שקד: "התקנות מרחיקות לכת ודורשות פיקוח הדוק" - סרוגים

שקד: "התקנות מרחיקות לכת ודורשות פיקוח הדוק"

שרת המשפטים לשעבר עומדת על כך כי תקנות החירום שאושרו הן נדרשות, אך מחויבות פיקוח: "שקיפות מצד הממשלה ורכישה של אמון הציבור ותמיכתו במהלך, הם צעדים חיוניים וקריטיים במיוחד בעת הזו"

שקד: "התקנות מרחיקות לכת ודורשות פיקוח הדוק"
  צילום: מרים אלסטר - פלאש 90

שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד דורשת פיקוח פרלמנטרי שקוף על התקנות החדשות שמאפשרות מעקב סלולרי.

"‏התקנות שתוקנו אתמול מרחיקות לכת ודורשות פיקוח הדוק ע"י ועדת חוץ ובטחון של הכנסת במליאה פתוחה לציבור", כתבה שקד בחשבון הטוויטר שלה. "שקיפות מצד הממשלה ורכישה של אמון הציבור ותמיכתו במהלך, הם צעדים חיוניים וקריטיים במיוחד בעת הזו. למרות קיומו של המשבר, חשוב לשמור על איזונים ובלמים כדי למנוע את הרע בטרם יארע".

ממשלת ישראל אישרה במהלך הלילה (בין שני לשלישי) את המעקב הטכנולוגי, אחר טלפונים סלולריים אחר מבודדי הקורונה, במסגרת תקנות ההגנה לשעת חירום, זאת מבלי שוועדת החוץ והביטחון קיימה דיון על כך.

על פי התקנות הממשלה באמצעות השב"כ תוכל לפקח אחר מבודדי קורונה, כדי לבדוק שאכן הם נכנסים לבידוד, וכן באמצעון איכון הסלולרי לבדוק את המסלול שעבר חולי הקורונה במהלך 14 יום מאז גילוי הנגיף אצלו, ולשלוח עדכונים כאלו לאלו שיצרו איתו קשר.

ראש הממשלה נתניהו אמר היום: "כיוון שהמגפה מתפשטת בקצב עצום, עיכוב אפילו של שעה אחת בשימוש בכלים הללו יכול להביא למותם של ישראלים רבים מאוד, כפי שקורה עם מותם של אלפים באיטליה ובמקומות אחרים בעולם. לאחר שהדיון בוועדת חוץ וביטחון התמהמה ויכול היה להימשך ימים רבים, פעל רה"מ נתניהו במהירות, יחד עם משרד הבריאות והיועץ המשפטי לממשלה, כדי לאפשר שימוש מיידי בכלים הדיגיטליים שיכולים להאט את התפשטות המגפה בישראל ולהציל ממוות אזרחים רבים".

לעומתו יו"ר כחול לבן בני גנץ מתח ביקורת חריפה על המהלך: "אנחנו נמצאים בתקופה חריגה שבה, לצערי, יש צורך לנקוט באמצעים חריגים על מנת להציל חיים. יחד עם זאת – אסור לעשות זאת במחטף ובלי פיקוח. כחול לבן תעמוד על כך שוועדת החוץ והביטחון כמו גם ועדה מיוחדת לנושא הקורונה, ועדת הכספים וועדות נוספות, יוקמו כבר היום בכדי לפקח על התהליכים ולאשר תקנות נדרשות לעת הזו.

ראש השב"כ נדב ארגמן הבהיר הבוקר: "שב"כ לא יעסוק בשום שלב באכיפה או פיקוח על חייבים בבידוד. הסיוע יבוצע אך ורק על-פי הנדרש, לצורך התמודדות עם התפשטות המגיפה ותחת מגבלות וריסונים ברורים ומוגדרים"

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
אויבת הדמוקרטיה
שקרנית | 17-03-2020 12:45
אל תתיפיפי
פיקוח! אחרת מישהוא יפרסם את ההתכתביות עם אפי
אלרון כרייף אורנשטין | 19-03-2020 12:34
איילת צריך פיקוח דחוף ..... אחרת בטעות כולם יגלו איך ולמה מינית שופטים ולא רק למחוזי אלא אפילו לעליון .... מה יקרה עם מישהו בשבכ ידבק בנגיף הבוגד השמאלני , שתקף את אלשיך , שי ניצן , יורם כהן , בני גנץ , בוגי יעלון , אשכנזי , ועוד רבים רבים ..... ובטעות יפרסם את תוכן ההודעות שלך .... האמת יהיה מעניין וכייף
הגישה של אוחנה היא משולחת כל רסן
איילת צודקת | 18-03-2020 7:34
לך תדע מה זוממים bb ואוחנה בשמוש בטכנולוגיות האיתור של השבכ. מה שבטוח שנחשף סוד בטחוני, שיגרום למחבלים ופושעים להזהר כפל כפליים. נקווה שמחר לא יואשמו פוליטיקאים ועובדי ציבור באשמות מדומינות...
דו פרצופית
תמר | 17-03-2020 16:45
חבל שהתקנות האלה לא היו כשהייתי שרת המשפטים אז המצב היה ברור עם מי יש לנו עסק
2
שקד
שמעון | 17-03-2020 15:18
גם כשאין מה להגיד תמיד יש לאהבלית הזואת מה להגיד ,חייבת להגיד משהו טיפשי בכדי שידעו שהיא קיימת רק עדיין אינה מבינה שהיא פשוט מיותרת ולא רלוונטית בזירה הפוליטית.
3
ממש קרציה מי שאל לדעתך
בוזגלו | 17-03-2020 15:41
קרצייה
דיעות
תמר | 17-03-2020 16:47
הרבה לנו את מערכת המשפט מעכשיו רוצה להרוס את המדינה
4
אשה לא רלוונטית
נתן כהן | 17-03-2020 15:53
אשה שגויה
5
קריטי
תמר | 17-03-2020 16:44
חבל שלא התחילו את המהלך הזה כשהיית שרת המשפטים היינו חוסכים הרבה משאבים והיינו מגלים מה קורה במערכת המשפט
6
איילת, לא רוצים לשמוע חוות דעת שלך
חן | 17-03-2020 18:47
איילת, את לא רלוונטית . די, תניחי לנו. לא רוצים לשמוע אותך.