לימוד ובזמן שהייה בחדרים.

התנאי השלישי הוא שההחלטה אינה גורפת לכלל הישיבות אלא תיבחן לפי כל ישיבה על פי התנאים שתציג. דיון נוסף ייערך ביום שישי הקרוב. תאריך היעד הוא יום ראשון הבא, שבועיים אחרי פתיחת הזמן הרשמית.

עוד באותו נושא

מסתמן | הישיבות החרדיות ייפתחו השבוע: כך זה יתבצע


14

מוקדם יותר השבוע פורסם המתווה לפיו כל ישיבה המפעילה חדרי פנימייה, תפעל בקבוצות של 32 תלמידים. כעת כאמור הוחלט כי כל קבוצה תמנה  24-26 תלמידים.

בנוסף, מתוך הבנה של גורמים במשרד הבריאות ובמל"ל כי לא ניתן יהיה לערוך בדיקת קורונה לכל תלמיד הבא בשערי הישיבה, התלמידים יהיו בישיבה למשך שבועיים.

על פי המתווה, במידה ובאחת הקבוצות יאותר תלמיד כחולה קורונה, שאר חברי הקבוצה יישארו בבידוד למשך שבועיים נוספים. אם לאחר מכן יימצאו שאר התלמידים בריאים, בבדיקות שייערכו להם כמו לכל אזרח הנחשף לחולה, הם יוכלו להתאחד עם קבוצות בריאות מקבילות, עד לאיחוד מחודש של כלל הישיבה.

עוד באותו נושא

הרב קנייבסקי: לפתוח את הישיבות ותלמודי התורה


12

בכדי לקבל אישור ממשרד הבריאות לחדש את הלמידה, הישיבות תצטרכנה להוכיח שיש להן את היכולת והאמצעים לפצל את התלמידים ולבודד אותם בסדרי הלימוד, בשינה ובארוחות למשך שבועיים. ישיבה שתציג תכנית עבודה מפורטת, תזכה באישור של משרד הבריאות לפתיחת הישיבה.

בנוסף, על פי המסתמן, גם אנשי הצוות בישיבות יוכלו לשוב ללימודים, כאשר אלו מהם המעוניינים להסתובב ולדלג בין קבוצה לקבוצה, ייאלצו להתמגן כמו אנשי מד"א המתמגנים מול חולי קורונה בימים אלו.

שר החינוך הרב רפי פרץ, מסר אחרי אישור המתווה: "סיימנו עכשיו דיון עם ראש הממשלה. שמח שאישרנו את פתיחתן של הישיבות וחזרתן ההדרגתית לשגרה תוך כפיפות מלאה להנחיות המל״ל ומשרד הבריאות. נמשיך לעשות הכל בכדי להיטיב עם כל גווני האוכלוסייה והחזרת השגרה בצורה בטוחה ויעילה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
הרב אדלשטיין שליט"א
ליאור | 28-04-2020 17:48
חכימאי דיהודאי.לאורו נלך
2
מכינות קדם צבאיות
שלום | 28-04-2020 17:49
מתי יתאפשר לפתוח את המכינות הקדם צבאיות?
3
לכו לצבא! משתמטים!
בושה | 28-04-2020 18:04
רוצים ללמוד בישיבה? לפני או אחרי השירות הצבאי אבל לא במהלכו. קומבינה מסריחה של עסקני ורבני המפדל לאליטה המפונקת.
הסתה
ישי | 30-04-2020 13:22
איכס חתיחת גועל נפש של בנאדםאין לך בושה עם ישראל זה עם יהודי לך סע לחול תידבק שם הקורנה ותמות חתיחת כופר מסריח אין לך טקט בשיט ......קקי של בן אדם
בהחלט לבטל גיוס חובה
אכן | 28-04-2020 20:53
אבל או שמבטלים או שמגייסים את כולם כולל בנות דתיות חרדיות וערביות.
את גיוס החובה הבולשביקי יש לבטל אתמול...
מצדרביעי | 28-04-2020 19:57
להרחבה: גוגל/פייס- חזית--לוחמים למען צבא מקצועי התנדבותי
4
דואגים למגן כמו מדא ? בנוסף,למה כל המורים
למה את המורים לא | 29-04-2020 0:38
צריכים להיות נוכחים בבית הספר ובכך להעלות את הסיכון להדבקה? למה ילדי כיתות א יגיעו ללא מסכות? מישהו עורך ניסוי מסוכן ללא קבלת אחריות
5
הטעות הכי גדולה של חיי היה ללכת לישיבת הסדר
דרור | 29-04-2020 13:14
הלכתי לישיבת הסדר מוכרת ומפורסמת. לקח לי שנים רבות להבין את גודל הטעות שעשיתי. הרבנים לא מחוברים לעולם, לא באמת מבינים את המציאות. להרבה מהרבנים היו מחלות נפש שונות או גאווה עצומה. הרבה תלמידים נכנסו לתסבוכות נפשיות מטורפות עד לאבדן שפיות. ראש הישיבה שבכלל לא הבין את העולם האמיתי ולא הזהיר מפני הרבנים עם המחלות הנפשיות שהזיקו לתלמידים והזיק בעוד דרכים לתלמידים. אני ממליץ מאד מאד להתרחק.
מסכן
חיים דוידוב | 16-10-2020 15:55
באיזו ישיבה למדת? ישנן ישיבות מיוחדות שלא מתאימות לכל אחד, רק לסוג מסוים של אנשים. אנא הסתכל על כך במבט כזה: שאר חבריך בישיבה נהנו? למדו כמו שצריך ? צמחו להיות אנשים בעלי שיעור קומה?