גורמים במערכת הפוליטית: "החלת ריבונות לא תכלל בקווי היסוד של הממשלה"

גורמים במערכת הפוליטית: "החלת ריבונות לא תכלל בקווי היסוד של הממשלה"

לאור המשך המו"מ בין גנת לנתניהו, גורמים במערכת הפוליטית אומרים כי הריבונות לא תיכלל בקווי היסוד של הממשלה". יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון בתגובה לחשיפה: "לא נקבל ממשלה בלי ריבונות"

author-image
גורמים פוליטיים: ריבונות לא בקווי היסוד של הממשלה
  צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90

המו"מ בין נתניהו לגנץ צפוי להתחדש הבוקר (ראשון), כשעד מחר הציב יו"ר כחול לבן בני גנץ את המועד האחרון לאחריו, אם לא תחול התקדמות, הוא יעביר בכנסת את "חוקי נתניהו". גורמים במערכת הפוליטית אומרים כי החלת ריבונות ביהודה ושומרון לא תכלל החלת הריבונות בקווי היסוד של הממשלה.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב על כך בחריפות ואמר: "לא נקבל ממשלה ללא ריבונות, לא נקבל פספוס של ההזדמנות ההיסטורית הזו להחלת הריבונות על לב ארץ ישראל, לא ניתן להקים מדינת טרור בלב ארץ ישראל, כולם מבינים שזה מסכן את קיומה של המדינה, יש וויכוחים לכאן ולכאן, פוליטיקות בתוך המחנה הלאומי וגם מחוצה לו, אולם ישנו רוב ברור בעם ישראל ובמדינת ישראל נגד מדינת טרור ובעד ריבונות, גם בימין שכולו מאוחד בזה וגם בחלק גדול מהמרכז שמאל. אנחנו מצפים מהממשלה החדשה לשים את הריבונות בראש מעייניה, זה חשוב לא פחות מהטיפול בקורונה".

דגן מבהיר כי זהו זמן מיוחד, הזדמנות היסטורית שאסור לפספס: "לפני כחודשיים יצאתי לוושינגטון, עם הודעתו של ראש הממשלה על חשיפת תוכנית המאה. נועדתי שם עם ראש הממשלה וגם עם גורמים בכירים בממשל, אני קובע כי מדובר בזמן היסטורי, בו ארה"ב מוכנה להחלת ריבונות. על אף שניתן להחיל ריבונות גם ללא תמיכתה של ארה"ב כפי שעשו בגין ואשכול, על אחת כמה וכמה, דווקא כשנתניהו הצליח להביא לתמיכתה של ארה"ב במהלך, וכאשר המרכז שמאל מוכן לתמוך, לא ניתן לפספס את ההזדמנות ההיסטורית הזו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
נתניהו לא רצה מעולם להחיל ריבונות ..ולא רוצה
ברור | 19-04-2020 9:22
כי בניגוד למעריציו השיטחיים ולשאר ההזויים - הוא מבין שזה יהיה סוף המדינה היהודית ...גם אם זה יקח 20-30 שנה .
נתניהו הגה את תוכנית המאה
חח | 19-04-2020 9:35
כדי להחיל ריבונות במקומות שזה לא פוגע במדינה היהודית
2
מה קורה
ג | 19-04-2020 9:34
אני שומע אופססיה על הריבונות וכי אם לא נחיל ריבונות זה לא שלנו ?! בשביל שיעשו לנו טובה וחצי עולם לא יכיר בזה נקים ממשלה של חצי שמאל עם כל המשרדים החשובים בידיו של גנץ ?! אז נזרוק לפח שנים של עשיה כדי לקבל ריבונות ?!
3
שתקום ממשלה
אוחנה | 19-04-2020 9:57
לכל ההזויים, תנו לממשלה לקום...אחכ אפשר להוסיף, להפחית.
4
פשיטת רגל
חי | 19-04-2020 10:03
זו הבעיה . הימין אינו יודע למשול. 10 שנים של שלטון בלעדי ותמיד התחנף לשמאל. החוקים להפרדת ראשויות ולצמצום כיחו של בגץ יכלו להיעשות מזמן, אבל מה יגיד היהומש (אותו פרקליט עם מאגר ההקלטות בצו איסור פרסום שמונה עי ביבי למזכיר הממשלה ואחכ ליוהמש) אצל טראמפ היה מזמן מפוטר ושכולם יקפצו. ביבי התחנף לעליון, לא רצה להרגיז, פחד לסגור את תאגיד השידור השמאלני וכת גלי צהל המעסיק ערבים שונאי ישראל ואוהבי מחבלים. ועוד . עכשיו ביבי חושש להכניס את סעיף הריבונות. טראמפ אישר, לא בטוח שייבחר שוב. ואז ביבי את מי יאשים ? אוליי את האירנים
5
להחיל הריבונות הפלסטינאית על כל ההתנחלויות.
חגי | 19-04-2020 10:43
צריך להפריד בין מדינת ישראל לממלכת יהודה. חשוב שכל הסיקרקין וגדודי מתאבדי יהודה יעברו לאחריות מדינת פלסטין ושגדר גבוהה תוקם בינם לבין חסידי המדינה היהודית. כך נוכל בעזרת השם להמנע מהקמת מדינה דו לאומית ומכל הקשקשנים המתחסדים מעבר לגבול ישראל.
6
תוכנית המאה של ביבי/טראמפ כוללת פלסטין על 70%
נחשון | 19-04-2020 10:54
אין כמעט מה לספח. רוב השטח מיועד לפי התוכנית של ביבי להקמת מדינה פלסטינאית. סביר להניח שמנקודת פתיחה של 70% נגיע ל 90% ובנוסף העברת שטחים חלופיים לפלסטינאים. בעזרת השם צריך לתת לביבי להוביל את המהלך שישאיר חלק גדול מהמתנחלים בשטח שיועבר לישראל ושאר המתנחלים יוכלו להשאר בבתיהם תחת אזרחות פלסטינאית.
7
"המו"מ בין גנת לנתניהו"?
קורא קבוע שלכם | 19-04-2020 11:39
מה יהיה עם ההגהה שלכם? כל הזמן יש טעויות דפוס לצערינו...
8
מכבי צהוב
איתי וייס | 19-04-2020 11:43
בסדר גם מגבה אבל הנושא של ביבי מפריע יותר כי השנאה גדולה מאד מבינים גדול יותר ביבי לומר בסדר רק בית דין הרבה שונאים יש