משה ליאון לסרוגים: "מקווה שאחרי פסח נחזור לשגרה" - סרוגים

משה ליאון לסרוגים: "מקווה שאחרי פסח נחזור לשגרה"

ראש העיר ירושלים בראיון חג לסרוגים מכנה את הסגר בין השכונות "החלטה סבירה" על ברכת כהנים: "תשודר באתרים"; מקווה: "אחרי פסח נחזור לשגרה, לפי הקצב שהממשלה תנחה אותנו", ואיפה הוא חוגג את ליל הסדר?

ליל סדר מצומצם, עם האישה והבת, ליאון (צילום ועריכה: יוחנן בלייך, אוריה לוסקי)

ראש העיר ירושלים משה ליאון בראיון חג לסרוגים עומד על כך שהסגר על השכונות בבירה, הוא לא "חלוקת ירושלים", מה שיימנע מהתושבים להידבק בנגיף. על ברכת כהנים: "היא תשודר באתרים", מקווה: "אחרי הפסח נחזור לשגרה, לפי הקצב שהממשלה תנחה אותנו", ומבטיח: "שנצא לגאולה נחזור לחגיגות בעיר אחרי שהנגיף ייברח מכאן".

זו לא אווירת ערב חג הפסח שאתה ואני מכירים, העיר הולכת ונסגרת יותר יותר.

"גם אבא שלי אפילו לא מכיר, אני חושב שאנחנו נמצאים סך הכל בפרק היסטורי שאני מקווה שחווינו אותו חד פעמי ונוכל לספר לדורות הבאים מה שעברנו בסדר השנה, פסח עצוב, מתוח אבל עם הרבה תקווה שאנחנו בתחילת הסוף, לכולנו יש תקווה בלב שיש אור בקצה המנהרה וכל אחד רואה את זה". הוא הבע תקווה כי "התקופה תסתיים, מה שהתחיל בפורים, פסח ולאחר מכן אנחנו נוכל יותר להשתחרר".

הסגר על השכונות – החלטה סבירה

למרות התנגדותו בהתחלה, ליאון מברך על הסגר ביום השכונות בעיר: "זו לא חלוקת ירושלים, זה קביעת איזורים שהם לא קשורים אם זה חרדים, חילונים, ערבים או דתיים. ירושלים היא העיר עם השטח הכי גדול במדינת ישראל וגם האוכלוסייה עם הכי גדולה במדינת ישראל -, 930, אלף איש. בכזה מצב אתה חייב לעשות ביזור מחדש שלא יקרה מצב שמישהו שנמצא בשכונת ארמון הנציב ייסע להר נוף או מישהו שנמצא בקרית משה ייסע לגילה, יש 3 ימים של סגר במדינת ישראל, לא רק בירושלים, בכל המקומות אסור לצאת מהבית ודאגו לכך שלא יהיו שטחים גדולים שאתה תנוע בהם, זו החלטה סבירה".

אתה רואה הבדלים ביחס לתקנות החירום בין האוכלוסיות הדתיים לאומיים, חרדים חילונים וערבים?

ליאון יוצא נגד הביקורת על ירושלים:  "היום אני בהחלט יכול לומר לך שאני לא רואה שום הבדל. שלחו לי תמונות מה קורה בתל אביב, מה קורה בבית שמש – אני גאה בתושבי ירושלים על השמירה על נהלים, בין 90 ל-95% שומרים על הכללים, גם במגזר הכללי, הערבי והחרדי. כל אחד מאיתנו מוותר הרבה בחג הזה במה שהיה רגיל, יש ערבות הדתית אחד כלפי השני כי אנחנו לא יודעים איפה ייפול הנגיף".

תגבור משאיות השמחה

על ברכת כהנים: "היא תשודר באתרים, נעשה ביום ראשון תפילה בכותל יחד עם הרב שמואל אליהו, נשתדל לשתף את הציבור באווירת החג. לומר לך שזה כמו מצב רגיל? ממש לא, אבל נעשה כל מאמץ". ליאון מבטיח: "שנצא לגאולה נחגוג את זה בגדול ונחזור לחגיגות בעיר אחרי שהנגיף ייברח מכאן".

ליאון מודיע כי יתגבר את משאיות השמחה שעוברות בעיר: "אנחנו כל יום במשך שבועיים עושים משאיות שמחה שעוברות שכונה שכונה, ורחוב רחוב בכל העיר – אנחנו נתגבר את זה כנראה, אי אפשר לעשות יותר מדי שלא באמצעות הדיגיטל ולכן האירועים מאד מצומצמים".

ביום שאחרי שהמגיפה בעזרת השם תיגמר, איך ירושלים תצא מהמשבר?

"אנחנו ערוכים ומוכנים ליום שאחרי, רק תשחררו אותנו ואנחנו יודעים מה לעשות. השאלה היא אחת – מה יהיו ההנחיות, איך יחזרו? זה לא יהיה בוקר אחד, השיגרה תחזור בשלבים, שאני אדע מה השלבים שעליהם מדברים, אני אתאים את התכנית של היום שאחרי להוראות הללו. אם לא יהיו לנו הפתעות והמספרים ימשיכו להיראות כפי שהם רואים ונשמור את הפסח כהלכתו, על פי ההנחיות שיש-  אני מקווה מאד שבעזרת השם שאחרי הפסח נחזור לשגרה, לפי הקצב שהממשלה תנחה אותנו".

איפה אתה תהיה בליל הסדר? באיזה חוג של אנשים תציין את החג?

"אני בדרך כלל עם משפחה יחסית מורחבת, הפעם אני עם אשתי והבת שנהיה מצומצמים מאד. אני מקווה שלפני כניסת החג נעשה מפגש בזום עם כל בני המשפחה, ונחכה לימי טובים יותר. אני יודע שיש לנו עוד הרבה פסחים לפנינו, שכל אחד יחשוב שכשהוא שומר על עצמו – הוא שומר על כלל הציבור".

ולסיום מאחל "לכל תושבי ירושלים ועם ישראל חג פסח שמח, כשר והרבה בריאות."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו