נבחרו יו"רים חדשים: הורביץ לחינוך, שלח לועדת הקורונה - סרוגים

נבחרו יו"רים חדשים: הורביץ לחינוך, שלח לועדת הקורונה

לאחר החרם מימין, הכנסת בחרה היום שני יושבי ראש לוועדת הקורונה ולוועדת החינוך את חברי הכנסת עופר שלח מכחול לבן וניצן הורביץ ממרצ. בנוסף הוועדה המסדרת אישרה את ראשותם של חברי הכנסת מהמשותפת

author-image
נבחרו יו"רים חדשים: הורביץ לחינוך, שלח לועדת הקורונה
  צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מהפך בכנסת. לאחר שגוש הימין החרים את כינוס הוועדה, חברי הכנסת מגוש השמאל בחרו את יושבי ראש הוועדות בכנסת. ח"כ עפר שלח (יש עתיד) נבחר פה אחד לעמוד בראש הוועדה המיוחדת לנושא נגיף הקורונה. יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורביץ נבחר לעמוד בראשות וועדת החינוך.

"על פי כל התחזיות באוקטובר נובמבר יש לנו קורונה 2 ואנחנו נפעל לתפקוד יותר טוב", אמר שלח לאחר שנבחר. "טובי המוחות יובאו לפה. נייצר לא רק חשיבה אלא גם פעולה אל מול הממשלה".

עוד באותו נושא

דרמה פוליטית: אדלשטיין התפטר מתפקידו כיו"ר הכנסת


40

עוד הוסיף: "נקים ועדות משנה לכלכלה ולבריאות והן ינוהלו על-ידי יושבי ראש שאמנה. ועדת המשנה לממשל תהיה בראשותי במליאת הוועדה".

בהתייחסו לדברי חברי הכנסת שביקשו שיתאפשר לוועדה לקיים דיונים עם יותר משתתפים אמר: "הכנסת הוחרגה מתקנות שעת חירום אך בהחלטה של יו"ר הכנסת שלא חסרו בה מניעים פוליטיים הכנסת אימצה את הסטנדרטים הכי חמורים. אפנה ליו"ר הכנסת לנושא התכנסות הוועדה והמוזמנים".

הוועדה המיוחדת להיערכות מערכת החינוך לשנת הלימודים הבאה והחינוך המיוחד התכנסה אף היא וחברי הוועדה בחרו פה אחד בח"כ ניצן הורוביץ לעמוד בראש הוועדה.

ח"כ הורוביץ אמר עם היבחרו: "נעבוד כולנו למען מטרה אחת משותפת, ונעשה זאת בצורה מכובדת. זה לא הזמן לחרמות – אני אומר זאת לחברי הכנסת מגוש הימין שלא הגיעו לישיבה. אנחנו בזמן קריטי ואזרחי ישראל רוצים תשובות, לכן לא נהפוך את הוועדה לזירת התנגחות פוליטית".

עוד אמר ח"כ הורוביץ יו"ר הוועדה, כי הישיבה הראשונה תתקיים מחר בנושא החינוך המיוחד. "פנו אליי הורים רבים שנמצאים בבית עם הילדים היקרים שלהם שלא מקבלים טיפולים וששגרתם מופרת".

למרות הביקורת ח"כים מהמשותפת יעמדו בראש וועדות העבודה והרווחה והוועדה למיגור הפשיעה

לאחר הביקורת שנשמעה בין היתר ממשפחות שכולות על כך שחברי כנסת מהרשימה המשותפת יעמוד בראש וועדת העבודה והרווחה שקובעים את קצבאות של נפגעי טרור, הוועדה המסדרת בחרה הבוקר (ד') את שני ראשי הוועדות המיוחדות:

בראש הוועדה 'רווחה ועבודה' תעמוד ח"כ עאידה תומא סלימאן ובראש הוועדה למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית יעבוד ח"כ מנסור עבאס.

שניהם מסיעת הרשימה המשותפת.

בתום דיוני המליאה היום, יתכנסו שתי הוועדות כל אחת בנפרד, על-מנת לאשר את הבחירה בשני יושבי הראש החדשים. הוועדה בחרה את שני יושבי הראש ברוב של 9 בעד ואפס מתנגדים

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
שלח חה חה חה
אחד שמבין | 25-03-2020 14:13
ליצן דפוק
שלח עם העין של בלעם הרשע=שתום העין
העין של בלעם | 25-03-2020 14:52
שלח גם דומה לאתון בלעם. מעניין: ''עופר שלח'' בגימטריה: ''בלעם הרשע''
2
תפלת המקובלים: ידבק ה' את הקרונה בהורביץ ושלח
מתפלל | 25-03-2020 14:14
ומוסיפין: ובכל השמאל שונאי התורה ושונאי עם ישראל. ויפרישו צדקה כמניין 'קללה לשמאל''