בג"צ פסק: הכנסת תכונס לבחור יושב ראש חדש - סרוגים

בג"צ פסק: הכנסת תכונס לבחור יושב ראש חדש

בג"צ קבע הלילה החלטה דרמטית המתערבת בפועל בסדרי הכנסת: ח"כ עמיר פרץ יכנס מחר את המליאה וינהל אותה. שופטי בג"צ: "מעולם לא אירע שגורם שלטוני סירב לקיים צו שיפוטי"

author-image
בג"צ פסק: הכנסת תכונס לבחור יושב ראש חדש
  נשיאת ביהמ"ש העליון, אסתר חיות (צילום: Olivier Fitoussi /FLASH90)

בג"צ הוציא הלילה (חמישי) צו שהקנה לותיק חברי הכנסת, עמיר פרץ, את הסמכות לפנות לוועדה המסדרת בבקשה לכנס מחר את מליאת הכנסת, לקבוע את סדר היום במליאה ולנהל את הישיבה.

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, תקפה את יו"ר הכנסת המתפטר, יולי אדלשטיין, בפסק הדין: "מעולם עד היום לא אירע בדברי ימי המדינה שגורם שלטוני סירב בריש גלי ובהתרסה לקיים צו שיפוטי באומרו כי צו מצפונו אינו מאפשר לו לקיים את פסק הדין. הפגיעה שגרם בהתנהגותו זו לאינטרס הציבורי בהבטחת שלטון החוק ובקיום פסקי דין וצווי בית משפט – אין שיעור לחומרתה".

עוד באותו נושא

ריבלין תוקף את אדלשטיין: "חובה לציית לבית המשפט"


17

חיות ממשיכה להלום באדלשטיין: "אם כך נוהג בעל השררה, מדוע ינהג אחרת האזרח מן השורה? ושאלה זו מהדהדת במלוא העוצמה בייחוד בימים הקשים הללו אשר בהם אנו מתמודדים עם התפרצות מגיפת נגיף הקורונה, והאזרחים נדרשים לציית להוראות ולמגבלות חסרות תקדים המוטלות עליהם, בין היתר, מכוח תקנות שעת חירום".

לפני ההחלטה על מתן הצו בעתירה, כתבה חיות כי: "זהו מצב דברים שאין להשלים עמו ובמקום שבו מדובר בפגיעה חסרת תקדים בשלטון החוק, נדרשים סעדים חסרי תקדים".

שופטי בג"צ בחרו לתת צו שמייצר מתווה אותו הציג לפניהם יועמ"ש הכנסת, עו"ד אייל ינון, בו כיוון שהתפטרות אדלשטיין נכנסת לתוקף רק ביום שישי, תופקע ממנו הסמכות לנהל את מליאת הכנסת, והיא תינתן בידי ותיק חברי הכנסת, הלוא הוא יו"ר העבודה-מר"צ, עמיר פרץ.

על פי הצו, הוסמך פרץ לפנות לוועדה המסדרת לפי סעיף 19 לתקנון הכנסת על מנת לכנס את מליאת הכנסת מחר, למרות שיום חמישי לא נמנה עם הימים שבהם מליאת הכנסת מתכנסת על פי תקנון הכנסת, לקבוע את סדר היום של אותה ישיבה ולכלול בו את ההצעה לבחירת יו"ר קבוע לכנסת, ובנוסף לנהל את אותה הישיבה.

עוד נכתב בפסק הדין, כי דבריו של ינון כי שוחח עם פרץ וכי הוא הסכים למתווה שהציג, אושרו בפני בית המשפט על ידי עו"ד שגב המייצג את העבודה-מר"צ בבג"צ בעניין. השופטים הוסיפו כי הצו על סמכויותיו של פרץ יחול גם אם אדלשטיין יחליט לשוב בו מהתפטרותו.

עוד באותו נושא

בימין מגיבים בזעם: "אנרכיה שלטונית של בג"ץ"


16

עו"ד יובל יועז ודורון ברקת המייצגים את עמותת חוזה חדש מסרו בתגובה לפסק הדין: "שופטי בג"צ פעלו בחוכמה ובנחישות כדי להנמיך את להבות המשבר החוקתי שיצר אדלשטיין, מצד אחד, ולהביא לאכיפה בלתי מתפשרת של פסק דינם מצד שני".

"התוצאה היא שמחר תבחר כנסת ישראל יו"ר קבוע לכנסת ה-23, כשח"כ עמיר פרץ, הוותיק בחברי הכנסת, ינהל את הישיבה. אנו גאים על תרומתנו לשלטון החוק. יש לקוות שהלקח נלמד והמסר בדבר חובת ציות לפסקי דין יהיה מעתה נר לרגליהם של נבחרי הציבור, כמו של כל אזרח אחר".

בתנועה לאיכות השלטון הגיבו: "טוב עשה בית המשפט ששמר על כבודה של הכנסת, ביום שבו יו"ר הכנסת ביזה אותה בהתנהלותו. התנועה לאיכות השלטון מקווה כי ימים שחורים אלו יעמדו כתמרור אזהרה בדברי הימים של מדינת ישראל".

שבי גטניו, מנכ"ל העמותה לדמוקרטיה מתקדמת מסר: "מדובר היה בערב דרמתי. מברכים על החלטת בג"צ. העמותה הציעה מתווה מעט שונה אולם הבהרנו שאנו תומכים בכל מתווה שמשמעו בחירת יו"ר קבוע לכנסת כבר מחר"

ח"כ מיקי זוהר מסר: ‏"עכשיו זה רשמי: בג״צ יחד עם כל המערכת המשפטית עובדים במשרה מלאה בשרות השמאל והתקשורת. הנה לכם עוד החלטה מבישה של בג״צ, לא בכדי שהאמון של הציבור במוסד הזה, הולך ונגמר מרגע לרגע. פסקת ההתגברות חשובה יותר מתמיד, הגענו לרגע בו העם חייב להכריע בין הציבור ונבחריו לבין החונטה המשפטית".

ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן מסר: "‏האמרה 'יש שופטים בירושלים' מעולם לא הייתה מדויקת יותר מהיום. לצערנו נאלצנו להגיע למצב עצוב, קשה ומביך מבחינת המשטר בישראל, בגלל התנהגות מופקרת ובזויה של פוליטיקאי קטן. ברגע מכונן בדברי ימיה של מדינת ישראל שופטי בג"צ אמרו "עד כאן" ופעלו כשומרי הסף של הממלכתיות והדמוקרטיה הישראלית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
26 תגובות - 19 דיונים מיין לפי
1
עד מתי הקרן תשלוט במדינת ישראל
דוד | 26-03-2020 0:54
צריך לשנות את הוועדה למינוי שופטים ולהעיף ולהחזיר את הדמוקרטיה. חיות הבינה שהביאה את אמון הציבור לדיראון ובמקום לקחת צעד אחורה, היא רק התערבה. עד מתי למדינת בגץ !
עצוב לראות איזה מיץ זבל התקבץ במחוזותינו
סרוג | 26-03-2020 8:22
סירובו של יור הכנסת , המכהן מטעם ממשלה שלא נבחרה כבר שנה למנוע את כינוס בכנסת ווועדותיה מתקבל כרצון העם. כנראה ש 58 חברי הכנסת של הימין הם העם לפי אחדים מאיתנו.
חיות אחותה וחברתה של זרש אשת המן שחיק טמיים
חיות=זרש | 26-03-2020 7:12
ראה לעיל
2
גם אכל את החרא של ביבי וגם סולק מהעיר
דמוקרט דגול אדלשטיין | 26-03-2020 1:01
על זה נאמר : כל כלב , בא יומו ..... ביי , ביי , אדלשטיין , שלום ולא להתראות ...
3
ובג"ץ הוא מעל החוק
חגי | 26-03-2020 1:01
מדאיג מאוד. בגץ שלח ידו בקודש הקודשים של הדמוקרטיה והתערב בכנסת בחוסר סמכות. נראה ששופטי בגץ חושבים שהכל מותר להם, כולל לעבור על חוקים. כל גורם בכנסת שמשתף פעולה עם בגץ ועם כחול לבן ומהךכיהם מוביל את ישראל לאנארכיה. הגיע הזמן שהכנסת תדיח את. כל שופטי בגץ שסרחו בפסיקותיהם ותמנה חדשים וראויים יותר במקומם.
לך תלמד אזרחות , ותבין מה זה דמוקרטיה
הדיוט בור ועם הארץ | 26-03-2020 1:21
הכנסת היא הריבון , ושם 61 זה רוב , אדלשטיין לא יכול להשתמש בתפקידו כקרדום לחפור בו את מסלול המילוט למושחת מבלפור .... וטוב שזרקו אותו מתפקיד שאותו הדמוקרט הדגול לא מילא .....על זה נאמר , גם אכל את הדגים המסריחים וגם גורש מהעיר , שלום ולא להתראות לאדלשטיין הקוף הקטן של השקרן הגדול.
4
כחול לבן - חייבים להתקדם
רונן | 26-03-2020 1:10
כחול לבן - התחייבתם להתקדם - אז קדימה - בכל הכח!!! להעיף המושחתים שמנסים לגנוב את הבחירות הביתה! ועוד מילה - הליכוד, שהייתה פעם תנועה מפוארת הפכה להיות כת מאפיונרית ותו לא. אולי כמה שנים באופוזיציה יאפשרו לה להצמיח אנשים טובים ואיכותיים
5
בג"צ נתמך על ידי הקרן להשמדת ישראל וקרן וקסנר
ירון שאול | 26-03-2020 2:16
יש כבר הוכחות מוצקות לכך שאין אפשרות לערער עליהן או להתווכח איתם שבגצ נתמך על ידי הקרן להשמדת ישראל וקרן וקסנר הבזויים והבוגדים והמושחתים והשקרנים.כל שופטי בגצ הם שמאלנים קיצוניים שבוחרים בבחירות ברשימה המשותפת.שופטי בגצ הם מחבלים וטרוריסטים בחסות החוק.אתם ביזיון למדינה ולאנושות כולה ואני בז לכם.
שודדי השלטון
אחד שמבין | 26-03-2020 18:00
בגץ מחבלי החיזבאללה.......... בגץ גונבי שילטון העם........... בגץ חונטה רומסת......... כל מערכת המשפט המושחתת והבהמי מזוהמת מהשורש אהרון ברק ימח שמו וזכרו
6
מקור גאווה
יולי אדלשטיין | 26-03-2020 2:17
יולי אתה מקור גאווה לכולנו!!!! כשהקולות המצפצפים סביב עמידתך בגאון על כבוד הכנסת. על כבוד אזרחי ישראל ישקעו כולם יזכרו רק דבר אחד. שאתה לוחם של אמת. אף אחד לא ציפה מבגץ לפסוק אחרת, עיני עם ישראל היו נשואות אליך כלוחם וכאסיר ציון כיצד תנהג. אתה זה ששמרת בגאון וקנאות על כבוד הכנסת ועל כבוד חברי הכנסת וכול עובד המשכן. ואכן לא איכזבת אותם- נשארת נאמן לעצמך. לעקרונותיך.לצו מצפונך. וכך נרשמת בדפי ההסטוריה של עם ישראל. חזק ואמץ. אנחנו אוהבים אותך
ושים לב
יהודיה | 26-03-2020 12:15
שום מילה על היותו של אדלשטיין אסיר ציון ועל הכבוד שצריך לתת לו. פשוט משום שהם מאסו בציון ובארץ חמדה!!!
7
השופטים עושים במדינה כבשלהם. הרשעות שלהם
מאיר | 26-03-2020 2:25
צועקת לשמים.
8
יו"ר
מייק | 26-03-2020 2:57
בעקבות שבגץ איבד כל בושה וערכים ומבזה את בית המשפט ולוקח לעצמו החלטות שמשרתות את השמאל ותומכי טרור מה שנקרא שובר את הכלים ,אני קורא ליולי אדלשטיין לחזור בו מההתפטרות וימשיך בסירובו, אם לשמאל ברשות הזרוע שלהם שנקראת בגץ אין אלוהים אז למה לאחרים יהיה אלוהים .
9
שלטון העם על החוק גובר על שלטון בג''ץ על העם
יוסף בן אליה | 26-03-2020 3:49
.
10
יור כנסת
עובדיה | 26-03-2020 5:27
בית המשפט חייב לפסוק על כניסתו של אדלשטיין לכלא בגין הפרת צו בגץ . צריך להיות עונש ועל אחת כמה וכמה לבעל השררה . ממש שחיתות .
שטויות במיץ עגבניות
משה | 26-03-2020 6:29
אז באותה מידה שופטי בג״ץ צריכים לעצור את עצמם על פגיעה בעיקרון הפרדת הרשויות ובדמוקרטיה שניהם בעלי חסינות מהותית ובראש רשות נפרדת כל אחד מהם בעל מידת כח שווה בעיניי החוק בקיצור תפסיק לבלבל ת׳מוח
לאדלשיין עומדת חסינות מהותית.
יו יו, גם | 26-03-2020 6:16
חסינות
11
ימין פגוע ומאמין
מודאג | 26-03-2020 5:53
היום גם הימין הנאור והנאיבי והתמים הבין כי בבגץ יושבים אנשי קרנות מעל החוק וממצאים חוקים להרוס ולהחריב תימין נטו בהחבא ובגלוי
12
דין רודף לשופטת קורונה חיות
שלום | 26-03-2020 6:56
בשעה כל כך קשה לעם ישראל היא פוסקת (רגליים) וקובעת מצב בלתי אפשרי עבור הממשלה הקיימת כאשר הליצנים מהשמאל רוצים לעשות כאן כאוס מוחלט. כל חמישת השופטים ההלו שקבעו את הפסיקה, חייבים על פי חוק לעזוב את תפקידם וזאת בשל הפרה בוטה של כללי אטיקה בסיסיים ביותר בהגישם את 19 העמודים ליושב ראש הכנסת מר יולי אדלשטיין כאשר הוא נקבע מראש לפני שמיעת טענותיו. זה כל כך דבר בסיסי שנדרש לקיים, ואם את זה הם לא יודעים לקיים, אז אפילו כעורכי דין הם לא ראויים לשמש, על אחת כמה וכמה כשופטים ופי כמה כמה כשופטי עליון. רחמנא לניצלן!
13
שאלה
דורי | 26-03-2020 7:38
אדלשטיין - איך זה להפסיד את הנשיאות? ועוד בשביל מה ? מסתבר שבסהכ בשביל 24 שעות נוספות של ביבי על על כס המלוכה. חחח מחיר קצת כבד בשביל כלום. אבל ככה זה בתקופת הפריץ - כולם משתחווים ואחר כך נזרקים לשולי הדרך. הליכוד שהייתה פעם תנועה מפוארת הפכה להיות תנועה מאפיונרית שטופת שנאה ותו לא.
14
מעתה אל תאמר דמוקרטיה, אמור שלטון מערכת המשפט
ארז | 26-03-2020 7:49
זו דיקטטורה לכל ענין ודבר, לא מובן איך זה יכול להיות.... מדינת ישראל מתפרקת, שופטים חסרי אחריות וחסרי בושה עם דעות שמאל מוטות ומגמתיות יושבים בירושלים
15
לא מדובר בפוליטיקאי קטן. אלא פוליטיקאים קטני
Dani | 26-03-2020 8:13
אזרח מהשורה שהיה מפר צו של בית המשפט, לא כל שכן בית המשפט העליון, היה נשלח לכלא !! האדון אדלשטיין, עם כל הכבוד להיסטוריה שלו היה חייב באותו דין ! ויחד איתו גם מכלוף זוהר, וגם יריב לווין על דברי בלע שהם לא פחות מבזיון בית המשפט. חברי הימין המטורף חייבים להבין שיש גבול. כבר לא מדהימה העובדה שלראש הממשלה לא היתה כל התייחסות לדברים, הרי הוא השולח האמיתי של מלחכי הפנכה מטעמו
16
דיקטטורה
בג”צ | 26-03-2020 12:23
שהשמאלנים בוכים פונים לאמא שלהם דיקטטורה של בג”צ כל החלטה אשר לא תיהיה מוצאת חן בעיני השמאלנים תמיד יפנו לבית הדין הגבוה לשקר בוגדי מדינת ישראל עוכרי ועוקרי מדינת העם היהודי לשלוח אותם לבידוד דחוף .
17
בלום פיך, מר רשע
עצוב | 26-03-2020 12:44
בגצ דוגל במדינת כל אזרחיה, מה שמנוגד למגילת העצמאות. חיות הייתה בין השופטים שתמכה בהצפת הארץ במסתננים ואפריקאים. במדינה מתוקנת היא הייתה ממזמן מאחורי סורג ובריח, הוסף לכך שיורך דין חייב לשמוע את שני הצדדים, וחיות השיבה לאדלשטיין במהירות במכתב של 19 עמודים, מה שאומר שלא האזינה לדבריו. במשפט נפסל שופט כזה מלשבת על כסאו. והיא עוד נשיאת העליון!
18
בג"ץ הוא ריבון הכנסת
נגעלת | 27-03-2020 16:01
חיות פתאום מאוד מוטרדת מרצונו של הבוחר קביעתה שיש לבחור מיידית יושב ראש בגלל ש61 חברי כנסת לא עצמאיים אשר הצביעו מתוך משמעת סיעתית כך דרשו. לידיעתה באם אינה יודעת: יושב ראש הכנסת נבחר לאחר חילופי השלטון, היה זה תמיד מספר שבועות לאחר השבעת הכנסת. המצב הנוכחי הוא מצב של אי בהירות פוליטית בנוסף לשיתוק חלקי של מוסדות שלטון שונים (בינהם גם בית המשפט לפי קביעתה של חיות) עקב מגפת הקורונה. כאשר יושב ראש הכנסת נבחר יחסית מוקדם, היה זה במצב של בהירות פוליטית. אך מה לה ולדקויות אלו? היא הרי אינה חברת כנסת ואינה יודעת, אך היא הקובעת! ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- חיות גם פתאום מכירה בריבונות הכנסת ומוטרדת מעצמאותה. היא מוטרדת מכך שאולי הכנסת תהיה כדבריה להקת המעודדות של הממשלה להזכיר לה שהיא דורשת שהכנסת תהיה להקת המעודדות של בית המשפט. לידיעתה בדמוקרטיות מתוקנות בית נבחרים מפקח על בתי המשפט! מרוב קביעתה את ריבונות הכנסת היא נוהגת לבטל החלטות וחוקים של הכנסת. מרוב דאגה לעצמאותה של הכנסת היא מציבה אולטימטום מה יש לעשות שם. על סמך מה דוחה היא את הטענתה שהיור המוצע יהיה לעומתי? ומדוע דחוף לה כל כך? כדי שהיושב ראש החדש יביא להצבעה את הצעת החוק המבטלת חזקת חפות לנתניהו. לבית המשפט יש כידוע שליח מפעיל ממשלה וכנסת הלא הוא היועץ המשפטי שאמור ליעץ להממשלה - אביחי מנדנבליט..בתור שליח בית המשפט הוא קובע לכנסת מתי צריך לדון בנושא. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- כל הסתירות האלו מתאימות למי שרוממות הדמוקרטיה בגרונם והם מודאגים מאוד מאוד אך לאמיתו של דבר רומסים את הדמוקרטיה בגסות כפי שהם רומסים חוקים לפי ראות עיניהם. בית המשפט ועימו השמאל מתנהגים כרודנים וכאחרוני העבריינים.
19
בקורת
ש.ה | 21-04-2020 17:58
איתן גינזבורג. אתה מדבר על פוליטיקאי קטן ? תתבייש לך טירון פוליטי קטנטן. אתה תאכל בסוף את הכובע. דע לך שמשאדלשטיין כבר שכח אתה רחוק אפילו מלהתחיל ללמוד. אין לך מושג מהי משמעות כנופיית בגץ בעבודת הכנסת והפרדת הרשויות.