גנץ פנה לקבל ארכה מהנשיא: "קרובים לחתימת הסכם"

גנץ פנה לקבל ארכה מהנשיא: "קרובים לחתימת הסכם"

יומיים לפני שפוקע המנדט שהוענק לו, יו"ר כחול לבן פנה לנשיא המדינה וביקש ארכה של עוד 14 יום: "אני חושב שאנו קרובים לחתימת הסכם, וזה מחייב אותנו לפרק זמן נוסף על מנת להגיע להסכם סופי"

גנץ פנה לקבל ארכה מהנשיא: "קרובים להסכם"
  המנדט מוענק לגנץ (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

יומיים לפני שפוקע המנדט שהוענק לו, יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ פנה הערב (שבת) לנשיא המדינה רובי ריבלין וביקש ארכה של עוד 14 יום. לדבריו, "אני חושב שאנו קרובים לחתימת הסכם, וזה מחייב אותנו לפרק זמן נוסף על מנת להגיע להסכם סופי".

בכחול לבן לא הגיבו על בקשת נתניהו לפגישה הערב במעון בבלפור ואמרו כי "נמשיך במאמצים להקים ממשלת חירום ואחדות שתטפל במשבר הקורונה על השלכותיו הרפואיות, הכלכליות והחברתיות, תשמור על שלטון החוק ותמנע בחירות רביעיות". אך יצאו נגד הודעת לתקשורת, לפיה "את המגעים ננהל בערוצים הרשמיים של צוותי המשא ומתן ולא בתקשורת".

במכתב לנשיא, נימק גנץ כי "המשבר הפוליטי, הרפואי והחברתי, הביאו אותי לכלל החלטה שגם במחיר פוליטי ואישי כבד אני אעשה כל שאוכל בכדי להקים ממשלה יחד עם מפלגת הליכוד. החלטתי כי לעת הזו יהיה נכון לדחות הישגים ושאיפות חשובים על מנת לעשות את הנדרש. המהלך חייב אותי לעשות צעדים פוליטיים קשים בעלי משמעות לאומית".

עוד באותו נושא

יומיים למנדט של גנץ: נתניהו פנה לקיים פגישה


5

על המשא ומתן התקוע כתב גנץ: "קיימנו מגעים אינטנסיביים להקמת ממשלה. למעשה, אני חושב שאנו קרובים לחתימת הסכם, וזה מחייב אותנו לפרק זמן נוסף על מנת להגיע להסכם סופי".

גנץ פנה לריבלין וביקש ממנו לקבל הארכה של שבועיים על מנת להקים ממשלה. הוא העריך כי "נוכל לעמוד באתגר שהציב לנו המצב, וגם הציב לנו נשיא המדינה במתווה שהוצג על ידו, בכדי להקים ממשלת פיוס לאומית שתפעל למען כלל אזרחי המדינה, תשמור על מוסדותיה, תתמודד עם אתגר הקורונה ותתחיל את תהליך השיקום הכלכלי הנגזר מכל אלה".

ריבלין יסרב לגנץ ויחזיר את המנדט לכנסת?

במערכת הפוליטית טוענים כי ריבלין יסרב להעניק לגנץ עוד 14 יום להשארת המנדט אצלו, אלא אם יבין שהמהלך מתואם עם הליכוד בעוד ניסיונות להרכיב ממשלה. מנגד, נתניהו עצמו שוקל האם לבקש את המנדט, זאת בהנחה שהנשיא לא מתכוון להעניק לו אותו. במקביל, בליכוד קוראים לנשיא כי המנדט צריך להינתן לנתניהו. הערכה היא כי ריבלין יחזיר את המנדט לכנסת ל-21 ימים אחרונים, כך שכל אחד מחברי הכנסת יוכל להציג חתימות של 61 ח"כים ולהכריז על ממשלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
להצלת המדינה תקים ממשלה בלי ביבי
א.ס | 11-04-2020 22:02
חכ גנץ זה רגע המבחן שלך להצלת המדינה. ללכת לכול אלה שנתנו לך המנדט לנהל איתם תוך שעה קווי יסוד והצלתה את המדינה מחורבן בית שלישי. זה רגע בו נבחן מנהיג/מצביע/מדינאי. לא תעשה כך תהייה שותף שבספר דברי הימים ג' יהיה כתוב שהלכת מתחת לאלונקה לא להילחם נגד הקורונה אלא להצלת המלך והמלכה ובכך הרסת את המדינה שאבות אבותנו בנו.
גנץ הביתה
,אורן | 12-04-2020 1:54
אולי תלכי לעשות קקה ותעזבי אותנו בשקט
ללפיד המשועמם אין תעסוקה
מתנחל | 11-04-2020 23:49
חוץ מלכתוב תגובות מגוחכות
2
מי שקרן יותר גדול? גנץ או ביבי?
שני שקרנים | 11-04-2020 23:49
המכתב של גנץ מלא שקרים כמו המכתבים של ביבי.
3
ב"ה
אזרייה | 12-04-2020 0:31
מחנה הימין בנחישות ! שמר על ביבי . עכשיו תורו / חובתו ! לישמור על המחנה ; - בשעה טובה ! כחול לבן התפרקה . גנץ אשכנזי + עוד אחד / שניים , שיתחייבו (גם בכתב) לא ליזמום בעתיד + 58 של המחנה השפויי ! ויש ממשלה סבירה בישראל .