כך נערכת עיריית ירושלים להתמודדות עם הקורונה - סרוגים

כך נערכת עיריית ירושלים להתמודדות עם הקורונה

עיריית ירושלים נערכת להתמודדות עם משבר הקורונה, בסדרה של החלטות שמטרתן ניסיון לשמור על השגרה, צעדי מניעה נגד הדבקה והקלה על בעלי העסקים שחווים את המשבר

כך נערכת עיריית ירושלים להתמודדות עם הקורונה
  (צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש90)

עיריית ירושלים נערכת להתמודדות עם משבר הקורונה, בסדרה של החלטות שמטרתן ניסיון לשמור על השגרה, צעדי מניעה נגד הדבקה והקלה על בעלי העסקים שחווים את המשבר.

היום, ה', כינס ראש העיר ירושלים, משה ליאון, דיון חרום בהקשרי משמעויות הקורונה בעיר. הדיון היה עם הנהלת העיר, הגורמים המקצועיים בעירייה, ובהשתתפות ד"ר חן זמיר, הרופאה המחוזית של מחוז ירושלים; ונעמי אדלשטיין, אחות המחוז. הדיון נסב על פרק הזמן מהיום ועד חג הפסח. בדיון עלו הצעות למענה להשלכות הקורונה, במספר רבדים. ראש העיר הנחה על דיונים יומיים בראשות מנכ"ל העירייה כדי לעקוב מקרוב על ההתפתחויות.

עוד באותו נושא

ראש עיריית ירושלים: מרתון ירושלים בוטל

ראש העיר, משה ליאון, הגדיר כי חובה על כולנו להתנהל ע"פ הנחיות משרד הבריאות, קלה כחמורה, וכל הפעילות בעיר צריכה להיות ע"פ הנחיות אלה. 'על כולנו להקפיד ולהישמע להוראות משרד הבריאות, להתעדכן בשינויים בהן מעת לעת, ולשמור על הגיינה סביבתית ואישית.'

ביטול קבלת קהל בעירייה

אופרטיבית לעיר ירושלים הגדיר ראש העיר מספר הנחיות לביצוע מיידי: קבלת קהל בעירייה – מיום א' ועד הודעה חדשה תבוטל קבלת הקהל בכל אגפי העירייה. השרות לתושב ינתן באופן מקוון דרך אתר העירייה, דרך המוקד הטלפוני, ובתיבת אל-תור אשר מוצבת בעירייה. אנו מתחייבים למענה לכל פניה תוך 7 ימי עבודה. בכל בעיה, מוזמן כל תושב לפנות למוקד 106, אשר יתוגבר משמעותית.

חינוך

כל המסגרות ממשיכות בפעילות סדירה. לצד זה, השלימה עיריית ירושלים את ההערכות ללמידה מרחוק, במידת הצורך, כולל הדרכה והטמעה לצוותים החינוכיים. כפי שפורסם, החל מיום ראשון יחולקו לכל בתי הספר חומר חיטוי, אלקו-ג'ל, כדי להגביר את ההיגיינה האישית והפחתת הסיכוי להידבקות.

רווחה וקהילה

יופעל קו מידע יעודי לתושבים, באמצעות מוקד 106, אליו יוכלו לפנות בכל שאלה בנושא הרווחה, בדגש לקשישים וקבוצות הסיכון. הקו יופעל ע"י עובדי עירייה מיומנים. ינתן סיוע יעודי לקשישים אשר יבקשו זאת. החל מיום א' יצאו מרכזי הקשישים במנהלים הקהילתיים לחופשה. הפעילות הקבוצתית לא תתקיים אולם הפעילות האישית תימשך כסדרה.

סיוע לעסקים בירושלים

א. דחיית תשלום ארנונה לעסקים שגודלם עד 150 מ"ר ובנוסף להם גם בתי קפה, מסעדות, בתי מלון ואולמות אירועים בכל גודל. הארנונה שיועדה להיות משולמת בראשון לאפריל, תידחה לראשון למאי, עם אפשרות לפריסה עד דצמבר 2020.

ב. אגרת הוצאת השולחנות – תבוטל החל מהיום ועד סוף חודש יוני. עסק ששילם מראש, יזוכה.

ג. ייעוץ והכוונה – בעלי עסקים שנקלעו לקשיים בעקבות המצב מוזמנים לפנות לאגף לקידום עסקים לקבלת ייעוץ מקצועי. ראש העיר פועל למציאת מרכיבים נוספים להקלה על העסקים.

אירועי תרבות וספורט

כל האירועים, למעלה ממאה איש, עד חג הפסח בוטלו. שני מרוצי האופניים שתוכננו למהלך חודש אפריל, נדחו, מועד חדש יפורסם בהמשך.

ראש העיר, משה ליאון:" אנחנו נמצאים בתקופה לא פשוטה ומתמודדים עם אתגרים מורכבים. אנחנו עושים הכל להקל על תושבי העיר בכל התחומים ובכוונתנו להרחיב את הסיוע לתושבים ככל שיידרש."אני קורא לכל התושבים לשמור על משרד הבריאות ולשמור על הגיינה אישית וסביבתית ומבקש מהתושבים לגלות סולידריות חברתית, לעזור אחד לשני, לרכוש מוצרים בעסקים הירושלמים שמתמודדים בגבורה עם הסיטואציה שנכפתה עליהם. אני בטוח שיחד נעבור את התקופה הזו ונצא מחוזקים מהמשבר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו