מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-427 - סרוגים

מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-427

מספר החולים במהלך הלילה עלה בעוד 90 והגיע ל-427. 5 מתוכם במצב קשה, 10 בינוני ו-11 החלימו מהנגיף. הערכה: בימים הקרובים יוטל סגר

מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-427
  (צילום: יוסי אלון/ פלאש90)

התפשטות הקורונה.

90 בני אדם נוספים אובחנו הלילה (רביעי) כנשאים של נגיף הקורונה. בכך עלה מספר החולים במדינת ישראל ל- 427.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי 5 מתוכם במצב קשה, 10 בינוני ו-11 החלימו מהנגיף.

אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנכ"ל משרד הבריאות משה בן סימן טוב, נשאו הצהרות לתקשורת, בהן הפצירו באזרחי ישראל להישמע להנחיות ולהוראות בכדי למנוע את התפשטות הנגיף.

נתניהו הבהיר כי לעת עתה בישראל טרם נרשמו מקרי מוות מהנגיף, אך לצערו זה נתון שלא יצליח להחזיק עוד זמן רב.

בר סימן טוב תיאר את התרחיש שעלול לצאת לפועל באם האזרחים לא יקפידו על ההנחיות והוראות הבידוד ואמר כי עלולים להגיע ל-1000 מתים ביום.

עוד באותו נושא

דרעי, הנגבי ועוד 2 ח"כים נדרשו להיכנס לבידוד מידי


7

בתוך כך, שלושת חברי הכנסת רם בן ברק, אלון שוסטר והשר צחי הנגבי ששהו בשבוע שעבר במחיצתו של שי חג׳ג׳ ראש מועצת מרחבים אשר אובחן כחולה קורונה – קיבלו הנחיה להיכנס לבידוד מידי.

בשיחה שקיים ניצב גריף עם אודי קליין – סגן ראש לממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות, נמסר לו כי הנושא הובא לידיעתו של המשרד ועל כן כבר נוצר קשר עם חברי הכנסת אשר קיבלו הנחיה להיכנס לבידוד מידי.

דרעי ועוד 11 בכירים בשלטון המקומי נכנסו לבידוד

בנוסף, ביום ראשון בצהריים, נערכה באולם הישיבות במשרד הפנים בירושלים, ישיבה בהשתתפות חג׳ג' שנערכה לפי כל הכללים המחמירים. בחדר נכחו כל העת עשרה אנשים ששהו במרחק האחד מהשני ונמנעו ממגע. אך גם נמצאו בישיבה שר הפנים, אריה דרעי, מנכ״ל משרד הפנים, מרדכי כהן ויו״ר מרכז שלטון מקומי, חיים ביבס.

ביבס מסר כי "לאחר שהתגלה כי שי חג'ג' נושא את נגיף הקורונה ולאחר שנכחתי בפגישה איתו השבוע, הודעתי לצוות העירייה והשלטון המקומי כי אכנס לבידוד ואמתין לעדכון ממשרד הבריאות. חשוב לציין כי הפגישה התקיימה על פי הכללים המחמירים וכרגע אני ממתין לתחקיר משרד הבריאות שיחליט אם אצטרך להיות בבידוד או לא. אם אצטרך להמשיך בבידוד, אמשיך לנהל את ענייני העירייה והשלטון המקומי על הצד הטוב ביותר מביתי ואתן לאנשי המקצוע לעשות את עבודתם הטובה".

עוד השתתפו: סגן יו״ר שלטון מקומי בני ביטון, ברק סרי, יועץ התקשורת של שר הפנים, עו״ד יהודה זמרת, היועץ המשפטי של משרד הפנים, אלי רגב, מנהל החרום במשרד הפנים וראש המועצה הממונה בירכא, מוני מעתוק, סמנכ״ל משרד הפנים וראש מועצה הממונה בטבריה, אריאל יוצר, סגן הממונה באגף תקציבים באוצר, גלית וידרמן, ראש אגף בכיר לבקרת הון אנושי במשרד הפנים, איתי טמקין, עובד אגף התקציבים במשרד האוצר וריאל שמיר בלאט, מ"מ דובר משרד הפנים.

מיד לאחר ההודעה כי חג׳ג׳ חולה בקורונה, הכניסו עצמם כל משתתפי הישיבה לבידוד. כעת הם ממתינים לתחקור של משרד הבריאות שיקבע את המשך ההליך לגביהם. כל משתתפי הישיבה יפעלו בהתאם להנחיות הרפואיות של משרד הבריאות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לאחר חקירה אפידמיולוגית מוקד התפרצות הקורונה
עדכון הקורונה | 18-03-2020 8:57
בישראל נעשה בעקבות כנס חירום לשחרור עבריין המין ארמילוס הרשע מכלא רמלה שנערך על ידי תלמידו המסור שר החיוך והליכלוך הרב שלומי הארושי וחילקו שם מנטוס בחינם ,כנס הטומאה נערך בשערי ירושלים ברחוב שטראוס פינת ישעיהו והפיץ את הסיטרא אחרא נגיף הקורונה ימח שמו ברחבי ישראל(שידור ישיר ברדיו עמלק 2000).כנס חירום עמלקי נוסף לשחרור רב המנטוס יהיה היום בקבר רחל אימנו בהנחיית הרב אלדדי השמואלי הברלנדי(שידור ישיר ברדיו עמלק 2000).
2
תפסיקו קורונה
ליאל | 18-03-2020 9:13
לא יוטל סגר