נתניהו: "נאפשר תפילות של 10 איש, החנויות ייפתחו" - סרוגים

נתניהו: "נאפשר תפילות של 10 איש, החנויות ייפתחו"

ראש הממשלה הציג את מתווה החזרה לשגרה, עם הקלות נרחבות: תתאפשר תפילה של 10 איש בשטח פתוח, על המו"מ עם גנץ: "אין מי שרוצה ממשלת אחדות יותר ממני, כל השאר ספינים"

author-image
נתניהו: "נאפשר תפילות של 10 איש, החנויות ייפתחו"
  (צילום: אוליבר פיטוסי\פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד נושאו הערב (מוצ"ש) הצהרה לתקשורת, במסגרתה יציג את ההקלות בהגבלות הסגר שיובאו לאישור הממשלה הלילה – וצפויות להיכנס לתוקף החל ממחר או מיום שני הקרוב.

"בשבועות האחרונים מדינת ישראל יחד עם כל מדינות הועלם עושות מסע יוצא דופן, נקטנו בצעדים ברורים כדי להתגבר על הנגיף" אמר נתניהו בפתח דבריו. "בזכות האחריות של האזרחים, צוותי הרפואה שנמצאים בקו החזית, והצעדים שנקטנו בזמן – הצלחנו במשימה. שיעור התמותה בישראל הוא מהנמוכים ב-OECD".

"היום קורה משהו בישראל שלא קרה מתחילת המשבר, עד היום נקטנו שורה של צעדים, הידוק ההגבלות על התנועה, המגע והמשק, אסרנו על התקהלות, צמצמנו את כוח האדם במקומות העבודה, הטלנו סגר בחגים ומוקדי ההתפרצות. אלו הוכיחו את עצמם כמאטים את קצב ההדבקה ובצמצום המתים למה שהיה יכול להיות" המשיך נתניהו. "התוצאות הטובות מאפשרות לנו לעשות לא הידוק אלא הקלה אחראית ומדורגת".

"נאפשר תפילות במניין של עד 10 אנשים"

בהמשך נתניהו הציג את תכנית החזרה לשגרה. "ממחר אנחנו מתחילים לשחרר גם את המרחב האישי וגם את המרחב הכלכלי" הבהיר. "ראשית, אנחנו מעלים את שיעור העבודה מ-15% ל-30%. שנית, אנחנו גם מאפשרים לתעשייה, הייטק ושירותים להתרחב במסגרת הקו הסגול – אשר מסדיר את מספר העובדים, המקומות יאלצו להצהיר על כך". עוד יתאפשר פתיחה של חנויות – חשמל, כלי בית, מכבסות, אופטיקה. "רק חנויות פתוחות, לא בקניונים ובשווקים" הבהיר נתניהו.

בנוסף, תינתן עדיפות במשרדי הממשלה לעסקים הקטנים, שנקראו "נשמת אפה של הכלכלה – והם זקוקים לכל עזרה". עוד נאמר כי הם מחזירים את החינוך המיוחד, עד 3 ילדים, וכן יאושר הפעלה של פעוטונים עד 3 משפחות. גם יתאפשר פעילות ספורט בזוגות קבועים, ותפילות בחוץ במניין – שיערכו בקבוצות של עד 10 אנשים, תוך שמירה על מרחק של 2 מטר אחד מהשני ולבישת מסיכות.

על יום השואה, הזיכרון והעצמאות: "הם לא יתקיימו עם קהל, החגיגות יהיו השנה בבתים ומהמרפסות, אבל גם בתנאים הללו נניף בגאון את דגל המדינה. הקורונה לא תנצח אותנו, אני אומר את זה באמונה".

"אלו עיקרי התכנית, היא נקבעה בשיתוף משרדי הבריאות והאוצר, נביא אותה הלילה לאישור הממשלה" סיכם נתניהו. "אם נראה תוך שבועיים שמגמת השיפור נמשכת, נוסיף עוד הקלות. אם תהיה עוד התפרצות – נאלץ ללכת אחורה. ככה מתכוונות לעשות כל המדינות בעולם – פותחים, ואם צריך נסגור. את זה נדע מהאטת ההתפשטות בתחלואה והתייצבות המגמה לגבי חולים קשים, כדי שמערכת הבריאות תמשיך לתפקד ולא תקרוס".

אין מי שרוצה ממשלת אחדות יותר ממני, כל השאר ספינים

בהמשך התייחס למשבר הפוליטי והמו"מ הקואליציוני. "אני מוסיף להשקיע מאמצים שתקום ממשלה, אין מי שרוצה ממשלת אחדות יותר ממני. המדינה זקוקה לממשלה רחבה ויציבה, ואני עובד יומם ולילה כדי להילחם בקורונה. ממשלת אחדות היא חלק הכרחי בהשגת ניצחון למלחמה הזאת" אמר. "זאת הסיבה שהסכמתי לבקש עם גנץ את הארכת המנדט שלו. כל השאר זה ספינים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
נתנייהו,ביבי נמאסתה
אוחנה | 18-04-2020 21:08
די לא מוכן לשמוע עליו ולאות אותו ב-T לך לך מעימנו....כולך בנוי משקר האל יצילנו
'בביאת המשיח' +ב'התיבות בגימטריה: תש''פ
הגרי''נ יצ''ו | 19-04-2020 15:07
שמעתי ממנו
ממש גאון. שופע חוכמה
חמוץ | 18-04-2020 21:19
.
2
אני מרוצה מנתניהו. מה הוא צריך כעת את גנץ ?
ליאת פרידהיים | 18-04-2020 21:28
אני מרוצה מנתניהו. מה הוא צריך כעת את גנץ, ניסנקורן וטרופר משדרים כלפיו חוסר אמון? אסור ללכת איתם כשזה הדבר שחשוב להם להדגיש בכל הזדמנות.
3
אני מרוצה מנתניהו. מה הוא צריך כעת את גנץ ?
ליאת פרידהיים | 18-04-2020 21:30
אני מרוצה מנתניהו. מה הוא צריך כעת את גנץ וטרופר שכל הזמן יורים בו וטוענים שנתניהו לא אמין ?
4
טעות טעות טעות
יהודה | 18-04-2020 21:39
מוקדם מידי....
5
בינתיים התפילות רק הזיקו
חבל | 18-04-2020 21:48
אם היה מדובר בחברה מסחרית היה אפשר לבקש החזר, אבל שמדובר בקבה הפריבילגי, הכל פרוץ.
מה יש םך על תפילות
רן | 22-04-2020 1:27
פושע גמור אין לך אמונה
6
יופי, מותר להתפלל, אבל
עמיר | 18-04-2020 22:53
אין למי.
תתפלל לאלקים. חשבת על זה?
תשובה | 19-04-2020 0:22
מגפות באות בגלל עבודה זרה. כך כתוב בתנך. חומר למחשבה....
7
נתניהו
ראובן | 18-04-2020 23:16
חזק וברוך
8
הפגנות לא מוגבלות במספר משתתפים אבל
אני | 18-04-2020 23:16
תפילות כן????