סוחרי שוק הכרמל יעלו לירושלים במחאה על המשך סגירתו

סוחרי שוק הכרמל יעלו לירושלים במחאה על המשך סגירתו

סוחרי שוק הכרמל, יחד עם סוחרים משווקים נוספים, יעלו מחר בבוקר לירושלים בכדי למחות ולדרוש מהממשלה שהשווקים יפתחו והקנייה בהם תתאפשר: "יותר נוח להם להסתובב ולחלק רפורטים"

author-image
סוחרי שוק הכרמל יעלו לירושלים במחאה על סגירתו
  Miriam Alster/Flash90

סוחרי שוק הכרמל בתל אביב יעלו מחר (ראשון) בשעה שמונה בבוקר לקריית הממשלה בירושלים בכדי למחות, יחד עם סוחרים נוספים בדרישה מהממשלה לפתוח את השווקים לקניות למרות הקורונה, תוך וויסות הנכנסים למתחמי השוק.

הסוחרים טוענים כי הם יכולים לספק לציבור סחורה במחיר יותר זול מהמחירים במרכולים, תוך שהדבר יאפשר להם להתפרנס בכבוד לאחר שמטה לחמם קוצץ בשל התפשטות נגיף הקורונה והאיסור להפעיל דוכנים בשוק.

עוד באותו נושא

נתניהו: "נאפשר תפילות של 10 איש, החנויות ייפתחו"


12

רפי מזרחי, ראש וועד שוק הכרמל מסר לסרוגים: "אנחנו הולכים בכדי להשמיע את הקול שלנו. לא מזכירים אותנו באף מקום, כאילו השווקים לא קיימים בעוד הם מפרנסים מאות משפחות. מדברים על מרכזים פתוחים, מרכזים סרוגים, אבל השווקים בכלל לא בשיח. אולי אם נפגין יראו אותנו ויזכרו בנו".

בעלת דוכן בשוק מסרה לסרוגים: "אין לנו גב כלכלי, רוב האנשים בשוק שוכרים את הדוכנים, כך שגם בעלי הדוכנים מפסידים את השכירות והסוחרים לא יכולים להתפרנס מהמכירות. הדוכנים אלה הפנסיות של האנשים המבוגרים יותר שבדרך כלל חיים מהיד אל הפה. האנשים בשוק לא עשירים וזאת עבודה מאוד קשה".

"החליטו להשבית את השוק לגמרי בבת אחת. אפשר להפעיל את השוק אם הממשלה תרתם ותשים בכניסות לשווקים שוטרים, כך שיהיה אפשר לווסת את תנועת האנשים הנכנסים ויוצאים ממנו. אפשר לייצר מצב בו פרנסה במקום הזה תהיה אפשרית, אבל לא נראה לי שמישהו רוצה. יותר נוח להם להסתובב ולחלק רפורטים".

מוקדם יותר הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הציג את תכנית החזרה לשגרה: "ממחר אנחנו מתחילים לשחרר גם את המרחב האישי וגם את המרחב הכלכלי" הבהיר. "ראשית, אנחנו מעלים את שיעור העבודה מ-15% ל-30%. שנית, אנחנו גם מאפשרים לתעשייה, הייטק ושירותים להתרחב במסגרת הקו הסגול – אשר מסדיר את מספר העובדים, המקומות יאלצו להצהיר על כך". עוד יתאפשר פתיחה של חנויות – חשמל, כלי בית, מכבסות, אופטיקה. "רק חנויות פתוחות, לא בקניונים ובשווקים".

בנוסף, תינתן עדיפות במשרדי הממשלה לעסקים הקטנים, שנקראו "נשמת אפה של הכלכלה – והם זקוקים לכל עזרה". עוד נאמר כי הם מחזירים את החינוך המיוחד, עד 3 ילדים, וכן יאושר הפעלה של פעוטונים עד 3 משפחות. גם יתאפשר פעילות ספורט בזוגות קבועים, ותפילות בחוץ במניין – שיערכו בקבוצות של עד 10 אנשים, תוך שמירה על מרחק של 2 מטר אחד מהשני ולבישת מסיכות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו