הרב קנייבסקי: לפתוח את הישיבות ותלמודי התורה - סרוגים

הרב קנייבסקי: לפתוח את הישיבות ותלמודי התורה

הרב חיים קנייבסקי, מנהיג הציבור הליטאי, חתם על מכתב הקורא לפתוח את תלמודי התורה והישיבות תוך שמירת אמצעי זהירות: "חוב קדוש שכל מוסדות התורה ייפתחו מיד"

author-image
הרב קנייבסקי: לפתוח את הישיבות ותלמודי התורה
  (צילום: יעקב נחומי/ פלאש90)

הרב חיים קנייבסקי, מנהיג הציבור הליטאי, חתם אמש (שני) על מכתב הקורא לפתוח את תלמודי התורה והישיבות תוך שמירת אמצעי זהירות, כך דיווח הערב כתב חדשות 12, יאיר שרקי.

על פי הדיווח, במכתבו כתב הרב קנייבסקי: "חוב קדוש שכל מוסדות התורה ייפתחו מיד". כזכור, עם הטלת הסגר הראשוני וסגירת מוסדות החינוך, הורה הרב קנייבסקי לישיבות ולתלמודי התורה להמשיך לפעול כרגיל. רק לאחר 3 ימים הורה לסגור את הישיבות ואת בתי הכנסת.

מלבד הדיווח, שרקי העניק גם פרשנות פנים חרדית והגדיר את המהלך כדרמטי: "באופן חסר תקדים (אין לי דרך להסביר עד כמה זה בום פנים חרדי) הביטאון הליטאי יתד נאמן סירב לפרסם את המכתב בהוראה ישירה של הרב אדלשטיין".

שרקי הוסיף כי "‏זו התרחשות דרמטית לא רק במונחי המאבק בקורונה אלא רעידת אדמה במאבק ההנהגה בעולם החרדי. כשהרב שטיינמן נפטר רבים ראו ברב אדלשטיין יורש טבעי, ואחרים דיברו על הנהגה זוגית של הרב אדלשטיין כראש ישיבה "קלאסי" ליטאי רציונלי לצד הרב קנייבסקי עם ההילה המיסטית והערצה בכל בקבוצות במגזר".

שרקי סיכם וכתב: "‏הדברים התגלגלו אחרת והרב קנייבסקי, שנמנע בעבר מהנהגה פוליטית, תפס את ההנהגה הציבורית סחף אחריו את מרבית המגזר ואת ההכרעות המרכזיות, כשהרב אדלשטיין מבטל דעתו מפניו. עד משבר הקורונה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
אני בעד.
בני | 22-04-2020 0:36
וגם בעד הדבקה המונית. אם זה מה שהם רוצים שיקבלו בשמחה...
כבוד שר התורה שליט"א
שר התורה | 22-04-2020 17:36
... על סגולת לימוד תורה כתיב: אם לא בריתי יומם... חוקות שמים וארץ לא שמתי ובמיוחד על לימוד תשבר כתוב: אין העולם עומד אלא על הבל פיהם של תשבר כל מטרת נגיף הקורונה להראות ליושבי תבל כי כל הרופאים בעולם, כל המדענים, היועצים והמנהיגים – עומדים חדלי אונים מול נגיף קטן ומזערי שהקבה הביא. ולצערינו הרב, במקום להתחזק באמונה ולהוסיף לימוד התורה בתתים ובישיבות, להתכנס בבתי כנסת לזעוק ולהריע בלי סוף, אנשים חרדים ממשיכים להאמין במשרד הבריאות, להתרגש מהטירוף שאחז אותו, כי אנשים כופרים כשיש להם צרה מיד מאבדים עשתונותיהם ופועלים ללא הגיון או שכל בטירוף הדעת. כל בר דעת מבין שנתניהו מנסה לשגע מדינה שלמה בפחדים מוגזמים ומטורפים להציל את עצמו שיהיה מצב חירום, כדי שינצל מן הכלא ומהאופוזיציה. תראו: בארץ ישראל מתים מידי חודש מתאונות דרכים ומעישון מאות אחוזים יותר, ואין פוצה פה ומצפצף! וכאן כבר חודש וכמעט לא מת אדם בדומה לחול, ואין צורך להיסחף לטירוף מוחלט! דבר אחד ודאי, כמו שאמר רבי עקיבא את המשל עם הדגים, שאם יוציאו את הדגים מהמים זהו מוות בטוח. וזה בדיוק מתאים למצב הנוכחי. הקורונה זהו מאה ספיקות - וביטול לימוד תורה ותשבר זהו סכנה מיידית ומוחשית, וזה גופא נסיון לנו, להאמין בהשית ולא במשרד הבריאות! רחל. יהודים שיתו לבכם! יש לפנינו ניסיון עצום באמונה, לראות מי מאמין בהשית באמת, ויודע שתורה מגינא ומצילא, ואם הגיע עלינו נגף, עלינו להוסיף בלימוד תשבר של ילדים במיוחד, וכן כל הישיבות ועולם התורה עליו להוסיף שעות לימוד ולכנס עצרות תפילה, ובעיקר להתחזק בשמירת עיניים שמירת הברית וקדושה וטהרה כי זה רצונו של הקבה לעת כזאת! להתפלל לקבה שהוא יושיענו ויגאלינו שנית בקרוב וישמיענו ברחמיו שנית לעיני כל חי לאמור הן גאלתי אתכם אחרית כראשית להיות לכם לאלוקים אני השם אלוקיכם.
בסופו של דבר כולם ידבקו,הקטע למנוע קריסה של
שוקי26 | 22-04-2020 0:54
מערכת הבריאות, וכנראה עם כ100 מונשמים בלבד ואלפי מכונות הנשמה למקרה חירום, אנחנו נמצאים עם קיבולת גבוה. כנראה הרב רוצה להיות המגזר השוודית לפני כולם. אני מעדיף להמשיך להיות זהיר יותר.
2
למה לא צירפתם את התגובה מביתם של הרבנים???
א | 22-04-2020 0:55
הרב קנייבסקי כתב את המכתב ולאחר ששוחח עם הרב אדלשטיין, הוחלט לא לפרסם את המכתב לעת עתה.
3
מי פתי יאמין
דוד | 22-04-2020 7:43
שהוראה זו יצאה על פי דעתו, אחר שקודם לכן הטעוהו עסקניו?! מאמין שהציבור טיפש
4
גם ר אשר ויס בקו של ר' גרשון אדלשטיין
פקוח נפש | 22-04-2020 8:28
דבר בעיר-כנס רגליך
5
קנייבסקי
ציון | 22-04-2020 16:24
חתיכת טמבל
מוחה על כבוד התורה
עמית | 29-04-2020 22:55
אסור לדבר כך רחל
אני מוחה בשם כל ישראל
ח"ו | 22-04-2020 17:37
אסור לדבר כך
6
צורם תיאורי הרבנים והאומדנות עליהם מצד האתר
מד | 22-04-2020 22:09
הדתי
7
האיש לא כשיר. איבד קשר עם המציאות
מיותר | 25-04-2020 21:08
כבר מספר שנים שהאיש לא לגמרי אפוי ומשמש כבובה בידיהם של עסקנים ציניים.
8
אחריות לחללי הקורונה בבני ברק
בן דוד | 27-04-2020 21:29
קנייבסקי, מנהיג הציבור החרדי הימרה את צו משרד הבריאות, הורה לתלמידיו להמשיך בלימודים בישיבות ובכך הוא אחראי להפצת מחלת הקורונה ולמותם של רבים.