יום הזיכרון 2020: לו"ז האירועים לזכר הנופלים - סרוגים

יום הזיכרון 2020: לו"ז האירועים לזכר הנופלים

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וחללי פעולות האיבה יתקיים השנה תחת ההגבלות על ההגעה לבתי העלמין ותחת הסגר שיוטל בשל הקורונה. אלו האירועים והטקסים ליום הזיכרון תש"פ:

יום הזיכרון 2020: לו"ז האירועים לזכר הנופלים
  (צילום: גיל יערי/ פלאש 90)

החל ממחר (שני) בשעה 16:00, ערב יום הזיכרון, לא תתאפשר יציאה מהבית לשם ביקור בבתי עלמין ואתרי הנצחה. טקס פתיחת יום הזיכרון הנערך בכל שנה ברחבת הכותל המערבי במעמד נשיא המדינה והרמטכ"ל, השנה יהיה ללא קהל ויועבר בשידור חי.

כלל האירועים ליום הזיכרון יועברו בשידור חי באתר סרוגים, בצד כתבות ייחודיות לזכר הנופלים.

עוד באותו נושא

רה"מ למשפחות השכולות: "השנה נצטרך לפעול אחרת"

אירועי יום הזיכרון בערב:

– הטקס ייפתח בשעה 20:00 בצפירת זיכרון בת דקה ויועבר בשידור חי באתר סרוגים, במהלכה מופסקת כל עבודה ונעצרת התנועה בדרכים. בטקס מודלקת משואת הזיכרון. הקהל יקרא לצאת למרפסת לשיר יחד את ההמנון "התקווה".

– במקביל יתקיים טקס של עמותת משפחה אחת למען נפגעי הטרור ובני משפחותיהם שישודר אף הוא באתר סרוגים

– בשעה 21:00 הטקס "שירים לזכרם" בכנסת, גם הוא במתכונת מיוחדת ויועבר באתר סרוגים.

יום הזיכרון עצמו:

– טקס האזכרה המרכזי נערך ביום הזיכרון בשעה 11:00, בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. ייפתח בצפירה לזכר הנופלים.

– בשעה 11:02 יעבור מטס חיל האוויר מעל בית העלמין הצבאי בהר הרצל ומעל היכל הזיכרון.

– בשעה 12, בעקבות הנופלים: אתר סרוגים בסיור מיוחד מהר הרצל עם אלידע בר שאול.

– בשעה 19:45 יחל טקס המעבר בין יום הזיכרון ליום העצמאות בהר הרצל, ירושלים- במהלכו ישיאו את המשואות לתפארת מדינת ישראל.

בשנה האחרונה נוספו 42 חללים למניין הנופלים במערכות ישראל, כך פרסם הבוקר (שישי) משרד הביטחון לרגל יום הזיכרון לחללי המערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה תש"פ, שיצוין בשבוע הבא. רנה שנרב ז"ל היא הישראלית היחידה שנרצחה בשנה האחרונה בפעולות איבה.

מספרם של חללי מערכות ישראל מאז החלה ספירתם בשנת 1860 ועד היום הוא 23,816, ועל פי המוסד לביטוח לאומי מספר הנופלים הכללי בפעולות האיבה הוא 4,166. 

שר הביטחון נפתלי בנט הנחה את משרד הביטחון וצה"ל להיערך ליוזמה ייחודית ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה.

לאור משבר הקורונה והמגבלות שיחולו במסגרתו על ימי הזיכרון והעצמאות, הנחה השר כי חיילי צה"ל יקריאו לאורך יום הזיכרון את שמות כל חללי צה"ל וכוחות הביטחון שנפלו מאז קום המדינה. החיילים ישובצו במשמרות בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל.

מדובר ביוזמה משותפת של שר הביטחון ואגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, שמטרתה הוקרת החללים, שכן השנה, לראשונה מאז קום המדינה, לא יוכלו המשפחות לפקוד את קברי יקיריהן בשל החשש להתפשטות נגיף הקורונה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
לנצל את הרגע ההיסטורי לעוד מחווה של אחדות וער
משה אהרון | 26-04-2020 15:29
כי זה כל האדם 2בלוג אישי - משה אהרון הצעה לעריכת יום זיכרון שונה ומיוחד - מחווה של אחדות וערבות הדדית לכל שעה היסטורית יש ייעוד משלה (משה אהרון ) בסד להפיק מימי הקורונה עוד מיטב ========================. מגיפת הקורונה צריכה בין יתר ייעדיה להפיק מאתנו מחזות היסטוריים נדירים ואולי חד פעמיים - מחוות של אחדות וערבות הדדית למשל השתתפות כל עם ישראל באזכרת הנופלים הקדושים בעבור ארצנו ומדינתינו והא כיצד ?. ביום הזכרון עם הצפירה כל ישראל עומדים דום במרפסות או בפתח הבתים. המשפחות השכולות יעמדו בפתח ביתם בחוץ . נכונים מיד עם תום הצפירה לקיים את טקס האזכרה . כשכל השכנים ממשיכים לעמוד דומם בבחינת וידום ולהשיב אמן. בקול אחד ורם למחווה מיוחד זה ראויים בנינו ואבותינו החללים שהקריבו נפשם בעד גאולתינו *. לשנות מהשגרה במקום שהחיים ילכו אל המתים. רוחם של המתים תושב לרגע לפתח ביתם. עוד צעד סימבולי להתגשמות הנבואה של תחיית העצמות היבשות. וכיפר אדמתו עמו - הקץ לשפיכות הדמים ===============. . ארץ ישראל תקנה ללא ייסורין אם נשמיט העילה של : וכיפר אדמתו עמו בשירת האזינו - שירת השואה והתקומה הניחה התורה בסופה את נוסחת ההתנהלות שבין האתחלתא לגאולה השלמה לאמור : וכיפר אדמתו עמו. מן מנגנון כפרה מידי של דם מול דם. - שאלמלא זו - הכפרה אין התקדמות בגאולה כך שכל הדמים שאנו שופכים במו ידינו בחטאנו ובפשענו ובחברה הרקובה שבנינו אדמת ארץ ישראל גובה בייסורים דמים. המכפרים לקיים - וכיפר אדמתו עמו .... בידינו הדבר אפשר להתקדם לגאולה השלמה בבניית חברת מופת של - גוי קדוש ללא כל הייסורים הללו . שארץ ישראל שבניה יושבים עליה ואינם שופכים דמים. היא אמא רגועה המכילה ומקבלת בניה ללא שום פרעון של כפרה.
2
לצערי רינה שנרב לא היחידה שנרצחה בפעולת איבה
חבר | 26-04-2020 16:39
כתבתם שרינה שנרב היא היחידה שנרצחה השנה בפעולת איבה. לצערי אין זה נכון, חברי דביר שורק היד נרצח שבועיים לפני רינה. אבקש שתתקנו את הטעות. (יכול להיות שהטעות נבעה מכך שדביר היד היה חייל בזמן הפיגוע.)
3
מחבלים
עמירם | 27-04-2020 4:59
מרגע שיצחק רבין דיבר עם הפלשתינאים והתפוצוצות האוטובוסים הירצחו בישראל 1283 אישה ואיש בדקירות סכין דריסה התפוצצות מטעני חבלה .... נירצחו 1283 אנשים ונשים ילדים וטף באכזריות נוראית על ידי אנשים רעים... זוועה לא פחותה מהתפוצצות אוטובוסים