הרב זלמן מלמד: גברים לא מבינים בתכשיטים - סרוגים

הרב זלמן מלמד: גברים לא מבינים בתכשיטים

הרב זלמן מלמד, ראש ישיבת בית אל, אומר כי אין בעיה הלכתית עם לבישת עגילים, וגם כאשר העגיל מפריע לגבר מבחינת צניעות וכיוצא בזה. הרב מלמד טוען כי גברים אינם מבינים בתכשיטים ואם העגיל גורם לאישה לנחת רוח - מה טוב.

איתן אהרון, חדשות סרוגים
הרב זלמן מלמד: גברים לא מבינים בתכשיטים
  פלאש 90

תכשיטים – שקר החן הבל והיופי? ממש לא. באתר ישיבת בית אל שלח אחד הגולשים שאלה לראש ישיבת בית אל, הרב זלמן מלמד, וקבל בפניו שאשתו מתכוונת ללבוש, רחמנא לצלן, עגיל שני בטענה כי "הדבר יפה בעינייה".

אותו גבר שנשוי לאשתו באושר כבר עשר שנים, אומר לרב מלמד שמבחינתו העגיל השני פוגע בצניעות. "לפני מספר שבועות אשתי עשתה עגיל שני למורת רוחי וללא הסכמתי בטענה שבעיניה הדבר יפה", מקטר השואל, "הדבר פגע בי וביחסי אל אשתי שהרי בעיניי הדבר לא יפה כלל ולא תואם לבנות ישראל ובטח לא לאשתי (כי כך אני חושב ולא משכנע אותי שנשים נשואות החובשות כובע הולכות כך).

"כיצד עלי לנהוג על פי ההלכה במצב זה?", שואל הגולש אובד העצות את הרב מלמד. "האם מותר כלל עגיל שני לאשה, האם אשתי תמשיך ללכת כך למורת רוחי כי עליי להתחשב ברצונה, האם תפסיק ללכת כך ותתחשב בי, אנו רוצים שלא תהיה מריבה ביננו. מה עליי לעשות?"

בתשובה קצרה ופסקנית אמר ראש ישיבת בית אל כי אם הדבר יפה בעיני האישה אזי אין עם העגיל השני בעיה. "אם בעיניה העגיל יפה והוא עושה לה נחת רוח. איני רואה סיבה למריבה בגלל זה.".

הרב מלמד הוסיף ואמר כי גברים לא מבינים בתכשיטים ומאז ומתמיד נשים לבשו עגילים ולכן אין סיבה להתנגד לעגילים על האזניים. "גברים לא מבינים בתכשיטים של הנשים. אני חושב שאין העגיל פוגע בצניעות. ועל כן אין סיבה להתנגד לו. גם בדורות הקודמים הלכו נשים עם עגילים. זה ענין של מודה שכל פעם משתנה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
LIVE

עכשיו בשידור חי i24: נתניהו בוושינגטון; עסקת חטופים על הפרק

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ומה הבעיה בזה?
| 13-06-2010 10:34
למה צריך לעשות מזה רעש? הרב בסך הכל טען שאין סיבה שעגיל קטן יפגע בזוגיות של עשר שנים. האם יש צורך שגם האישה תתחשב בבעלה, בעיקר ליד משפחתו וכדומה? בהחלט כן. אבל האם עגיל דורש שו"תים דרמטים ופגיעה בזוגיות ובמשפחה? כנראה שלא, ולכן גם הרב מרגיע את הבעל ו"מכניס אותו לפרופורציות".
2
דברי הרב מלמד על "עגיל שני לאשה והשפעה על הבעל".
הרב שר שלום | 13-06-2010 22:28
ראיתי את תשובת הרב ליום א' תמוז תש"ע תחת הכותרת "עגיל שני לאשה והשפעה על הבעל". עלי לציין כי אני מקבל באופן קבוע את ההלכה היומית ויתר המאמרים ודברי התורה המועברים באמצעות האינטרנט מאתר הישיבה, לתיבת האימייל שלי, ולא תמיד דעתי נוטה להסכים עם פסק זה או זה, אולם אני מבין שיש נטיות לפסיקה הלכתית על פי נטייה השקפתית ולפי מצב השואל והנשאל. רבות הפעמים שהיה בדעתי לכתוב תגובה לתשובה כזאת או אחרת, אך נמלכתי מלעשות כן מאחר וחשבתי כי לא יהא בכך הכח לפעול ולכן אמצתי דברי רבותי הנלמדים (יבמות סה,ב): "ואמר רבי אילעא משום ר' אלעזר בר' שמעון כשם שמצוה על אדם לומר דבר הנשמע כך מצוה על אדם שלא לומר דבר שאינו נשמע...". אולם בנידון דנן מדובר באחת הבעיות הקשות, אם לא הקשה ביותר, שהן לנו לרועץ שנאמר: "והיה מחניך קדוש; ולא יראה בך ערות דבר ושב מאחריך". ולכן נתחלחלתי לראות תשובת הרב המתפרסת, אשר מנוגדת לכל לימוד הנלמד מחז"ל, ראשונים ואחרונים, ובקשתי להעביר מקצת דבריהם, לעורר ולהזכיר את שכבר בודאי ידוע, על מנת לקבל מהרב דברי תגובה כיצד יעמדו דבריו אל מול פני דברי חז"ל. א. "לא נתנו תכשיטים לאשה אלא שתהא מתקשטת בהם לתוך ביתה". (תנחומא וישלח פ"ה) ב. "כלום האשה מתקשטת, אלא לבעלה". (מדרש שיר השירים) כתב החכם (ספר חכמה ומוסר): "אשה צנועה אינה מתקשטת כי אם דוקא בביתה לפני בעלה, אבל כשיוצאת לרשות הרבים פושטת התכשיטים מעליה ויוצאת... ואל זה כיון דוד המלך באומרו "כל כבודה בת מלך פנימה ממשבצות זהב לבושה", אבל בצאתה לרשות הרבים לא תלבש 'משבצות זהב'. ולא נתנו תכשיטים לאשה אלא שתהא מתקשטת בתוך ביתה בפני בעלה, כדי שתמצא חן בעיניו ולא תתגנה עליו. אבל הנשים הפרוצות כל בתר איפכא אזלי, כשיוצאות לרשות הרבים או ללכת ממקום למקום אצל חברותיהן לובשות בגדי חמודות וכל מיני תכשיטים שלהם, וכשבאים לעת ערב לביתם פושטות התכשיטים שלהם ולובשות שחורים ומתעטפות שחורים בפני בעליהן". וכתב 'החפץ חיים' (גדר עולם פ"ד): ואל יטעה אותה היצר שתנצל מן הדין מפני שהיתה צריכה להתקשט עצמה לעיני בעלה שלא תתגנה עליו, כי באמת זוהי טעות, שזהו שייך רק בביתה לבד, ולא בשוק! הנה במקרה דנן שהשואל אומר כי אשתו המבקשת להתקשט בעגיל נוסף, הוא למורת רוחו, ללא הסכמתו, עד כי הדבר גורם שתתגנה בעיניו שעושה מעשה בקום ועשה נגד מה שמבקש שלא תעשה, ובודאי לא יצא מזה שתשא חן בעיני בעלה. הרי כל מה שעושה אשה זאת נותן טעם לפגם והורס את מה שהיה כבר בנוי והוא 'שלום הבית' ואין חשוב ונעלה בממנו. ודוקא אם היה רצונה למצוא חן בעיני בעלה הרי שלא היתה צריכה לעשות הדבר לעבור על רצונו ובקשתו; ובכלל אם באה לתקן דבר קטן ומקלקלת דבר גדול, בודאי דרך טעות היא. אמר ר' יוחנן (סוטה מז,א): 'חן אשה על בעלה'. והובא במדרש: 'חן' זה הוא מתנת חנם מאת הבורא, מתנת חסד כדי שתמצא חן בעיניו (ראה מהרש"א), ואם הקב"ה לא יחפוץ לתת לה מתנה זו, לא יועילו לה רוב יופיה וקישוטיה. ומעתה נבואה חשבון: אם האשה מקיימת רצון ה' ומתקשטת רק בביתה, בודאי יחון אותה בוראה במתנת חנם זו. אולם אם היא מתקשטת לעיני זרים ומכשילתם ומרבה טומאה בעולם, בודאי ימדדו לה מידה כנגד מידה להפר את שלום ביתה שלה ולהפוך את חייה מסם החיים לסם המוות , ובכל חייה תסבול מרירות כעס וצער. ועל כן ברור שהצנועה בלבושה ובמעשיה, שרבות זכויותיה -- ירבה חינה בעיני בעלה עשרות מונים מהראות יופיה בחוצות, ובכל ימיה תרווח שמחה אושר ושלוה. (מדברי חכמים). החותם לכבוד התורה ודורשיה.
3
למגיב 2
ורדה | 16-06-2010 11:35
ידעתי, ידעתי שאיזה נודניק יקפוץ פה. אשה יראת ה' היא תתהלל. גם אם יהיו לה 18 עגילים, כמו לסבתא שלי ממרוקו. מה הסיפור שלך?