עתירה לבג"צ: למנוע מנתניהו להרכיב ממשלה - סרוגים

עתירה לבג"צ: למנוע מנתניהו להרכיב ממשלה

עמותת חוזה חדש עתרה לבג"צ יחד עם עמותת משמר הדמוקרטיה הישראלית בדרישה למנוע מבנימין נתניהו את האפשרות להרכיב ממשלה, וזאת בשל כתב האישום שהוגש נגדו

author-image
עתירה לבג"צ: למנוע מנתניהו להרכיב ממשלה
  Gili Yaari / Flash90

עמותת "חוזה חדש" ועמותת משמר הדמוקרטיה הישראלית עתרו הערב (שני) לבג"צ, בדרישה למנוע את הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו, וזאת בשל כתב האישום העומד מולו בעבירות של שוחד מרמה והפרת אמונים.

בעתירה נטען כי הנשיא אינו רשאי להטיל את התפקיד על נתניהו ואינו רשאי לקבל את הודעתו כי עלה בידו להרכיב ממשלה, לבדו או במשותף עם ח"כ בני גנץ. בית המשפט אף התבקש להוציא צו-ביניים שימנע את השבעתה של הממשלה החדשה, ולקבוע דיון דחוף בעתירה בפני הרכב מורחב של בית המשפט העליון.

עוד באותו נושא

כחול לבן הסכימו: אם בג"צ פוסל את נתניהו – יש בחירות


17

בגופה של העתירה נכתב כי: "הדין המצוי בישראל הוא כי אדם שכזה, אינו יכול לכהן בתפקיד ראש ממשלת ישראל. זאת, כפועל יוצא ומכוחה של הלכת דרעי-פנחסי, שכוחה עודנו במותניה אף בחלוף 27 שנים ממועד שניתנה, ואף ביתר שאת".

"אמנם הדין המצוי דין נסתר הוא, שכן טרם היה בידיה של רשות שלטונית או ערכאה שיפוטית לפסוק במפורש את פסיקתה בעניין זה. ואולם משבא הרגע, הרי שמתפקידם ומחובתם של הגורמים המוסמכים – היועץ המשפטי לממשלה מזה; היועץ המשפטי לכנסת מזה; ובית המשפט הנכבד מעל כולם – לקבוע קביעות ברורות בעניין זה,דבר דבור על אופניו".

עו"ד יובל יועז המייצג את העמותות מסר לסרוגים: "במדינת חוק לא ניתן לאפשר מצב שבו מכהן ראש ממשלת קבע בשעה שהוא עומד למשפט בעבירות פליליות חמורות, המבטאות שחיתות שלטונית. הגיע הרגע שבו על בית המשפט ועל היועץ המשפטי לממשלה לומר את דברם, וזאת בלא קשר לשאלה כמה מחברי הכנסת יודיעו לנשיא כי הם מבקשים להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
איחוד העם
יהודי אמיתי | 20-04-2020 21:35
ידוע לנו זה גם כתוב שישנם ערב רב מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו שמחפשים רק להרוס מערס עצמי. נדה-כלום דין רודף. אז בהצלחה למדינה היפה והחיה שלנו ישראל..
2
עוד לא תמו כל פלאייך
רינת עינת | 20-04-2020 22:44
שוב פנייה לבגץ בנסיון להפוך את מדינת ישראל לדיקטטורה וקריאה מוצהרת להתעלמות מחוקיה, תוך כדי שימוש נבוב במונח מדינת חוק
3
עוד עמותה של הקרן.
דוד | 20-04-2020 23:04
עד מתי !!!
4
ביבי המלך
אחד שאכפת לו | 20-04-2020 23:10
לא יעזור לכם כלום ביבי נתניהו מלך ישראל חי וקיים לעולם על אפם ועל חמתם של התישקורת השמאלנית הרדיקלית הפלצנית המסריחה ממדינת תל אביב-יפו והצפונפונים צהלה רמת אביב כפר שמריהו..... רק ביבי נתניהו ושיתפוצצו כל המלעיגים והקנאים הנעליים.....
5
במדינת חוק - לא החוק קובע אלא כנופיית הבגץ
יאיר | 20-04-2020 23:39
רק במדינה המאפשרת קיומו של בית משפט ובגצ הפוסקים ופועלים בניגוד לחוק, ולפי גחמותיהם הפוליטיות - יכול להווצר מצב אבסורדי שכזה. יש לחוקק לאלתר חוק יסוד המבטל את מוסד הבגצ וסמכותו לדון בכל ענין ובמיוחד בהחלטות הכנסת והממשלה. יש להפקיד בחירת שופטים במדינת ישראל בידי ועדה בה יהיו חברים רק חברי כנסת שאינם ולא היו משפטנים פעילים מעולם, או לפחות 20 שנה.
6
לא להאמין
חושן | 20-04-2020 23:48
יום שחור ממש. דלף החוצה: עסקן העדה החרדית ותולדות אהרן, צבי מיכל הלר, בשיחה עם איש השיטור שרוליק וורטיימר, מאנשי פרוש, אחרי אחת הפשיטות המשטרתיות על מאה שערים בחול המועד האחרון. שרוליק, כל הכבוד למשטרה שנכנסו למאה שערים. בוא נראה שהם תופסים את הנכונים. הם הבעיה. צריך לתפוס אותם, אבל בלי רחמנות. חבורת שקצים וחוצפנים.
עליו נאמר שם רשעים ירקב
עליו | 21-04-2020 0:05
שם רשעים ירקב
7
קנאה
דנדי | 21-04-2020 7:21
לכל הקנאים. ולכל החלאות שכל מטרתם היא לקנטר. להרוס. ולנתץ. אני מאחל לכם שתמשיכו לסבול. והרבה כאב, והרבה עצב, ותמשיכו לאכול את הלב שלכם עד שתיתפגרו. ואז אני אפני את הפגרים שלכם למשרפות,גם קבר לא יהיה לכם.חלאות.....
8
דיקטוררת בג"צ
אלי | 22-04-2020 1:58
זה מטורף אין להם גבולות אם לא הצליחו להדיח את ביבי בקלפי אז הם הולכים לרשות השופטת בפועל הרשות השולטת בושה למדינה דיקטוררת בגצ