הרב סתיו: הרב טאו עומד מאחורי מסע ההשמצות נגדי - סרוגים

הרב סתיו: הרב טאו עומד מאחורי מסע ההשמצות נגדי

הרב דוד סתיו טוען כי בתקופה האחרונה הוא חש מאוים על ידי גורמים חרד"ליים עד שנשקל להציב עליו אבטחה. "מקור כל ההתקפות הוא הרב צבי טאו. השליחים הם מטעמו ועושי דברו."

הרב סתיו: הרב טאו עומד מאחורי מסע ההשמצות נגדי
  מאוים. הרב דוד סתיו (יוסי זליגר)

רבה של שהם, הרב דוד סתיו המתמודד על תפקיד הרב הראשי לישראל מאשים את הרב צבי טאו באיומים פיזיים ומילוליים.

בראיון שנתן לאחרונה לעורך העיתון, אילן דואק במקומון "שהם פלוס" בעיר שוהם, מספר הרב סתיו על התגובות להכרזתו על התמודדותו לתפקיד הרב הראשי לישראל, לפיהם הוא מותקף פיזית ומילולית כשהוא נרדף דווקא על ידי הציבור החרד"לי.

"הגעתי לחתונה וניסו ליצור כלפי סיטואציה מבישה ומבזה. למרות זאת נשארתי עד הסוף ורקדתי". לדבריו לאחרונה אחד התורמים הציע להציב עליו אבטחה, אך הוא סרב לכך.

את המקור להתקפות הוא מפנה במפורש כלפי נשיא ישיבת 'הר המור' הרב צבי ישראל טאו. "חשבתי שהדבר עלול להגיע מכיוון החרדים ולא מהחרד"לים, בוודאי לא בשלב מוקדם כל כך. הרב צבי טאו הוא מקור כל ההתקפות. השליחים הם מטעמו ועושי דברו. זו ישיבה שמייצרת את מרבית ראשי הישיבות הקדם צבאיות והרבה קצינים בצבא סרים למרותו".

התקפות מאינטרסים כלכליים

הרב סתיו מתאר כי הקרע בינו ובין הרב הרב טאו החל כי לפני שלושים שנה, כשהרב טאו ביקש מתלמידי 'מרכז הרב' להפריע לקונצרט בו ניגנו את 'משיח' של הנדל, ואילו הוא בתור תלמיד אמר לעיתונאים כי "זו לא דרכה של הישיבה להתפרע ולזרוק חפצים בקונצרט".

"הרב טאו מאוד כעס עלי ואמר לי שאינו רוצה שאשתתף יותר בשיעורים שלו. מפה בעצם נוצר המרחק בין העולמות שלו ושלי".

גורם אחר להתקפות נגדו תולה הרב סתיו בגורמים שונים להם יש  "אינטרסים כלכליים". "הרבנות עוסקת לא רק בחתונות אלא במהלכים שיש להם השפעה בהיקף של מיליארדי שקלים, כמו למשל מי ייבא בשנת השמיטה סחורה חקלאית ובאילו כמויות, מי יהיה זכאי לייצר ולשווק ירקות ללא חרקים. תעשיית הכשרות גם מעסקיה אלפי אנשים…"

רב ראשי לא קורא רומנים

את תגובת הרב צבי טאו לא הצלחנו להשיג משום שהוא אינו מתראיין לתקשורת. אחד ממקורביו של הרב טאו, מסר את התגובה הבאה ל'סרוגים':

"זה ברור שהרב טאו מתנגד למינויו של הרב סתיו לרב הראשי. הוא חושב שהוא לא דמות מתאימה לתפקיד הזה. האמירה לפיה הרב סתיו מרגיש מאוים עד שהוא נזקק להגנה פיזית על ידי מאבטחים, גם היא  דמיונית, אם לא שקרית. איומים אינם מגיעים מהרב טאו, לשום אדם בעולם."

אותו מקורב ציין חלק אחר במאמר בו אומר הרב סתיו כי בשעות הפנאי שלו קרא את ספריה של יוכי ברנדס 'מלכים ג" ו'הפרדס של עקיבא' רומנים דמיוניים המכילים תיאורים גרפיים המציגים את חיי הנשים בזמן המלכים שאול, דוד שלמה ורחבעם ותקופת  ר' עקיבא ובית שמאי ובית הלל.

קטע מתוך הראיון ב'שהם פלוס' (סריקה, סרוגים)

"אחת הסיבות שהרב טאו סובר שהוא לא מתאים לתפקיד התגלתה בכתבה עצמה, כשהוא הודה שהוא קורא את הספרים האלה. על פי ההלכה ספרים אלה מוגדרים כספרי כפירה, ולמרות שגדולי עולם קראו ספרי כפירה כדי לדעת מה להשיב עליהם, מעולם גדולי ישראל לא עשו זאת לתענוגם. כזאת לא מצאנו."

"הרב טאו מחפש אופי אחר בתור רב ראשי לישראל, ותומך בשני המתמודדים האחרים מקרב הציונות הדתית (הרב אליעזר איגרא והרב יעקב שפירא, צ"ש) שמתאימים יותר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
86 תגובות - 86 דיונים מיין לפי
1
הרב טאו ותלמידיו הם מפעל לייצור חילול השם. עם כל הכבוד
| 21-03-2013 14:48
הוא דמות חסרת משמעות והשפעה בציבוריות הכללית.
2
רב שגרם לפילוג במרכז הרב אינו נקי כפיים . מעיד על אופיו
יקיפ | 21-03-2013 14:50
חבל שנערים נתפסים ונוהים אחרי רב פלגני - קטונתי מלמדוד את גדלותו בתורה , אך דרך ארץ קדמה לתורה
3
הסתיו עבר חלף לו
| 21-03-2013 14:52
4
אם אפשר לפתור את הנושא בהידברות ולא בתקשורת, זה יכול
אריאל | 21-03-2013 14:58
5
הרב דוד סתיו שפיר,סובל מרדיפה,הראש שלו באמת בכסף
סתיו שפיר | 21-03-2013 15:10
6
כותב מעוות
דובר אמת | 21-03-2013 15:11
מי שקרא היטב את הכתבה לא יכול שלא להתעלם מהעיוות שהכתב עושה לרב סתיו. בכתבה מסביר הרב סתיו שחלק מהעניין הרב במירוץ לרבנות הוא לא רק בגלל סוגיית ההתאמה אלא בשל סוגיות כלכליות הקשורות בתפקיד זה. לאחר מספר פסקאות מסביר הרב סתיו שמי שמתנגד לו זה הרב טאו הוא לא קושר אותו לשום עניין כלכלי. חבל שכותב בסרוגים ממסה כדי להרוויח רייטינג ללבות אש שנאת חינם.
7
הוא דרש מתלמידיו להצביע ש"ס בבחירות האחרונות!!!!
מוישה | 21-03-2013 15:13
אז מה עיניינו מה חושבים בבית היהודי? אנחנו יודעים מה חושב דרעי, הוא לא צריך להוסיף!!!!!!
8
לרב סתיו יש עינים מחשידות
ערן | 21-03-2013 15:13
9
סתיו אתה מדומיין רציני...
דודי | 21-03-2013 15:14
10
הסיפור המלא
התלמיד | 21-03-2013 15:17
לפני כחודש השתתף הרב סתיו בחתונה של תלמיד הר המור שאביו מקורב לרב סתיו. במהלך החתונה לקח אבי התלמיד את הרב סתיו למעגל הפנימי בתגובה ובאופן בוטה למדי יצא החתן מן המעגל והלך החוצה. לאחר מספר דקות באחד המעגלים החיצוניים רקדו הרב סתיו והרב איגרא ביחד. הגיעו שני תלמידים מהר המור לקחו את הרב איגרא על הכתפיים שרו לו ״ ימים על ימי מלך תוסיף ״ והשאירו את הרב סתיו לבדו באופן בולט ודי מבזה. אינני מתומכיו של הרב סתיו אך אין ספק שאירוע זה הינו פשוט בושה וחרפה. וצריכה ישיבת הר המור לשאול את עצמה למה דווקא לה זה קורה.
11
הר המור די להיתממות!!!
המודיע | 21-03-2013 15:20
לפני כחודשיים יצא הרב אבינר בהודעת תמיכה ברב סתיו. כעבור שבוע המודעה הוסרה. מה קרה בינתיים? תלמידי הרב טאו ישבו במשך ימים שלמים וחיפשו בכל 20 שנות פסיקתן של הרב סתיו וניסו למצוא דברים בעיתיים. ולאחר מכן נגדו לרב אבינר והפעילו עליו לחץ כבד שיחזור בו. הרב אבינר לא עמד בלחץ וחזר בו. פלא שהרב סתיו חש מותקף???
12
הרב טאו צריך לצאת פומבית ולגנות אלימות אחרת זו אמת
אושיק | 21-03-2013 15:22
13
הרב סתיו וטאו שתי גדולים
| 21-03-2013 15:28
שאין אנו יודעים את אמיתות הדברים אז אין להאמין
14
לכל הרבנים אותם פנים - פעם חשבתי שהסרוגים שונים...
יוני | 21-03-2013 15:29
15
פשוט שנאת חינם
תלמיד ישיבה | 21-03-2013 15:31
לא כתוב בשום מקום בכתבה שהרב טאו עושה את זה ממניעים כלכליים. כולל בקטע המצולם למה סתם לסכסכך?
16
הרב טאו זה לא ציונות דתית
הרב טאו מי אתה??? | 21-03-2013 15:40
לא הגיוני שרב שמצביע שס יוצא נגד בנט על חוק השיוויון בנטל ינסה להשפיע על מועמד הבית היהודי לרבנות הראשית. נמאס
17
עם כל הכבוד סתיו אינו ראוי ...
תלמיד של סתיו | 21-03-2013 15:42
18
מה יהיה עם הר המור?
ישי | 21-03-2013 16:01
ברגע של כנות צריכים לשאול את עצמם תלמידי הר המור למה הרב סתיו חש ככה. הרי הרב סתיו לא אומר מילה בגנות מי מהמועמדים אלא מבטא תחושה קשה שישיבת הר המור רודפת אותו באופן אישי. דווקא ההתבטאות של הרב סתיו שלקוחה מעיתון עלום בשוהם מעידה שזוהי תחושתו האמיתית של הרב סתיו. למה רב בישראל חש שרב אחר רודף אותו? האם זה רק דמיונות? האם אין בדברים כדי לעורר את ראשי ישיבת הר המור לשאלה איפה טעינו? אולי התלמידים אינם מבינים נכון את דברי רבותיהם?
19
כל מחלוקת שהיא לשם שמיים את והב בסופה
תלמיד של הרב סתיו | 21-03-2013 16:04
כבר מזמן ויתרנו על תלמידי חכמים המרבים שלום בעולם. אל לא יתכן שככה יתנהל הדיון. איך יכול להיות שרב מרגיש מאויים?
20
מראש האריות - הרב טאו, ועד הזנב לשועלים - הרב אפרתי -
| 21-03-2013 16:09
שיטות העבודה של הר המור משקפות לחץ ופחד מהמציאות שמתגלה אליהם אחרי שנים של הסתגרות והסתרת הראש בחול
21
חבל חבל נהיינו חרדים
| 21-03-2013 16:22
לא משנה מי צודק זוהיא מציאות אומללה. כאשר רבותינו מגיעים לשלב זה מה כבר חסר ? פליטות פה ? קללות ? החרמות? חבל חבל
22
מה דעתכם? כנסו....
ירושלמי | 21-03-2013 16:29
הרב סתיו אומר : "הגעתי לחתונה וניסו ליצור כלפי סיטואציה מבישה ומבזה. למרות זאת נשארתי עד הסוף ורקדתי" . אם יורשה לי, אולי בהזדמנות זו יעשה כבודו קצת חשבון נפש למעט מעוגמת הנפש העצומה שנגרמה לרב מרדכי אלון שליט"א ומשפחתו ולא מעט בעזרתו האדיבה של נשוא הכתבה.
23
ל-20: אין שם אריות, כולם שם שועלים מחבלים כרמים
| 21-03-2013 16:33
24
בושה וחרפה לשנאת חינם הזו . תזכרו מה קרה לפני 2000 שנה
אריק הבית היהודי | 21-03-2013 16:35
לא רוצה לחזור לשם!
25
איך הוא לא מתבייש לצאת נגד גדול הדור הרב טאו!
בושה וחרפה! | 21-03-2013 16:39
26
הסגנון הבוטה מעיד על הדוברים
מישהו | 21-03-2013 16:42
קשה לי להאמין שהרב טאו אישית עומד מאחורי המתקפה. אולם יש לו מספיק "גייסות" ש"מבינים (בעצמם) את רוח המפקד" גם אם הוא לא התכוון לזה במקור. יש להר המור ושלוחותיה הרבה זכויות, אבל חבר'ה - תזכרו שרוב הציבור הוא לא כמוכם ולא בנוי בשטאנץ שלכם, תשמרו על דרכי נועם - או שתגלו שהציבור בורח מכם.
27
בורות וסילוף כדי לזכות בנקודות לטובתו היצירה לא היתה
מרדכי | 21-03-2013 16:53
המשיח של הנדל אלא מתאוס פסיון מאת יוהאן סבסטיאן באך ונוגנה על ידי להקה של 200 מורמונים בפעם הראשונה שלח הרב צבי יהודה את תלמידיו להפריע למורמונים והפעם השניה שלח הרב טאו - אני הייתי שם ולא זרקנו חפצים סך הכל צעקנו קריאות מחאה והוצאו אותנו מן האולם
28
אני לא יודע אם זה נכון אבל אמרו לי שהביא ספר של הרב טאו
| 21-03-2013 17:08
לגאון ר' חיים קניבסקי והוא אמר שהוא יותר חרדי מחרדים ויותר ציוני מציונים יותר חרדי מחרדים אני לא יודע איך בדיוק אבל יותר ציוני מציונים זה בדיוק הוא הרי ממלכתי רואה קדושה במדינה וע"כ תמך בקצב, השלים עם הגירוש וכו' זה באמת נכון.
29
היכן שיש נציג הר המור יש מחלוקת- כידוע
בא נודה בכנות | 21-03-2013 17:30
30
הרב טאו לא מוכן לשיח
תלמיד | 21-03-2013 17:40
הגיע הזמן שמישהו יגיד את הדברים בקול רם: נמאס מההסתה של הר המור נגד כל רב שלא הולך בשטאנץ המדוייק שלהם. נמאס מחוסר המוכנות לקיים שיח בתוך הציונות נמאס מהמסר ההרמורניקי אני צודק וכל הם עוכרי ישראל. הגיע הזמן שמישהו ייגיד להם די תוסיפו אור ותפסיקו להשמיץ. לא הגיוני שכל האמת והשכל נמצאת במקום אחת בלבד לא הגיוני שמי שמתיימרים לדבר בשם הרב קוק מתנהגים בכזה חוסר פתיחות ויכולת להכיל ולקבל את השונה. די!!!!
31
האם יש קשר בין העובדה שהרב טאו לא מלמד (למד?) גמרא לבין
| 21-03-2013 17:52
המחשבות המעוותות שמובאות בשמו שוב ושוב??
32
לא ראוי שבמדינת ישראל היהודית יהיה רב ראשי.
אפי | 21-03-2013 17:54
צריך לסגור את הרבנות - שירותי דת יכולים להתבצע על פי בחירה - והתשלום ילך לאותם רבנים שהם באמת גאוני דור ושאנשים הולכים אחריהם כי הם בוחרים - ולא בגלל שהפריץ מכריח אותם. הדת היא קדושה - וחייבים להפריד אותה מהמדינה, ומהפוליטיקה הטמאה. מי שמתנגד לכך מתנגד לקדושת היהדות וכנראה חפץ לעשות לביתו. אין הסבר אחר.
33
רק הרב סתיו!!!
משה אמת ותורתו אמת | 21-03-2013 17:56
רבינו הרב סתיו אל תרא ואל תחת. רוב רובו של הציבור איתך קח לדוגמא את סוגיית קריאה של ברנדס התעוררו אנשי הר המור רוב הציבור הדתי לאומי חושב שזה ספר ראוי מאוד!!!
34
אויכט הרוב
משה | 21-03-2013 19:01
35
הרב סתיו-העם כולו אתך!! למעט כמה הזויים....
דינה | 21-03-2013 19:08
36
יחי אדוננו הרב טאו
דניאל חיים | 21-03-2013 19:12
טוב שיש נקיי כפיים בדור הזה. אין ציבור כלכך זהיר ומזהיר וזוהר כמו קהילתו. שני אחיי הצעירים לומדים אצלו והשתנו כלכך לטובה ביחס הנכון והבריא והיהודי לחיים. כדאי לבדוק לפני שמבקרים
37
אני לא חסיד של הרב טאו ואכן הוא עומד מאחורי המתקפה, אבל
גיא | 21-03-2013 19:15
ברור כשמש שלא מתוך אינטרסים כלכליים אלא הוא מאמין בפסילתו של הרב סתיו של רפורמי אף על פי שדרכו של רצ"ט פסולה בעיני, אסור להמציא הכפשות נוראיות עליו
38
עסקן פוליטי דרג ז' מעוניין להיות רב ראשי לישראל
ירון | 21-03-2013 19:23
לא לחינם הוא נתמך ע"י ארגוני הרפורמים אנחנו אכן דור מסכן
39
בושה מה שהולך פה. הרב טאו הוא גדול תורה, והרב סתיו לא
| 21-03-2013 19:25
שירגע זריז. אסור שאחד כמוהו יהיה הרב הראש, זה חורבן גמור. כל המזרוחניקים יחד עם בנט פירון שרלו ועוד.
40
אנשי הרב סתיו קבלו את האמת ממי שאמרה
אמתניק | 21-03-2013 19:31
הרב סתיו איננה דמות תורנית אלא ססגונית - וזה לא מה שדרוש לתפקיד הנאצל
41
מה קורה חברה'?
חרדי תמה | 21-03-2013 19:51
אפילו החרדים מתבגרים כבר מתרבות הגן ילדים והאדמורי"ם והקהילה המציקה והמריבות והחרמות הבלתי פוסקות, אז דווקא אתם מתחילים? די, בחייאת, מנסיון- המריבות המפגרות האלו נגמרות לא טוב.
42
הרב סתיו לא דיבר על אינטרסים כלכליים בקשר לרב טאו!!!
עוז | 21-03-2013 19:55
37 תפסיקו להגיד דברים לא קשורים הרב סתיו לא אמר שום דבר על עניין כלכלי ביחס לרב טאו. הזיות של הכותב במקרה הטוב ורצון לסכסך במקרה הרע. אבל אין ספק שהרב טאו יצא למלחמה אישית נגד הרב סתיו שכמוה לא נראתה בציבור הדתי לאומי. פעם בשבועיים במוצאי שבת מתכנסים אצל הרב טאו מספר אנשים ודנים בשאלה כיצד מסקלים את הרב סתיו ולא שום דבר אחר. כל אדם היה נפגע מזה.
43
ואללה הרב טאו צודק לא מגיע לרב סתיו להיות הרב הראשי
ה | 21-03-2013 20:42
הרב הראשי צריך להיות רב בעל אשיות תורנית ולא איזה דתי מחמד
44
זה לא מוזר לכם ששלוש מפלגות חילוניות תומכות ברב סתיו?
אסף | 21-03-2013 20:50
יש עתיד, התנועה וישראל ביתנו. אותי זה קצת מחשיד
45
arielishon@gmail.com
| 21-03-2013 21:28
ל7 על תשקר זה לא נכון בדוק הרב טאו אמר שהוא לא יצביע לדרעי תלמיד חכם עצום וכל האלה שאומרים שהרב טאו לא מלמד גמרא ואולי גם לא למד גם הב צבי יהודהלא לימד גמרא ועליעו אתם לא אומרים את הדברים האלה
46
שיתבייש לו הרב סתיו
יודא | 21-03-2013 22:25
הוא מתנהג בצורה מבישה בכל הקמפיין שהוא מנהל על בחירתו לרב ראשי הוא תמיד של הרב טאו שליטא שדעתו היא דעת תורה והוא מנהיג של אלפי תלמידים שחלקם מכהנים כרבנים וחלקם קצינים בכירים מאד ומי זה הרב סתיו.. את מי הוא מייצג .. את בית הספר לקולנוע שהוא היה הרב שלו או את הישוב שוהם.. שיכפיף את עצמו לרבותיו ולא ישתחצן כמועמד דוגמן לרב ראשי
47
הרב סתיו ראוי רהוט ומשכיל בשבילי אלו יתרונות
חיים | 21-03-2013 23:24
48
תעלולים בסתיו
עובד | 22-03-2013 1:26
הוא לא בוחל באמצעים ליצור תשומת לב יתירה, הוא צריך זאת על מנת להבחר לרה"ר, ואז אפשר להגיד קדיש על מוסד הרבנות בארצנו. הוא מעמיד פנים כאילו לא נוח לו בתמיכתם של הרפורמים והחילונים בו, הוא יורה לכל עבר גם לעברו של הרב הצדיק הרב טאו, הכל כשר כדי ליצור רייטינג. המשך לקרוא רומנים מקומך איננו ברבנות ובטח לא בכל מקום הקשור לדת, פולקלור יהודי איננו דת.
49
לאסף 44
מדינה | 22-03-2013 2:17
למה מוזר? ככלות הכל הוא קורא רומנים וזה מכנה משותף עם תומכיו, יותר מאשר הזדהות עם ציבור שאמון על טקסטים תלמודיים עתיקים. זה יותר אותנטי לקרוא ספרים כאלו. כשתרצה המלצה על רומנים אפשר לפנות לסתיו, כשתרצה פסק הלכה מסתבר שישנם כתובות אחרות...
50
הבריונות״ הטהורה״ של איש ההגות נגת ת״ח
שמואל ירושלים | 22-03-2013 2:45
משכנעת לתמוך ברב סתיו ואגב גם נגד הרב שפירא הוא התנהג בבריונות ״טהורה״
51
תזכורת: הרב טאו גם תמך פומבית בקצב לאחר שהורשע באונס
יצחק | 22-03-2013 3:43
52
לתגובה 42, צודק, הכתבה הטעתה אותי
גיא | 22-03-2013 8:06
אכן הרב סתיו לא האשים את הרב טאו במניעים כלכליים אגב הטענה שהרב סתיו המוסמך לדיינות אינו ת"ח היא מגוחכת לעומת זאת מהרב טאו מעולם לא שמעתי יותר מכמה הסברים שטחיים בעין איה גמרא והלכה הוא לא לימד מעולם אז מי החשוד כאן על עמרצות? תמהני
53
מה זה כבר משנה
נחום | 22-03-2013 8:53
54
ל-49: הרב טאו בוודאי לא כתובת לדבר הלכה כלשהו.
| 22-03-2013 8:57
אולי לדבר הסתה.
55
הרב טאו העביר לפני 40 שנה כמה שיעורים בגמרא
אורן | 22-03-2013 10:42
כשכל שיעור ארך 6 שעות. עד שאנשים הפסיקו להיכנס לשיעור (לא הבינו כלום),ואז הוא עבר לאמונה.
56
הרב סתיו עלה והצלח!
שיר | 22-03-2013 12:22
זה שחילונים תומכים בו זה החזון של הרב סתיו- שחילונים ירצו להתקרב לרבנות שעד כה לא האירה להם פנים וכך למנוע נישואים אזרחיים ובעיות של ממזרים וכו' בעתיד... בושה שאנשים מכנים אותו בכינויים שהוזכרו כאן שלא מתאימים לאף אחד ובודאי לא לתלמיד חכם כמוהו
57
נמאס מהר המור
יחזקאל | 22-03-2013 12:25
לכולם ידוע שישיבת הר המור והר טאו העומד ראשה מנסים להרבות שנאת חינם ולהציר את דרכיו של מי שלא חושב כמוהם. כולנו הרב סתיו.
58
מערכת הבחירות הזו מזעזעת. עדיף להיות חילוני
אבי | 22-03-2013 12:36
עוד מעט יקנו כהונה בכסףתקשורת...
59
אני מכיר את המעשיות על שיעורי הגמרא של הרב טאו
גיא | 22-03-2013 16:28
שקר ידוע של חסידיו שכידוע האמת מעולם לא הייתה ממש נר לרגליהם
60
תרחמו על עצמכם ותפסיקו להשמיץ תלמידי חכמים
אחד שדואג | 23-03-2013 23:25
61
עמרם
| 24-03-2013 0:55
אני חושב שכל הרבנים החרדליים מהרב יהודה צבי קוק ועד הרב טאו הם שמונעים את השלום וגרמו להרבה קורבנות שווא. תקראו ותלמדו ותשננו את הספר "חמורו של משיח
62
הרצי"ה אמר על הרב טאו שהוא גדול בנגלה, בנסתר ובענווה -
ושבעווה זה נדיר | 24-03-2013 1:22
63
דם מי שלא מכיר את גדלותו של הרב טאו
דוד | 24-03-2013 1:23
יש לו עשרות אם לא מאות ת"ח, ראשי ישיבות, רבני ישובים וערים - והם יכולים לספר לו מי זה הרב שלהם.
64
האם אפשר לדעת?
שאינו ידוע לשאול | 24-03-2013 2:31
איזה קבוצת כדורגל אוהד סתיו בשעות הפנאי?
65
ל61
סטודנט | 24-03-2013 9:08
כבר כבחור צעיר שלא מבין יותר מדי,קלטתי שמחבר חמורו של משיח מבין עוד פחות ממני .סתם מוציא דיבה על היהדות
66
אם נכון הדבר שהרב סתיו יתבע את הרב טאו לדין תורה
אלי | 24-03-2013 11:33
אם נכון הדבר שהרב סתיו יתבע את הרב טאו לדין תורה, ואם לאו עליו לשתוק ולא להוציא שם רע. הרצון להבחר לא צריך לגרום להוצאת דיבה
67
64 אתה חצוף!!!
מוכיח בשער | 24-03-2013 12:56
לכותב ב64 של נעליך מעל רגליך כשאתה מדבר על הרב סתיו. בכל אופן הרב סתיו מלבד היותו תלמיד חכם עצום רב יישוב בחסד עליון מזכה הרבים שאין כדוגמתו בציונות הדתית עיין ערך יותר מ10,000 חתונות של צוהר 70,000 מתפללים במנייני צוהר ועוד הרבה דברים אחרים. אין בעיה להיתווכח אבל בכבוד ולא בזלזול מחוצף.
68
הרב טאו גדול הדור בחרחור מריבות
ישי | 24-03-2013 13:00
תסתכלו רק בשנים האחרונות בכמה רבנים פגע הרב טאו אישית בשנים ותבינו איזו מעצמה של שנאה זו ישיבת הר המור.
69
חוק הרב עמאר תמורת חוק הרב אריאל
יצק | 25-03-2013 0:58
הרב אריאל מוסכם על כולם, מחד הוא נשיא רבני צוהר ואיש חזון גדול ומאידך פוסק ענק ופרקטי בצורה שלא תאומן. יחד יוכלו להוביל תהליך של קידום הלב של המדינה.
70
תגובה ל 67
שאינו יודע לשאול | 25-03-2013 2:23
אני מסכים שצריך לכבד רבנים, אולם רק אותם שמכבדים את עצמם, ולא אותם שמצהירים בגלוי וללא בושה שהינם קוראים רומנים, מדוע אתה בא אלי בטענות כאשר הרב שלך זה שארגן כך וכך חופות וכו' מצהיר בעצמו ובמו פיו כן, אם היה מצהיר על קבוצת כדורגל לא היתה מזדעזע כמו שאינך מזועזע מקריאת רומנים ושאר ספרי תועבה, לבל נשכח שגם הרב אבינר פסל את סתיו מלכהן בתואר רה"ר ושם רמז רמיזות עבות כפיל לכך שמשחק כדורגל היה עדין מחוויר מול דיעותי של סתיו.
71
הרב היח"צן לישראל - רבנו סתיו
רני בעל דברי הרהב | 25-03-2013 11:14
אני מריץ את סתיו ליו"ר איגוד הפרסומאים
72
תגובה ל70
המוכיח | 27-03-2013 21:05
א. אני לא חושב שאתה מכיר את הספר הפרדס של עקיבא ומלכים גימל אבל קשה לקרוא להם ספרי תועבה. יותר מזה לקחת אדם שלכל הדעות הוא ענק בתורה. הרב דרוקמן בגיל 26 כבר שם אותו רמ שיעור ה באור עציון. סיים תוך כדי דיינות. מעביר 3 דפים יומייים בכל יום 15 שנה. בעל מסירות נפש על כלל ישראל עיין ערך פרוייקט החתונות. ולבוא לומר שבגלל שאתה חולק עליו באיזה ספר מותר או אסור לקרוא נראה לי היסחפות שאינה במקומה ולא מכבדת את הרב סתיו ואותך.
73
המשך תגובה ל70
המוכיח | 27-03-2013 21:13
לגבי החלק השני של התגובה שלך סוגיית התמיכה של הרב אבינר. למען בהירות הדברים הינה הסיפור המלא: הרב אבינר הביע תמיכה ברב סתיו לרה״ר . לאחר מהלך זה לחצו רבנים רבים מהר המור ובראשם הרב טאו על הרב אבינר להסיר את התמיכה. הרב אבינר התבייש לומר זאת רב סתיו ישירות אבל פרסם מודעה במקור ראשון שבעקבות חומרים שהגיעו אליו הוא מסיר את תמיכתו. למותר לציין שהרב אבינר לא ביקש מהרב סתיו הבהרות לגבי הדברים ואף יותר מכך. לאחר העברת הדברים למקור ראשון יצר העיתון קשר עם הרב סתיו וביקש את תגובתו. הרב סתיו שנדהם מהעניין התקשר לרב אבינר וביקש ממנו שידחה את פרסום הדברים ויתן לו הזדמנות ללבן יחד את הדברים. הרב אבינר גמגם מספר תירוצים ולא הסכים לכך. החומרים המדוברים הינם שני פסקים מספרו של הרב סתיו תרבות הפנאי. הספר הנל קיבל את הסכמתו של הרב אריאל שאף כתב עליו שזהו ספר נחוץ ביותר. הרב ציון בוארון והרב זלמן נחמיה גולגדברג. צריך להיות יותר מתמים כדי לחשוב שבגלל שני פסקים אלו שינה הרב אבינר את דעתו.
74
למוכיח
שאינו יודע לשאול | 29-03-2013 1:28
מי שטוען שהרב אבינר משנה את דיעותיו עקב לחצים ומוכן עבור כך לפסול אנשים ללא עול בכפם הוא הוא המזלזל ברבנים ולא אחר. כך שעד שאתה אומר לי ליטול קיסם מבין שיני טול חנות רהיטים מבין עיניך. להלן מס' ציטוטים של סתיו מתוך ספרו בין הזמנים הפרשנות מיותרת "מותר ואף רצוי לקרוא כל מידע שעשוי לסייע לאדם בהבנת המצב הפוליטי, הביטחוני והכלכלי הגם שהוא כרוך בלשון הרע על מנהיגים ודמויות אחרות. מותר גם לקרוא כתבות שעוסקות בנושאים חסרי חשיבות כגון ספורט, אך ראוי שלא להרבות בכך" (שם, עמ'158) "כאשר מדובר בסרט חיובי עם בעיות צניעות קלות – אפשר להתיר את הצפייה בסרט ולהסתפק בעצימת עיניים בסצנות הבעייתיות" (בין הזמנים, עמ' 208) הטענה כל גדלותו בתורה איננה רלוונטית, משום שההגדרה לרב בישראל הינה מלבד לימוד תורה גם יראה הקודמת לחכמה, ומי שמתיר לצפות בסרטים לא צנועים בעצימת עינים קשה להדביק לו תואר זה כך שהתיחסות למאמר המופיע כאן ללא ראית המכלול המלא והבעייתי של סתיו, הינו אחיזת עיניים מצדך. מעתה בין תבין כי לא לחינם תומכים בו כל הגורמים החילונים, זה ודאי טוב וערב להם שרב מזגזג לכיוון שלהם ובטח לא טוב עבורנו.
75
תגובה למגיבים די להשמצות די ללה"ר
א.מ | 29-03-2013 13:08
לצערי מרן הרב קוק זצ"ל היה מצטער לראות איך הבריחות לר"הר גורם למריבה ושינאה ולהוצאת לשון הרע ולמחלוקת שאינה לשם שמיים. הגיע הזמן שכל אחד מאיתנו יפסיק בהשמצות ובהוצאת לשון הרט ובריבוי מחלוקת. לכל אחד הזכות להאמין ברבותיו (ברב סתיו שליט"א או בהרב טאו שליט"א או ברב אבינר שליט"א) אך הגיע הזמן לחזור ללמוד שמירת הלשון. למערכת בנושאים כגון אלו מומלץ לא לאפשר להגיב
76
ל- 69 לשבת על הגדר לא נקרא גדולה אלא פוליטיקה ודאגה
| 29-03-2013 14:20
לאינטרסים אישיים.
77
מעניין מדוע הרב סתו הוא מועמדם של החילונים לרבנות הראשי
מאיר | 29-03-2013 15:57
חלקם רוצים לעקור תורה. אולי הם מוצאים בו את הדרך לכך?
78
למאן דהוא 74
קיקיון דיונה | 02-04-2013 2:20
חן חן על ציטוטיך, האם אפשר להבהיר לסתיו כי התנהלות הסרטים "החיובים" דהיום איננה מודיעה לצופה הנכבד כי עוד רגע הולך להיות קטע של עצימת עינים. התמונות קופצות ללא הודעה מוקדמת כך שלך נותר לעצום עינים רק בדיעבד, לאחר מעשה. מפחיד אותי שאלו דיעותיו של מי שהולך (אקווה שלא) להיות הרב הראשי שלי. מפחיד אותי עוד יותר שהרבה מן המגיבים כאן מתעלמים מדברים פשוטים כאלו. כנראה שתואר רב איננו דבר שקשור לדת.
79
תגובה ל74
המוכיח | 02-04-2013 9:41
א.תקיים בבקשה דיון מכובד ואל תקרא לרב סתיו הרב סתיו זה איננו מכובד וראוי. ב. לגופו של עניין לא הגבת למספר טענות: הרב יעקב אריאל סמך ידיו על הספר וכתב לו הקדמה חריגה באורכה. הרב ציון בוארון שאף הוא כתב הסכמה על הספר ציין בהסכמתו שהוא איננו מסכים עם הרב סתיו לגבי ההיתר לראות סרט ולעצום עיניים במקומות לא צנועים ואף על פי כן סיים את ברכתו וכתב כך: "ויישר כוחו שהוא מזכה הרבים לנחותם הדרך לבל יפרצו חס וחלילה אלא שיהיו כל המעשים על פי תורתנו הקדושה." מדוע הרב בוארון שהוא דיין ספרדי ש"סניק לא חושב שאם הוא חולק בסוגיית הסרטים על הרב סתיו הוא איננו ראוי? ג. נקודה נוספת שהתעלמת ממנה בתגובתך היא התנהגותו האישית הלא ראוייה של הרב אבינר בכך שלא דיבר עם הרב סתיו אלא פרסם את תגובתו לעיתונות ללא המוכנות הבסיסית לקיים שיח ודיאלוג.
80
מה הרב סתיו אומר על עצמו???
| 02-04-2013 17:02
בחור משיעור ד' משמיע ביקורת על אחד מהר"מים בישיבה (שממשיך בעניין זה את מסורת רבו, ראש הישיבה, הרב צבי יהודה), ואומר שזו לא "עמדת הישיבה"... אם זו לא חוצפה, אני לא יודע מה זו חוצפה!
81
למוכיח
שאינו יודע לשאול | 02-04-2013 18:02
א. טענתך אודות הסכמתו של הרב בוארון איננה רלוונטית, וזאת משום שאם תשים לב לתוכן דבריו תבין שדבריו אמורים ביחס לציבור שאם לא תתיר להם היתרים מסוימים יפגעו ללא כל ספק באיסורים חמורים, ועל זה יצא הרב בוארון בהסכמה, ודאי שמדובר על אנשים הנכים מבחינה רוחנית צריך להציל אותם מרדת שחת. אולם מכאן ועד להתיר צפיה בסרטים לכתחילה וללא הסתיגות הדרך רחוקה מאוד, ולכן לדעת כל אדם בר דעת הנ"ל איננו ראוי לשאת תואר רבני ולהכשיל את הציבור "בפסקים" אשר כאלו, רב ראשי צריך לרומם את הציבור לקיום ודקדוק במצות, ולכן אין מקום לרבנים פשרנים אשר כאלו. ב. בנוגע לטענה כי הרב אבינר לא קיים דו שיח וכו', מה צורך יש לקיים דיון עם אדם שדיעותי אנטי תורה והלכה, וכי אם יפגשו ישנה הנ"ל את דיעותיו? מספיק לקרוא את ספריו ולשמוע את דיעותיו כדי להגיע למסקנה הפשוטה הזאת, כך שטענתך איננה כלום. והגיע הזמן שאתה תקים דיון הולם ולא תהלום ברב אבינר בבחינת דור ששופט את שופטיו. ג. באשר למה שלא כיניתי את הנל בתואר רב, אין הדבר נובע מזלזול באופן אישי ח"ו, אלא שלפי דעתי אדם שדיעותיו נוגדות את ההלכה איננו ראוי לתואר רב, אשר כאמור בתואר זה מתקרי מי שיראתו קודמת לחכמתו.
82
תירוצים לא משהו
המוכיח | 04-04-2013 7:28
א. אתה בעצם טוען שהרב אריאל והרב בוארון שדיבחו את הספר ואת המחבר לא התכוונו למה שהם כתבו. זה די הזוי לטעון שהרב אריאל שכתב הקדמה של שלושה עמודים על חשיבות הספר ועל גדולת מחברו. לא התכוון. הרב בוארון שכתב גם הוא הסכמה ואף חלק בחלק מן הדברים כנראה חשב שהספר הוא טוב ולא רק באוקימתא המעניינת שבה העמדת את דבריו. ב.הרב אבינר רחוק מאוד מלהיות מנהיג וגם ממנו מצופה תרבות התנהלות בשיח מול רב אחר. ג. זה די יומרני להגיד שמי שחושב אחרת ממך בהלכה אומר דברים נגד ההלכה. אבל מתאים לגישת הר המור הכללית מי שלא אומר בדיוק כמוני לא מבין כלום והוא רפורמי. בעזרת ה ׳ האמת תורה דרכה והרב סתיו יהיה הרב הראשי ואולי תזכה אותו קצת יותר ותבין במה מדובר.
83
הרב איגרא-ענוו ביותר ות"ח עצום.
צביקה | 07-04-2013 21:38
מתרחק מן יצר המחלוקת ויהיה רב ראשי ראוי.
84
אני מכיר בדיוק את הספור עם החתונה
ט | 08-05-2013 19:03
ואף תלמיד מישיבת הר המור או תלמיד של הרב טאו לא היה שותף לסיטואציה המדוברת. מדובר בכמה אנשים שלא קשורים לישיבה
85
הבא להרגך השכם להורגו
אלמונית | 14-10-2015 19:38
לרב סתיו. אינני מתימרת לדעת הלכות. אבל כתוב בתורה : הבא להרגך השכם להורגו ולא כתוב הבא להרגך השכם לנטרלו. וזה כתוב בלשון ציווי שאינו משתמע לשתי פנים. אינני מבינה אם כן את הההסברים שניתנו על ידי הרב שאם המחבל נוטרל אין להורגו כי חלפה הסכנה. והרב אומר שזה לפי ההלכה. היה רצוי לקבל הסבר על כך.
86
מדהים
יהודי | 27-11-2019 8:33
תלמיד קטן שמעז לצאת כנגד רבותיו עוד בהיותו תלמיד בישיבה וכבר להחליט בעצמו מהי דרכה של תורה. זה השורש פורה ראש ולענה שצמח לאחר מכן לאן שצמח