מתן כהנא באולפן: "ימינה מאד רוצה להיות בממשלה" - סרוגים

מתן כהנא באולפן: "ימינה מאד רוצה להיות בממשלה"

ח"כ מתן כהנא באולפן סרוגים על הצטרפות של ימינה לקואליציה: "אנחנו מאד רוצים להיות חלק מהממשלה, הפגנו נאמנות לבלוק לכל הדרך". ותקף את בג"ץ: "העיסוק בפוליטיקה טעות חמורה"

מתן כהנא באולפן: "ימינה מאד רוצה להיות בממשלה"
  (צילום ועריכה: יוחנן בלייך)

על רקע המתיחות במו"מ הקואליציוני, ח"כ מתן כהנא התייחס היום (ראשון) בראיון באולפן סרוגים להתנהלות הממשלה במשבר הקורונה, וכן לשאלה האם ימינה תהיה חלק מהקואליציה הבאה שתקום?

"השתתקנו מהסיבה הפשוטה שהכדור כרגע בידיים של בנימין נתניהו", מסביר כהנא לאן נעלמו המתקפות של ימינה על ממשלת האחדות. "הוא יחליט איזה ממשלה הוא הולך להקים: האם זאת תהיה ממשלת אחדות שמבטאת גם תפיסות של מפלגת ימין, או שזה יהיה ממשלת שמאל בראשותו – שבה שר המשפטים יהיה אבי ניסנקורן, הוועדה למינוי שופטים כולה בידי השמאל, שר הכלכלה זה עמיר פרץ ושר הרווחה זה איציק שמולי. עדיין אין ריבונות – כל הדיבורים על ריבונות 'בתיאום עם' זה לא עובד. כרגע נראה שנתניהו מתכוון להקים ממשלת שמאל בראשותו – וזה לא בדיוק מה שאנחנו התכוונו".

ימינה תפיל את ממשלת האחדות?

"אנחנו לא מפילים שום ממשלה, ונדע במידת הצורך לתמוך מבחוץ בכל מה שקשור לקורונה וביטחון. במשך 5 שנים היינו בקואליציה, אבל בכל השנים הללו נתניהו וכחלון הגנו על כל שינוי שאיילת שקד ניסתה לעשות בבית המשפט העליון – ויש לנו הזדמנות חד פעמית עכשיו לריבונות עם נשיא תומך בבית הלבן. אם נפסיד את זה, מי יודע לאן זה יגיע. אנחנו מזהים בסיטואציה שנוצרה פה הזדמנות, הן בהקשרים משפטיים והן בהקשרים מדיניים אל מול החלת הריבונות בהתיישבות – ולכן ללכת לממשלת שמאל בשביל 17 חברי כחול לבן לא נראה לנו לעניין".

עוד התייחס לנושא חלוקת התיקים ל-4 בכירי ימינה, כאשר כהנא טען כי "זה לא העניין כרגע. העניין זה הנושא של קווי היסוד בממשלה – וכמו שזה נראה עכשיו, כל התיקים החשובים הכלכליים והמשפטיים יהיו בידיים של סוציאליסטים ופרוגרסיביים. אנחנו לא במשחק של תיקים אלא במשחק של מהות. אנחנו מאד רוצים להיות חלק מהממשלה הזאת, ימינה הפגינה נאמנות לבלוק לכל אורך הדרך, אנחנו היינו אלה שנשאו את דגל אחדות הבלוק – אבל נראה כעת שלנתניהו זה פחות חשוב, אז נראה איזה ממשלה הוא הולך להקים".

"אם נתניהו רוצה אותנו – הוא יעשה מאמץ"

על ההתנהלות של נתניהו אל מול נפתלי בנט: "מבחינתנו אין כאן שום דבר מפתיע – כל הזמן אמרנו שאם לא יהיה לנו כח, אז זה מה שנתניהו יעשה, וזה בדיוק מה שהוא עושה עכשיו. אם הוא רוצה אותנו, והנאמנות שהפגנו כלפיו חשובה לו, וחשוב שיהיה לו ייצוג לעמדות האידאולוגיות שלנו – הוא יעשה מאמץ, יקח את הממשלה למקום של יותר עמדות ימניות, ויתעקש שהריבונות תוחל".

אתה לא סומך על שרי הליכוד? 

"ממש לא. איך אני יכול לסמוך על שרי ליכוד שחלקם הם אנשי ועדים גדולים, שבעבר התייצבו להגן על בית המשפט העליון מנסיונות שעשינו לפסקות התגברות, והצביעו בעד ההתנתקות. איך אנחנו נסמוך עליהם? אנחנו יודעים שאנחנו מביאים קו אידאולוגי ימני משמעותי, ומאד רוצים להשפיע מבפנים – אבל אם לא, נדע להביא את הימין שלנו מבחוץ".

"אם בגץ יכניס את ידיו לסוגיה הפוליטית – הוא יעשה טעות חמורה"

עוד התייחס לסוגיה המשפטית ו"חוק עוקף בג"ץ" האפשרי שעלה במו"מ כדי למנוע מבית המשפט לפסול את נתניהו מלכהן כראש ממשלה תחת כתב אישום. "אנחנו חושבים שראוי שבג"ץ ימשוך את ידיו מעיסוק בנושאים שהם בליבם של הפוליטיקאים" אמר. "אני לא מתעסק במה נתניהו צריך להיאבק כלפי המשך הכהונה שלו – אני חושב שאם בג"ץ יכניס את ידיו לסוגיה הזאת – הוא יעשה טעות חמורה. החוק אומר בצורה ברורה שהוא יכול להיות ראש ממשלה, וגם ככה האמון של העם בבג"ץ מידרדר בגלל העיסוק שלהם בעניינים ערכיים ונכנס ברגל גסה לתחום השיפוט של הכנסת".

"עכשיו אנחנו מתעסקים בקורונה, כי זה הדבר הדחוף – אבל אם אנחנו מדברים על מה חשוב, נושא המשילות והפרדת הרשויות זה אולי הדבר הכי חשוב שיש כיום במדינה" הוסיף. "אני קורא לבג"ץ לא להכניס את הידיים שלהם למקומות שהם לא שלהם".

ימינה תיכנס כולה לקואליציה? 

"אנחנו סיעה אחת משותפת, נפעל ביחד" התחייב כהנא. "אני לא רואה סיכוי שמישהו מאיתנו הולך לכאן ומישהו הולך לשם. אני מקווה שכולנו נהיה חלק מממשלת נתניהו, אבל בשביל זה צריך לראות שהיא תהיה ממשלת ימין".

המגזר הפרטי קורס, המגזר הציבורי ממשיך כרגיל

עוד התייחס להצעת החוק שלו להורדת הפנסיה התקציבית במגזר הציבורי. "זה ממש לא הדבר היחיד שיציל את מדינת ישראל, אבל כולם נדבקים לפנסיות כשהדבר העיקרי זה השכר במגזר הציבורי" טען. "לא ייתכן שהמגזר הפרטי, שנושא על גבו את הכלכלה הישראלית לאורך השנים, קורס עכשיו – ובמגזר הציבורי ימשיכו כרגיל עם משכורות ופנסיות תקציביות מאד גבוהות. הבקשה להוריד מהשכר או הפנסיה לזמן מוגבל כדי להעביר כסף לאנשים שכל עולמם חרב עליהם במגזר הפרטי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
מפלגת סמרטוטים שרוצה רק כיסאות
לוי | 19-04-2020 18:55
ערכים ?...0 כבוד עצמי ?...0
סמוטריץ מרטיב בלילה מפחד שהוא כבר לא יהיה שר
יוני | 19-04-2020 19:54
כל הדאווינים מהמאבטחים עושה לו את זה לשם הוא כיוון כל חייו גאווה והכבוד
2
אדון כהנא
אדי | 19-04-2020 18:57
פישר קטן עוף לנו כבר מהעיניים מי זה האפס הזה
3
בריאות
אהוד | 19-04-2020 19:04
שמתם לב שאין לכם בריאות בשורה העליונה - המגזר חדשות... זה לא מעניין?
4
נאמנות לבלוק זו מהות? נאמנות לביבי זו מהות?
מהות המהות | 19-04-2020 19:06
אין ערכים, אין חשיבה, אין לימוד. המהות היחידה שמעניינת היא נדלן. רק התעצמות, כבוד, כסף ואדמה. ככה הפרושים הפכו חזרה לצדוקים.
5
כהנא בחור כארז
ס.תחמס עו" ד | 19-04-2020 19:11
בימים ההם אין מלך בישראל איש הישר או עקום בעיניו יעשה. זו המציאות של ימינו. הנחמה היחידה בראשית מלחמת יום כיפור היה הרבה יותר קשה. ולכן אם אין קווי יסוד מוסכמים ברוח המחנה הלאומי תשאירו את ממשלת הימין הנוכחית לחצי שנה. כשכל אחד תורם את חלקו. קרבות רחוב בקואליציית הפרוגרסיבים ושומרי אמוני הבית בגבעת רם, רק ידרדרו את המצב. כהנא יודע כי במקום שאין אנשים זה הזמן להיות בן אדם.
6
למה אין "עריפת ראשים", על הכשלון בבחירות?
וינוגרד | 19-04-2020 19:29
הוציאו רק 6, כשבאישון ליל סובבו את זקני הרבנים, בהרכבת הרשימה. רשימה שהרחיקה את כל התורניים וכשלה, אותם אנשים לייטים ,שלא נבחרו דמוקראטית כבר עשור
7
אתם מפלגה מיותרת לחלוטין
חבל | 19-04-2020 20:02
נקווה שבעתיד לא ניראה אתכם בכלל.
8
אתם כמו גוש חרא שנדבק לנעל של ביבי
חחחח | 19-04-2020 20:16
אחרי שיגמור לדרוך עליכם, הוא יחליף נעלים ויזרוק את הנעלים עם גוש החרא לפח הזבל.
וגם עסוקים להעתיק מזהות
אלי | 20-04-2020 8:24
העיקר ירדו עליהם
9
זבל של מפלגה, עזבו את בגצ ותתעסקו בעיקר.
אשר | 19-04-2020 20:37
חתיכת חארות מסכסכים ומפלגים. חסרות בעיות למדינה?