דו"ח של הכנסת: רק 1,437 מכונות הנשמה בישראל - סרוגים

דו"ח של הכנסת: רק 1,437 מכונות הנשמה בישראל

דו"ח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת פרסם כי בישראל ישנן רק 1,437 מכונות הנשמה פנויות, מנכ"ל משרד הבריאות בוועדה: "מעריך שבתוך שבוע נהיה עם כ-200 חולים קשים"

דו"ח של הכנסת: רק 1,437 מכונות הנשמה בישראל
  (צילום: עדינה וולמן/ דוברות הכנסת)

דו"ח חדש של מרכז המחקר והמידע של הכנסת שהוכן לבקשת יו"ר ועדת הקורונה ח"כ עפר שלח, חושף לראשונה: "בישראל יש רק 1,437 מכונות הנשמה פנויות, נכון ליום ג' בוצעו בדיקות ל-32,346 נבדקים מתוכם אובחנו 2,000 חולים, קרי כ-% 6 מהנבדקים נמצאו חיוביים".

מהמסמך של ה-מ.מ.מ עולה תמונה מדאיגה ביותר בכל הקשור למספר מכונות ההנשמה ומיטות האשפוז הפנויות בבתי החולים בישראל.

שידור חי מדיוני הוועדה:

על-פי הנתונים המעודכנים ביותר שמפרסם משרד הבריאות, נכון לינואר 2019 היו בישראל 758 מיטות טיפול נמרץ מסוגים שונים, מתוכם: 394 מיטות טיפול נמרץ כללי, 64מיטות טיפול נמרץ ביניים, 215 טיפול נמרץ לב, 53 מיטות טיפול נמרץ לב ביניים ו- 32 מיטות טיפול נמרץ נשימתי

במענה לשאלת מרכז המחקר והמידע של הכנסת מהו מספר מכשירי ההנשמה בישראל מסר המשרד כי נכון להיום יש בישראל 2,173 מכשירי הנשמה, מתוכם כשליש 708בשימוש, עוד 28 לא תקינים ו- 1,437פנויים.

בר סימן טוב: "מעריך שבתוך שבוע נהיה עם כ-200 חולים קשים"

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר בדיון: "המטרה שלנו היא לכבוש את התחלואה ולהגיע למצב שאחרי חג הפסח נוכל לקחת קצת סיכונים. מספר שחושב לשים לב אליו- מספר החולים הקשים ועל קצב העלייה במספר החולים הקשים. אני מעריך שבתוך שבוע נהיה עם כ-200 חולים קשים ואנחנו מכוונים את ההיערכות והאסטרטגיה ליכולת לטפל בחולים הקשים". בהתייחסו לבדיקת האוכלוסייה בישראל, "אנחנו מבצעים יותר בדיקות מכל מדינה אחרת ואנחנו בגישה של 'בואו נבדוק כמה שיותר'. יותר חשוב מכמה בדיקות בודקים, זה את מי בודקים".

עוד באותו נושא

ממשיך לעלות: 2,495 נדבקי קורונה, 495 מקרים חדשים

עוד הוסיף: "אנחנו רוצים להגיע לחג הפסח עם יכולת קצת לקחת סיכונים. אנחנו מאוד פוחדים מפסח והרמדאן שאנשים יוצאים ומתקהלים. זה הכי מסוכן. אנחנו עכשיו רואים את ההשלכות של פורים. השבועיים הקרובים קריטיים מאוד להצלחה שלנו להתמודדות עם התחלואה".

בהתייחסו לשאלת  שלח בנוגע למצב מכונות ההנשמה השיב: "אחד הצירים המרכזיים שאנחנו עובדים בהם הוא נושא הציוד. יש לנו במלאי מעל כ-1500 מכונות הנשמה ששמישות וזמינות עכשיו. יש עוד מכונות הנשמה שאנחנו לוקחים מהצבא, יש עוד 70 במגזר הפרטי שנשתמש גם בהם. סה"כ יעמדו לרשותנו בזמן הקרוב 2864."עוד אמר: "יהיו 900-800 מכונות מהצבא שאני מקווה שיהיו זמינות. לצד זאת אנחנו עובדים על אלפי הזמנות. אנחנו לא יודעים להגיע כמה תוך זה יגיע.הדבר השני זה לייצר ייצור מקומי בארץ. מקווה שזה ייתן לנו עוד כמה מאות".

מנכ"ל משרד הבריאות בר סימן טוב השיב: "ברשימת הדאגות הכי גדולות שלי נמצאים גם הפלסטינים, הם ואנחנו זה כלים שלובים אפידמיולוגית. אנחנו מנסים לתת לדבר הזה מענה".

מה יחשב הצלחה? אם נראה שמספר החולים החדשים בכל יום נמוך מהימים הקודמים, נדע שאנחנו מצליחים. אני מסתכל בסוף על מספר החולים הקשים. הדרך להתמודד עם המחלה היא בידוד של אנשים שהם או חולים או בסיכון להיות חולים. לא משנה כמה משאבים היו לנו, הדלתא/השפעה שזה היה מוסיף לנו ליכולת התמודדות עם המגפה, היא נמוכה. גייסנו סטודנטים לרפואה וסיעוד, אנחנו ניתן להם את הסמכויות והם יעבדו בכל מקרה. לא תהיה להם בחינת הסמכה עד שתעבור המגפה. אין תכנית לבתי חולי שדה, בתי החולים הכללים בישראל יהיו בתי חולים לקורונה. שליש מהחולים יהיו חולים מונשמים. בתי החולים יוקדשו לחולים הקשים".

דו"ח מבקר המדינה: ישראל לא ערוכה להתפרצות מגיפה

בדו"ח מבקר המדינה שפורסם השבוע מצא המבקר כי למרות שהמדינה הורתה להיערך למצב בו רבע מהציבור ידבק במחלה ויראלית, יחד עם זאת מלאי התרופות מספיק רק ל-16 אחוזי הדבקות. בהתפרצות שפעת חסרים פתרונות אשפוז ל150 אלף חולים, כאשר התרחיש מדבר על 25 אלף אנשים שיזדקקו לאשפוז. 12.5 אלף להנשמה. תכניות המשרד לא מפרטות את כמות חרדי הבידוד הדרושה. בנוסף שיתוף הפעולה בין משרדי ממשלה לרשויות אחרות אינו ממוסד.

ביחס לקורונה כתב המבקר: "חשיבותו של הפרק מתעצמת לנוכח הודעת ארגון הבריאות העולמית ב-11.3.20 ולפיה נגיף הקורונה מוגדר כמגפה עולמית. כולי תקווה כי הפרק, אשר הוגש עוד לפני התפרצות הקורונה בישראל, סייע לקבלת החלטות מיטביות ותרם להיערכות משרד הבריאות וממשלת ישראל למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל".

הוא גם ציין כי מערכת האשפוז נמצאת בכל ימות השנה בעומס רב. מחלקות רבות בבתי החולים הכלליים פועלות בתפוסת יתר וקיים מחסור במיטות טיפול נמרץ. בבדיקה עלה כי למשרד הבריאות אין תוכנית להשלמת הפערים במיטות אשפוז, בצוותים רפואיים ובציוד בעת התפרצות שפעת פנדמית, שתאפשר טיפול ראוי בחולים הרבים שיזדקקו לאשפוז בעת התפרצות מחלה זו.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
מכונת הנשמה
ריקי | 26-03-2020 9:15
בושה ל מדינת ישראל!!! עם כל הכספים ש ארגון הבריאות הישראלי מווריד מכל אזרח כל חיים. פשוט חזירות
למה ציפתם ,ממשלת מושחתים וגנבים
סתומים | 26-03-2020 15:19
היה מלא כסף לקצבאות מנופחות לאברכי משי , שמתים באוהלה של תורה , היה מלא כסף בשביל ווילות בשומרון לאוהבי הארץ , והיה המון כסף לצוללות בשביל שהבן דוד של ביבי יגזור קופון במאות מיליונים , ואפילו נשאר מלא לדוד שמרון , בר יוסף , צ׳ייני , ברוש , ...... ולמי לא נשאר ? לכל אלה ששילמו מיסים והיו רחוקים מהצלחת העמוקה של ביבי , אז אל תתפלאו כשמערכת הבריאות תתמוטט או כשהכלכלה תקרוס ... או שניהם .... זה תמיד התוצאה של ממשל מושחת .....
למגיב שתום העיין
התמים | 26-03-2020 11:38
אתה שתום שכל. שתום העיין הזה תרם למדינה קצת יותר משתום שכל כמוך. תגגל ותראה. ואגב, למצב הקריסה של מערכת הבריאות אחראים שני יקיריך : שקרניהו וליצמניהו. אתה אישית מוזמן, בעת מחלה, לפנות לבורא עולם ולא לרופאים השמאלנים/ערבים/ אשכנזים - בחר את המתאים לך.
''נאום'' הגבר שתום העין עופר שלח הבלעמי
שתום העין ורשע | 26-03-2020 10:39
עופר שלח דומה 3 טיפות מים מסריחים לבלעם הרשע לפי ציורי רמבראנט, גם אכזריותו של שלח זה לרשעות בלעם
2
זה רק ההתחלה....
מדינה בדיחה | 26-03-2020 10:09
10 שנים של ריקבון יצופו עכשיו, אגב מה עם הסיפוח....
3
חבל
שרה | 26-03-2020 11:29
במקום לזרוק כסף על בתי תרבות איצטדיונים וכו' היו יכולים לעשות עם הכסף משהו יעיל...
במקום לזרוק על תלמיגץדי ישיבות ונערי גבעות
התמים | 26-03-2020 11:34
היו יכולים לעשות עם הכסף משהו מועיל. אבל לביבי חשובים מוקדי ההצבעה בשבילו ולא הזקנים והנכים. נקודה.
4
רמה של פרשן ספורט
דוד | 26-03-2020 12:32
מה יש לצפות מפרזיט שהתפרנס מפרשנות ספורט. חדל אישים
5
אין מה לדאוג
חיים וייס | 26-03-2020 12:59
ליצמן אמר שבעה המשיח יגיע לפני פסח והכל יסתדר. אם לא, אז יש לדרוש החזר מכל אברכי הישיבות שאנחנו ממנים. התפילות והלימוד שלהם לא מועילים כלל.
תפקיד תלמידי הישיבות
התמים | 26-03-2020 14:17
הוא לקחת. נקודה. מה פתאום לתת או להחזיר ? ועוד למדינה הציונית.... ברור שהמשיח כבר פה, מעבר לפינה. גם ברור שליצמן שהיה שותף לדילדול מערכת הבריאות, ידאג היטב לעצמו ולכל מקורביו כדי שיקבלו את הטיפול המיטבי. אותנו הוא שולח לבטוח בקדוש ברוך הוא....
6
למגיב משה שמיר
התמים | 26-03-2020 13:45
נכון שאי אפשר לצפות מקרה שמעל לטבע, אבל : א. יש הבדל אם ביום יום יש לרשות המערכת 500 מכשירי הנשמה או 1000 מכשירים. 1000 או 2000. ביבי הרעיב את המערכת לאורך שנים רבות, למרות האזהרות שבתי החולים בקריסה. אין מספיק מיטות, אין צוותים ואין ציוד גם לפני מגפת הקורונה - עכשיו המחסור הוכפל עשרות מונים. ב. תפקיד המנהיגים להכין את המערכות גם למצבי קיצון. כמו שצבא מתכונן למלחמה בכל רמה, תרחיש וחזית, כך גם מערכת הבריאות צריכה להתכונן, לפחות לרמה מסויימת, הרבה מעל למוכנותה כיום. דברי מבקר המדינה אנגלמן, שאינו חשוד כשמאלן- מעידים כאלף עדים שהמחדל חמור ויעלה בחיי אדם.