חיילי צה"ל וחצי מיליון תושבי יו"ש תלויים באישה אחת

חיילי צה"ל וחצי מיליון תושבי יו"ש תלויים באישה אחת

בבית הדין בהאג יקבע האם הרשות הפלסטינית נחשבת למדינה, מה שיאפשר פתיחה בחקירה פלילית נגד מדינת ישראל שתשפיע על כל תושב יו"ש או חייל ששירת מעבר לקו הירוק. המדינה לא מגיבה לדברים באופן רשמי, ואישה אחת תגן על כולנו

צה"ל וחצי מיליון תושבי יו"ש תלויים באישה אחת
  ארגון שורת הדין

התובעת הראשית בבית הדין הבינלאומי בהאג, פאטו בנסודה, הודיעה כי תחקור את מדינת ישראל בגין פשעי מלחמה אותה היא מבצעת בשני תחומים לטענתה. הראשון, הצבא פועל באלימות יתירה כלפי האוכלוסיה הפלסטינית. השני, מדינת ישראל מיישבת את אזרחיה בתוך שטח כבוש בניגוד לדין הבינלאומי.

מדינת ישראל אינה חברה בבית הדין בהאג, והיא לא מכירה בסמכותו. בשל כך, לאחר שבנסודה הגישה לבית המשפט בקשה להתחיל לחקור את מדינת ישראל בגין פשעי מלחמה, החליטה המדינה כי היא לא מגיבה לדברים באופן רשמי בשום צורה.

עוד באותו נושא

נתניהו: "טענת התובעת בהאג אנטישמיות טהורה"


3

למרות זאת, המדינה מבינה כי היא לא יכולה להשאיר את הזירה הבינלאומית לדעות הפלסטיניות שמפעפעות בה. ארגון שורת הדין שבראשו עומדת עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, הרים את הכפפה בנושא.

המטרה בכך שדרשן-לייטנר תגן על המדינה מגיעה בשני שלבים: בתחילה תנסה למנוע בכלל את פתיחת החקירה נגד מדינת ישראל, ובמידה והדבר לא יצלח תשיב אש בדרישה לחקור את הרשות הפלסטינית על שורת פשעי מלחמה אותה היא מבצעת הן נגד תושביה והן נגד תושבי ישראל.

לדרשן-לייטנר יש אסטרטגיה פשוטה, היא טוענת לחוסר סמכות של בית הדין להתערב בנושא כיוון שישראל אינה חברה בבית הדין, והרשות הפלסטינית על פי החוק הבינלאומי היא אינה מדינה. לטענתה, הנושא אינו שפיט אלא מדיני-פוליטי בלבד.

עוד באותו נושא

יוסי דגן דורש להעמיד לדין את התובעת הפלילית בהאג


5

בית הדין בהאג מקבל את טענות הצדדים עד היום, ולאחר מכן ידון האם יש בסמכותו לבצע חקירה כזאת. במידה ויוחלט כי הרשות הפלסטינית עונה להגדרות 'מדינה', יאושר לבנסודה לפתוח בחקירה פלילית נגד אזרחי ישראל.

ההחלטה לפתוח בחקירה פלילית נגד מדינת ישראל היא הרת גורל. מדינות האיחוד האירופאי חברות בארגון והן תאלצנה לקבל כל החלטה שלו, כל חייל וקצין בצה"ל ששירת בצורה שקשורה בדרך כלשהי ליהודה ושומרון יהיה חשוף לזימון לחקירה שיהפוך על ידי האינטרפול לצו מעצר בינלאומי, תושבים מעבר לקו הירוק יוגדרו כחיים במדינה פלסטינית.

דרשן-לייטנר נכנסת למערכה מול התובעת הבינלאומית כאשר עתידם של כל חיילי צה"ל וחצי מיליון תושבי יהודה ושומרון מונחים על כתפיה. היא נכנסת לבית דין עויין, כזה שידוע בנטייתו נגד מדינת ישראל, ויעשה הכל כדי להתחיל בחקירה שתגרום להוצאת צווי מעצר בינלאומיים נגד קציני הצבא ושרי הממשלה שאפשרו את הבנייה ביהודה ושומרון.

עוד באותו נושא

בעקבות בית הדין בהאג: הוקפאה החלת הריבונות


5

הסיכויים שנוטים לרעתה לא מרתיעים את דרשן-לייטנר והיא כבר מכינה את המערכה הבאה. במידה ויקבע כי הרשות הפלסטינית היא אכן מדינה, הרי שניתן יהיה לחקור גם אותה על שורת פשעי מלחמה ארוכה ביותר אותן היא מבצעת הן נגד אזרחיה שלה והן נגד אזרחי ישראל.

התביעות כבר מוכנות בארגון שורת הדין, ויוגשו באופן מיידי במידה ויקבע כי הרשות הפלסטינית היא מדינה, ותתחיל החקירה נגד ישראל. בית הדין בהאג יהיה מחוייב לחקור את הרשות הפלסטינית, שכידוע הוא לא מעוניין לתקוע לה מקלות בגלגלים.

בשורת הדין מקווים שהתביעות נגד הרשות הפלסטינית ירתיעו את בית הדין הפלילי בהאג מלפתוח בחקירה נגד מדינת ישראל, אך ערוכים גם לאפשרות הגרועה מכל בה יוחלט כי תיפתח חקירה, ואז הארגון יתנהל בשתי מערכות: האחת תגן על מדינת ישראל בחקירה, השנייה תפעל למיצוי ההליכים נגד הרשות הפלסטינית.

עוד באותו נושא

"ההחלטה של בית הדין בהאג- החלטה מוטעית"

דרשן-לייטנר הייתה אמורה לטוס להאג יחד עם משפחות קורבנות הטרור ולהגיש את חומרי התגובה לבית הדין, אך בעקבות התפרצות נגיף הקורנה, חומרים אלו הוגשו מרחוק.

דרשן-לייטנר מסרה לסרוגים: "בית הדין הבינלאומי מתיימר לפתור סכסוך פוליטי של מאה שנים בכלים משפטיים שמאמצים באופן חד צדדי ומוטה את הנרטיב הפלסטיני".

עוד הוסיפה כי: "לבית הדין כלל אין סמכות לדון בנושאים אלו שהרי הרשות הפלסטינית איננה מדינה, אך אם בכל זאת יחקור את ישראל, יהיה עליו לחקור את פשעי המלחמה הרבים שמבצעת הרשות הפלסטינית וארגוני הטרור בעזה כלפי אזרחי ישראל – תביעות אשר הגשנו כבר במהלך השנה האחרונה. אנחנו נחשוף את פושעי המלחמה האמיתיים בסכסוך הזה".

עוד באותו נושא

נתניהו: "בית הדין בהאג הפך לנשק נגד ישראל"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
23 תגובות - 16 דיונים מיין לפי
1
כהנא צדק !!
חזה את זה | 16-03-2020 8:52
וחבל שכך
מי שחושב שהעולם לא חשוב ובית הדין לא קובע
הג׳וקר | 17-03-2020 6:16
מי שמאמין שבית הדין בהאג לא חשוב , ואפשר לא להתיחס , יכול להירגע , ופשוט לא לסוע לחול .... כולל ביבי ושרלה......
נכון ביותר
אברהם צוקרמן | 16-03-2020 11:40
נכון
2
הכותרת, והכתבה מדגימים את הבעיה
שי | 16-03-2020 9:04
אין שום אזכור לפלסטינאים שגרים באיוש. רק צהל והמתנחלים. עפ הכתבה הם לא חשובים, והם לא צד בעניין. כולם כולל הפלסטינאים מבינים שבלי ייצוג, אין זכויות ולכן הם מחפשים ייצוג, אם בצורת מדינה עצמאית, או אם יסופחו, עי דרישת ייצוג בכנסת. ולגבי פשעי מלחמה - אני גם סבור שהצד הפלסטיני ביצע יותר, אבל זה לא פוטר אותנו מאחריות למה שאנחנו ביצענו ...
רוצח יהודים בכח.
Mr K | 16-03-2020 10:00
אתה רוצה לרצוח יהודים? אתה רוצה להקים מחנות השמדה ומשרפות? יש לך קול בכנסת המשותפת יחד עם יש עתיד. זיג הייל מצדיע לך.
3
אין ממה לחשוש
ברברוסה | 16-03-2020 9:26
הקואליציה השמאנית המתגבשת עלולה לתמוך בהחלטה שהיו פשעי מלחמה, בתנאי שלא יכללו בין האשמים את חבורת הקוקפיט
4
לבית הדין כלל אין סמכות לדון בנושאים אלו שהרי
ליאת פרידמן | 16-03-2020 11:39
לבית הדין כלל אין סמכות לדון בנושאים אלו שהרי הרשות הפלסטינית איננה מדינה, אך אם בכל זאת יחקור את ישראל, יהיה עליו לחקור את פשעי המלחמה הרבים שמבצעת הרשות הפלסטינית וארגוני הטרור בעזה כלפי אזרחי ישראל – תביעות אשר הגשנו כבר במהלך השנה האחרונה
5
בית הדין בהאג
טובה | 16-03-2020 12:06
אמת מארץ תצמח
6
אנטישמים
נתי | 16-03-2020 13:26
לא למדנו מהשואה שכל אירופה אנטישמים??
7
מדינה פלסטינית ?
מיכאל | 16-03-2020 14:01
בנובמבר 1947 סירבו מדינות ערב ועודדו את הערבים שמקום מגוריהם היה אז חלק מפלסטין הגדולה, להכיר באפשרות לייסד מדינה נפרדת עבור תושביה הלא יהודיים של אותו חבל ארץ הנתון במחלוקת. האפשרות היחידה שנותרה פתוחה בפניהם היא לנהל מחדש דיונים על האפשרות לחלק את הארץ על בסיס כל המשתנים ששינו את פני הארץ ב 70 השנים האחרונות...
8
אנו
דן | 16-03-2020 14:25
צורה לנו עלובים
9
העורך דין הוא עזמי בשחרא
יהודה | 16-03-2020 15:08
בקרוב שר הקליטה
גז
אלי | 16-03-2020 23:14
אתה חרא , אתה מבייש את היהודים
10
,
, | 16-03-2020 15:37
מצחיק שחושבים שילך איתם בהגיון, רק נביא עורכת דין שתגן על המדינה והכול בסדר אין מה לדבר בכלל הם נגד העובדות נגד ישראל ובעד המחבלים של הצד השני לא יעזור שום דבר.
11
נו...יאלה שמאלנים יהודונים עוכרי ישראל.לכ
נועם | 16-03-2020 15:58
נו....יאלללה שמאלנים יהודונים עוכרי ישראל .לכו תתנדבו לבית המשפט בהאג.ותלכלכו על החיילים שלנו.ועל הצבא שלנו.ועל הרמטכלים שלנו.ואוווווו תקבלו מלאןןן כסףףףףףףףףףףףףףףףףףףףף.
עכשיו אתה מבין למה לא בחרו בתימני לכנסת
מנשה | 16-03-2020 22:51
רק בגלל תגובות זבל של אנשים כמוך
שואה
פלוני | 16-03-2020 21:27
מרגיש לי כמו שואה שמתקרבת אלינו בזכות שחור לבן. וגם רוב עוכרי ישראל הם אשכנזים כמו האיחוד הארופי שונא ישראל ויהודים. ושאני מדבר עים ערבים ישראלים אחד אחד אומרים שהאשכנזים לא שייכים לעולם הזה.... אז יאלה תנו את מפתחות המדינה לתומכי הטרור. והם כבר ידעו לטפל. קדימה שחור לבן. קדימה אתם תאכלו אותה ריאשונים...
12
כולנו תלויים רק בריבונו של עולם!!!!
יהודי פשוט | 16-03-2020 16:32
יש מנהיג לבירה!
צודק!
מאמינה | 16-03-2020 21:14
לב מלכים ושירים ביד ד'
13
הזיה האג
חיים.תל אביב | 16-03-2020 17:53
תפסיקו לשחק לידי השמאל .אבוי לנו אם בית הדין המזויף והצבוע ינהל את אורח חיינו.את החמאס והפלסטינים והשמאל הישראלי צריך להעמיד לדין בהאג שמאג.
14
תגובה לאנטישמית
עם ישראל | 16-03-2020 18:02
פשוט מטומטמת אם לא נתייחס ונעשה מה שטוב לעל ישראל אף אחד לא יעז לדבר. מזל שישראל קיימת אחרת העולם היה משעמם בכל העולם שולט הצדק רד בישראל לא. חלאת אדם בזויית אנוש ורישום שצריך להקיא עליה מטומטמת כבר אמרנו . אל תתרגשו היא לא אחרונה יבואו עוד חלאות אחריה ואנחנו נמשיך בשלנו. אחלה לא ?!
15
מי זאת האפריקנית הזו...???...
בן ציון | 16-03-2020 22:36
לא לחכות פשוט לחסלה...אם העו עושים זאת לארכי טרוריסט הדופק קטינים בעזה...לא היינו במצב הזה היום...
16
צדק צדק לרדוף. הכיבוש משחית, גזעני, מתעלל
פודי | 17-03-2020 0:16
אין תהליך יותר מוצדק, מוסרי ונכון משפטית מלהעמיד את המדיניות הישראלית בשטחים לדין. הצדק המוחלט יהיה פינוי ההתנחלויות אשר מנוגדות באופן מוחלט לדין הבינלאומי. מדינת ישראל אינה יכולה להיות כל כך א-מוסרית וגזענות.