רבה של שהם, הרב דוד סתיו המתמודד על תפקיד הרב הראשי לישראל מאשים את הרב צבי טאו באיומים פיזיים ומילוליים.
בראיון שנתן לאחרונה לעורך העיתון, אילן דואק במקומון "שהם פלוס" בעיר שוהם, מספר הרב סתיו על התגובות להכרזתו על התמודדותו לתפקיד הרב הראשי לישראל, לפיהם הוא מותקף פיזית ומילולית כשהוא נרדף דווקא על ידי הציבור החרד"לי.
"הגעתי לחתונה וניסו ליצור כלפי סיטואציה מבישה ומבזה. למרות זאת נשארתי עד הסוף ורקדתי". לדבריו לאחרונה אחד התורמים הציע להציב עליו אבטחה, אך הוא סרב לכך.
את המקור להתקפות הוא מפנה במפורש כלפי נשיא ישיבת 'הר המור' הרב צבי ישראל טאו. "חשבתי שהדבר עלול להגיע מכיוון החרדים ולא מהחרד"לים, בוודאי לא בשלב מוקדם כל כך. הרב צבי טאו הוא מקור כל ההתקפות. השליחים הם מטעמו ועושי דברו. זו ישיבה שמייצרת את מרבית ראשי הישיבות הקדם צבאיות והרבה קצינים בצבא סרים למרותו".
התקפות מאינטרסים כלכליים
הרב סתיו מתאר כי הקרע בינו ובין הרב הרב טאו החל כי לפני שלושים שנה, כשהרב טאו ביקש מתלמידי 'מרכז הרב' להפריע לקונצרט בו ניגנו את 'משיח' של הנדל, ואילו הוא בתור תלמיד אמר לעיתונאים כי "זו לא דרכה של הישיבה להתפרע ולזרוק חפצים בקונצרט".
"הרב טאו מאוד כעס עלי ואמר לי שאינו רוצה שאשתתף יותר בשיעורים שלו. מפה בעצם נוצר המרחק בין העולמות שלו ושלי".
גורם אחר להתקפות נגדו תולה הרב סתיו בגורמים שונים להם יש "אינטרסים כלכליים". "הרבנות עוסקת לא רק בחתונות אלא במהלכים שיש להם השפעה בהיקף של מיליארדי שקלים, כמו למשל מי ייבא בשנת השמיטה סחורה חקלאית ובאילו כמויות, מי יהיה זכאי לייצר ולשווק ירקות ללא חרקים. תעשיית הכשרות גם מעסקיה אלפי אנשים…"
רב ראשי לא קורא רומנים
את תגובת הרב צבי טאו לא הצלחנו להשיג משום שהוא אינו מתראיין לתקשורת. אחד ממקורביו של הרב טאו, מסר את התגובה הבאה ל'סרוגים':
"זה ברור שהרב טאו מתנגד למינויו של הרב סתיו לרב הראשי. הוא חושב שהוא לא דמות מתאימה לתפקיד הזה. האמירה לפיה הרב סתיו מרגיש מאוים עד שהוא נזקק להגנה פיזית על ידי מאבטחים, גם היא דמיונית, אם לא שקרית. איומים אינם מגיעים מהרב טאו, לשום אדם בעולם."
אותו מקורב ציין חלק אחר במאמר בו אומר הרב סתיו כי בשעות הפנאי שלו קרא את ספריה של יוכי ברנדס 'מלכים ג" ו'הפרדס של עקיבא' רומנים דמיוניים המכילים תיאורים גרפיים המציגים את חיי הנשים בזמן המלכים שאול, דוד שלמה ורחבעם ותקופת ר' עקיבא ובית שמאי ובית הלל.
קטע מתוך הראיון ב'שהם פלוס' (סריקה, סרוגים)
"אחת הסיבות שהרב טאו סובר שהוא לא מתאים לתפקיד התגלתה בכתבה עצמה, כשהוא הודה שהוא קורא את הספרים האלה. על פי ההלכה ספרים אלה מוגדרים כספרי כפירה, ולמרות שגדולי עולם קראו ספרי כפירה כדי לדעת מה להשיב עליהם, מעולם גדולי ישראל לא עשו זאת לתענוגם. כזאת לא מצאנו."
"הרב טאו מחפש אופי אחר בתור רב ראשי לישראל, ותומך בשני המתמודדים האחרים מקרב הציונות הדתית (הרב אליעזר איגרא והרב יעקב שפירא, צ"ש) שמתאימים יותר".



מה דעתך בנושא?
86 תגובות
0 דיונים
צביקה
מתרחק מן יצר המחלוקת ויהיה רב ראשי ראוי.
21:38 07.04.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
המוכיח
א. אתה בעצם טוען שהרב אריאל והרב בוארון שדיבחו את הספר ואת המחבר לא התכוונו למה שהם כתבו. זה די הזוי לטעון שהרב אריאל שכתב הקדמה של שלושה עמודים על חשיבות...
א. אתה בעצם טוען שהרב אריאל והרב בוארון שדיבחו את הספר ואת המחבר לא התכוונו למה שהם כתבו. זה די הזוי לטעון שהרב אריאל שכתב הקדמה של שלושה עמודים על חשיבות הספר ועל גדולת מחברו. לא התכוון. הרב בוארון שכתב גם הוא הסכמה ואף חלק בחלק מן הדברים כנראה חשב שהספר הוא טוב ולא רק באוקימתא המעניינת שבה העמדת את דבריו. ב.הרב אבינר רחוק מאוד מלהיות מנהיג וגם ממנו מצופה תרבות התנהלות בשיח מול רב אחר. ג. זה די יומרני להגיד שמי שחושב אחרת ממך בהלכה אומר דברים נגד ההלכה. אבל מתאים לגישת הר המור הכללית מי שלא אומר בדיוק כמוני לא מבין כלום והוא רפורמי. בעזרת ה ׳ האמת תורה דרכה והרב סתיו יהיה הרב הראשי ואולי תזכה אותו קצת יותר ותבין במה מדובר.
המשך 07:28 04.04.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יהודי
תלמיד קטן שמעז לצאת כנגד רבותיו עוד בהיותו תלמיד בישיבה וכבר להחליט בעצמו מהי דרכה של תורה. זה השורש פורה ראש ולענה שצמח לאחר מכן לאן שצמח
08:33 27.11.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלמונית
לרב סתיו. אינני מתימרת לדעת הלכות. אבל כתוב בתורה : הבא להרגך השכם להורגו ולא כתוב הבא להרגך השכם לנטרלו. וזה כתוב בלשון ציווי שאינו משתמע לשתי פנים. אינני מבינה אם כן...
לרב סתיו. אינני מתימרת לדעת הלכות. אבל כתוב בתורה : הבא להרגך השכם להורגו ולא כתוב הבא להרגך השכם לנטרלו. וזה כתוב בלשון ציווי שאינו משתמע לשתי פנים. אינני מבינה אם כן את הההסברים שניתנו על ידי הרב שאם המחבל נוטרל אין להורגו כי חלפה הסכנה. והרב אומר שזה לפי ההלכה. היה רצוי לקבל הסבר על כך.
המשך 19:38 14.10.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ט
ואף תלמיד מישיבת הר המור או תלמיד של הרב טאו לא היה שותף לסיטואציה המדוברת. מדובר בכמה אנשים שלא קשורים לישיבה
19:03 08.05.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
צביקה
מתרחק מן יצר המחלוקת ויהיה רב ראשי ראוי.
21:38 07.04.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
המוכיח
א. אתה בעצם טוען שהרב אריאל והרב בוארון שדיבחו את הספר ואת המחבר לא התכוונו למה שהם כתבו. זה די הזוי לטעון שהרב אריאל שכתב הקדמה של שלושה עמודים על חשיבות...
א. אתה בעצם טוען שהרב אריאל והרב בוארון שדיבחו את הספר ואת המחבר לא התכוונו למה שהם כתבו. זה די הזוי לטעון שהרב אריאל שכתב הקדמה של שלושה עמודים על חשיבות הספר ועל גדולת מחברו. לא התכוון. הרב בוארון שכתב גם הוא הסכמה ואף חלק בחלק מן הדברים כנראה חשב שהספר הוא טוב ולא רק באוקימתא המעניינת שבה העמדת את דבריו. ב.הרב אבינר רחוק מאוד מלהיות מנהיג וגם ממנו מצופה תרבות התנהלות בשיח מול רב אחר. ג. זה די יומרני להגיד שמי שחושב אחרת ממך בהלכה אומר דברים נגד ההלכה. אבל מתאים לגישת הר המור הכללית מי שלא אומר בדיוק כמוני לא מבין כלום והוא רפורמי. בעזרת ה ׳ האמת תורה דרכה והרב סתיו יהיה הרב הראשי ואולי תזכה אותו קצת יותר ותבין במה מדובר.
המשך 07:28 04.04.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שאינו יודע לשאול
א. טענתך אודות הסכמתו של הרב בוארון איננה רלוונטית, וזאת משום שאם תשים לב לתוכן דבריו תבין שדבריו אמורים ביחס לציבור שאם לא תתיר להם היתרים מסוימים יפגעו ללא כל...
א. טענתך אודות הסכמתו של הרב בוארון איננה רלוונטית, וזאת משום שאם תשים לב לתוכן דבריו תבין שדבריו אמורים ביחס לציבור שאם לא תתיר להם היתרים מסוימים יפגעו ללא כל ספק באיסורים חמורים, ועל זה יצא הרב בוארון בהסכמה, ודאי שמדובר על אנשים הנכים מבחינה רוחנית צריך להציל אותם מרדת שחת. אולם מכאן ועד להתיר צפיה בסרטים לכתחילה וללא הסתיגות הדרך רחוקה מאוד, ולכן לדעת כל אדם בר דעת הנ"ל איננו ראוי לשאת תואר רבני ולהכשיל את הציבור "בפסקים" אשר כאלו, רב ראשי צריך לרומם את הציבור לקיום ודקדוק במצות, ולכן אין מקום לרבנים פשרנים אשר כאלו. ב. בנוגע לטענה כי הרב אבינר לא קיים דו שיח וכו', מה צורך יש לקיים דיון עם אדם שדיעותי אנטי תורה והלכה, וכי אם יפגשו ישנה הנ"ל את דיעותיו? מספיק לקרוא את ספריו ולשמוע את דיעותיו כדי להגיע למסקנה הפשוטה הזאת, כך שטענתך איננה כלום. והגיע הזמן שאתה תקים דיון הולם ולא תהלום ברב אבינר בבחינת דור ששופט את שופטיו. ג. באשר למה שלא כיניתי את הנל בתואר רב, אין הדבר נובע מזלזול באופן אישי ח"ו, אלא שלפי דעתי אדם שדיעותיו נוגדות את ההלכה איננו ראוי לתואר רב, אשר כאמור בתואר זה מתקרי מי שיראתו קודמת לחכמתו.
המשך 18:02 02.04.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בחור משיעור ד' משמיע ביקורת על אחד מהר"מים בישיבה (שממשיך בעניין זה את מסורת רבו, ראש הישיבה, הרב צבי יהודה), ואומר שזו לא "עמדת הישיבה"... אם זו לא חוצפה, אני לא...
בחור משיעור ד' משמיע ביקורת על אחד מהר"מים בישיבה (שממשיך בעניין זה את מסורת רבו, ראש הישיבה, הרב צבי יהודה), ואומר שזו לא "עמדת הישיבה"... אם זו לא חוצפה, אני לא יודע מה זו חוצפה!
המשך 17:02 02.04.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
המוכיח
א.תקיים בבקשה דיון מכובד ואל תקרא לרב סתיו הרב סתיו זה איננו מכובד וראוי. ב. לגופו של עניין לא הגבת למספר טענות: הרב יעקב אריאל סמך ידיו על הספר...
א.תקיים בבקשה דיון מכובד ואל תקרא לרב סתיו הרב סתיו זה איננו מכובד וראוי. ב. לגופו של עניין לא הגבת למספר טענות: הרב יעקב אריאל סמך ידיו על הספר וכתב לו הקדמה חריגה באורכה. הרב ציון בוארון שאף הוא כתב הסכמה על הספר ציין בהסכמתו שהוא איננו מסכים עם הרב סתיו לגבי ההיתר לראות סרט ולעצום עיניים במקומות לא צנועים ואף על פי כן סיים את ברכתו וכתב כך: "ויישר כוחו שהוא מזכה הרבים לנחותם הדרך לבל יפרצו חס וחלילה אלא שיהיו כל המעשים על פי תורתנו הקדושה." מדוע הרב בוארון שהוא דיין ספרדי ש"סניק לא חושב שאם הוא חולק בסוגיית הסרטים על הרב סתיו הוא איננו ראוי? ג. נקודה נוספת שהתעלמת ממנה בתגובתך היא התנהגותו האישית הלא ראוייה של הרב אבינר בכך שלא דיבר עם הרב סתיו אלא פרסם את תגובתו לעיתונות ללא המוכנות הבסיסית לקיים שיח ודיאלוג.
המשך 09:41 02.04.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר