בשמאל דורשים מח"כ קלדרון להחרים את כנס רמלה - סרוגים

בשמאל דורשים מח"כ קלדרון להחרים את כנס רמלה

ארגון השמאל 'לעולם אדם' יפגין נגד בואה של ח"כ רות קלדרון בכנס רמלה של תנועת 'קוממיות' בגלל נוכחותו של הרב ליאור כשלדבריהם הגעתה תהווה "הכשרת השרץ של דעות קיצוניות גזעניות במתן אצטלא של דיון תרבותי". הח"כית: "מאמינה בשיחה עם יהודים שדעתם מנוגדת לדעתי."

author-image
בשמאל דורשים מח"כ קלדרון להחרים את כנס רמלה
  לא מחרימה. קלדרון (פלאש90)

היום (ג') צפוי להתקיים כנס רמלה ה-6 של תנועת קוממיות בנושא המשפט הציבורי במדינה יהודית.

הכנס שנערך בכל שנה באיסרו חג של פסח עוסק בנושאים אקטואליים בהשתתפות שרים, ח"כים, רבנים, משפטנים ואנשי ציבור שונים. מי שהשתתפותה בכנס מעוררת דיון ציבורי היא חברת הכנסת רות קלדרון מ'יש עתיד' שהוזמנה לכנס, אולם לאחר מכן הביעה ספקות לגבי הגעתה.

בהודעה שפרסמה בערב חג שביעי של פסח בדף הפייסבוק שלה היא כתבה: "חברים יקרים, רק הרגע, בזכות הודעה אישית בפייסבוק, הבנתי שכנס רמלה בו הסכמתי להשתתף הוא כנס של תנועת קוממיות. לבושתי לא ידעתי . ועוד יותר לבושתי לא הכרתי את התנועה.

אני קוראת עכשיו את הכתוב באתר שלהם . דרכם אינה דרכי. אדבר עם אנשי הכנס ואחליט אם לבטל את השתתפותי או לומר את דברי שם.

בינתיים קראה ארגון שמאל אלמוני בשם 'לעולם אדם' לקלדרון להחרים את הכנס. בהודעה לעיתונות שהוציאו הם קוראים לה "אל תכשירי את השרץ!" ויודיעו שיפגינו נגד הכנס בשל השתתפותו של מנהיגה הרוחני של 'קוממיות' הרב דוב ליאור. לדבריהם מדובר ב"אותו אחד אשר נתן הסכמתו לספר ההסתה והתרת הדם, "תורת המלך" וברך את ברוך גולדשטיין הארור."

לח"כית קלדרון הם אומרים "השתתפות זו היא הכשרת השרץ של דעות קיצוניות גזעניות ורצחניות במתן אצטלא של דיון תרבותי. פעילי לעולם אדם מתכוונים להגיע ולהניף שלטים בגנות ההסתה והגזענות אשר מקבלים "לגיטמציה ציבורית" על ידי דמויות ציבוריות."

קלדרון עצמה כנראה לא התרשמה מספיק מהאיומים והודיעה כי תשתתף בכנס בכל מקרה. "טוב חברים. קראתי, דיברתי , למדתי והחלטתי כן ללכת לכנס ולעשות כמיטב יכולתי לומר שם את דברי שהם נגד גזענות נגד שנאת הומואים ולסביות נגד עליונות התורה על הדמוקרטיה ובעד מחלוקת רצינית ושיחה עם בני פלוגתא.

אני מאמינה גם בשיחה ודיבור עם פלסטינאים. גם עם מי שנלחם בנו , שיח שמטרתו להגיע להבנה ולשלום. ומתוך כך אני מאמינה גם בשיחה עם יהודים שדעתם מנוגדת לדעתי."

הכנס יתקיים היום ברמלה החל מהשעה עשר ועד לשעות הערב, כשבסופו צפוי פאנל של המועמדים לתפקיד הרבנים הראשיים לישראל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו