אחרי 'פסק הזום' במסגרתו התירו רבנים יוצאי מרוקו להשתמש בתכנת 'זום' בליל הסדר על מנת להפיג את בדידותם של המבוגרים, מכתב עליו חתומים עזרות רבנים יוצאו מרוקו אחרים מבהירים כי מדובר באיסור גמור אלא אם כן ניתן לכך אישור מפורש מרופא, כמו כלל הסוגיות העוסקות במתח שבין ההלכה לרפואה.

במכתב, עליו חתומים עשרות דיינים ורבני ערים, נכתב: "זה כמה ימים שהונח לפנינו פסק הלכה, בו התירו להשתמש השנה בזום בליל הסדר. האמת, כי מראש לא חשבנו להביע דעתנו בעניין זה, וגם עתה אין בכוונתנו כלל ועיקר להתעסק בנימוקי הפסק הנ"ל וטענות המתירים, כי פשוט לכל בר בי רב שכל העניינים הללו תלויים בידיעת המציאות ועוד פרטים רבים וחלילה מלהכריע כלאחר יד בעניינים שהרבה איסורי תורה ואיסורי דרבנן תלויים בהם".

עוד כתבו הרבנים: "ולא באנו כי אם לגדור גדר ולאסור באופן ברור את הפרצה הנ"ל, אם לא במקרים שיש בהם פיקוח נפש. הנה, לצערינו בשעה זו שעת צרה היא ליעקב, ברור לכל כי החובה לציית להוראות משרד הבריאות הוא בכלל פיקוח נפש. מכלל זה נגזר החיוב לעריכת הסדר באופן נפרד, וחובה על כל משפחה לערוך את הסדר בחוג המצומצם לפי הוראות משרד הבריאות".

"ובעניין הזקנים והעריריים המצויים לבדם בביתם, ללא ספק אם יקבלו היתר מרופא מצד סכנת פיקוח נפש או ספק סכנה, יהיה מותר להם להשתמש בזום. אולם כל זמן שאין היתר מפורש מרופא לפי כל עניין לגופו להתיר, הרי זה בכלל איסור ואין להתיר בדבר. ומחובתנו להדגיש, כי היתר חילול שבת ויום טוב במקרה של פיקוח נפש מותר מן התורה ואינו נתון כלל ועיקר לפי מנהג או לפי איזה חכמים מבני עדה מסויימת. וכיוצא בזה כל שאין בדבר סכנת נפשות או ספק סכנת נפשות, הדבר אסור אליבא דכולי עלמא ואינו קשור לעדה או למנהג".

"אשר על כן", כתבו הרבנים בסוף המכתב: "דווקא בעת הזאת שמידת הדין מתוחה, חובתנו להחמיר בקיום המצוות ודקדוקיהן ולא לחפש פרצות. וכל מי שאינו בכלל היתר של רופא מצד פיקוח נפש, אסור בשימוש בחג על ידי זום. וכל זה מפורש בפסק ההלכה שפורסם ע"י רבותינו הרבנים הראשיים לישראל ביום ו' ניסן תש"פ. ומפורש בפסק ארוך גם מהראב"ד מקודש בעיה"ק ירושלים הגאון רבי אליהו אברג'ל .ויה"ר שעל ידי קיום ההלכה באמת, יזכו כל חולי עמו ישראל לרפואה שלימה, ונזכה כולנו לגאולה קרובה בב"א, אמן".