אורי אריאל: להפריד את תפקיד היועמ"ש לממשלה - סרוגים

אורי אריאל: להפריד את תפקיד היועמ"ש לממשלה

שר השיכון קבע בכנס רמלה כי "המציאות שיועץ שהוא גם תובע זה לא תקין". עוד תהה השר מדוע הכלל שקבעו היועצים המשפטיים שצריך חילופי אנשים כל ארבע שנים לא תופס לגביהם.

אורי אריאל: להפריד את תפקיד היועמ"ש לממשלה
  התובע הוא לא יועץ. אריאל (פלאש90)

כנס רמלה שנערך היום (ג') ממשיך לספק כותרות.

בפאנל שעסק בנושא תפקידיו וסמכויותיו של היועץ המשפטי לממשלה, התייחס היום שר השיכון אורי אריאל לדיון הציבורי, בעניין הפרדת סמכויות היועץ המשפטי לממשלה לשני תפקידים שונים, והביע תמיכה בהפרדה לתפקידי יועץ ותובע.

בדבריו בכנס התייחס השר אריאל למציאות הקיימת ואמר: "אני מתייחס עקרונית ולא ספציפית על היועץ הנוכחי שאותו אני מכיר וזה לא אישי. המציאות שיועץ שהוא גם תובע זה לא תקין.

בדרך כלל יועץ עושה מה שהלקוח אומר אבל בממשלה זה לא קורה כך. היום במידה רבה אתה לא יכול להגיד ליועץ למצוא את הדרך לבצע את מה שהממשלה רוצה. היועצים המשפטיים קבועים. לגביהם הכלל שהם קבעו שצריך חילופי אנשים כל ארבע שנים לא תופס".

עוד אמר השר אריאל:  "צריך להפריד בין המשרות של התובע והיועץ המשפטי לממשלה. תפקידו הרצוי של יועץ הוא לשרת את האג'נדה של הלקוח, כאן זוהי הממשלה.  בעוד שתובע אמור לשקול באובייקטיביות האם ראוי להעמיד אדם לדין ללא תלות באינטרסים של ממשלה זו או אחרת.

מדובר בעורכי דין עם לקוחות שונים ואג'נדה שונה. כמו כן היועץ צריך לעמוד בקשרי עבודה הדוקים עם השרים, בעוד שתובע אמור לשמור מרחק ממי שעלול להיחקר בהוראתו". עם זאת הוסיף השר אריאל כי "ההפרדה אינה יוצאת לפועל מאחר שמי שצריך לקבל את ההחלטות לא מקבל את זה. ראש הממשלה צריך לקבל את ההחלטות בעניין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו