בהשגחה: רבני 'תקומה' נותנים הכשר לברית בין בנט ולפיד - סרוגים

בהשגחה: רבני 'תקומה' נותנים הכשר לברית בין בנט ולפיד

רבני תקומה בראשות הרב דוב ליאור והרב חיים שטיינר הוציאו מכתב תמיכה בבית היהודי "על אף כל ההיסטריה התקשורתית, אנו מחזקים את ידיכם בדרך אשר אתם הולכים למען שמירת עולם התורה וההתיישבות בארץ ישראל בשיתוף הפעולה עם יאיר לפיד ומפלגת 'יש עתיד'".

בהשגחה: רבני 'תקומה' נותנים הכשר לברית בין בנט ולפיד
  מחזק את הברית. הרב ליאור (פלאש90)

בנט מקבל הכשר רבני על הברית עם יאיר לפיד.

בתעמולת הבחירות תקף הליכוד את הבית היהודי על כך שבנט על כך שהוא מסתיר את הרבנים "הקיצוניים" של 'תקומה' בהם רבה של קרית ארבע – חברון הרב דוב ליאור.

היום (א') מקבל הליכוד תשובה מאותם רבנים, כשבהודעה משותפת של רבני 'תקומה' הם מבקשים לחזק את הבית היהודי ונפתלי בנט בברית שכרתו עם יאיר לפיד ומפלגת 'יש עתיד'.

ארבעת רבני מפלגת 'תקומה', המהווים את הסמן הימני יותר, ויש שיאמרו "החרד"לי" יותר באיחוד בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, כותבים בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים:

"בעקבות העדכונים שקיבלנו מכם ועל אף כל ההיסטריה התקשורתית, אנו מחזקים את ידיכם בדרך אשר אתם הולכים למען שמירת עולם התורה וההתיישבות בארץ ישראל, בשיתוף הפעולה עם יאיר לפיד ומפלגת "יש עתיד".

על המכתב חתומים הרב דוב ליאור, הרב חיים שטיינר, הרב איסר קלונסקי והרב דוד חי הכהן המהווים את רבני המפלגה.

עמדה זו של רבני 'תקומה', וכבר פורסמה באופן לא רשמי בשבוע שעבר, בעת שח"כ אורי אריאל בא לביקור תנחומים בביתו של הרב ליאור היושב שבעה בעקבות פטירת אחיו.

באותה הפגישה אמר הרב ליאור לאריאל כי הוא מבין ומקבל את המהלך שמובילים בבית היהודי, וסומך עליהם שהם עושים את המהלך הנכון על מנת לדאוג לחיזוקה של ההתיישבות ולצביונה היהודי של המדינה.

הרב ליאור הוסיף כי הוא רואה חשיבות בחיזוק הקשר עם הציבור החרדי ועם גדולי רבני הציבור החרדי ומקווה שקשר זה יישאר לאורך זמן ויועיל במערכות הבאות העומדות לפתחנו. אך עם זאת ציין שנציגי הבית היהודי מסוגלים למצוא פתרון לנושא הנשיאה בנטל והגיוס לצבא, פתרון שישמור על עולם התורה ואף יחזק אותו, ובסופו של דבר יהיה מקובל אף על אנשי הציבור החרדי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
21 תגובות - 21 דיונים מיין לפי
1
אני בהלם.
שמשון | 03-03-2013 14:15
2
כל הכבוד לרבנים שמבינים שהמדינה בבעיה
אריק מצביע טב | 03-03-2013 14:48
אם הבעיה של הטפילות בחברה חרדית הצומחת לא תיפתר המדינה היהודית תקרוס כי כולם יברחו מכאן
3
ואנחנו נותנים הכשר להחרים תוצרת מיו"ש
אבי | 03-03-2013 15:07
אני מכיר את הדתיים הציוניים מאז שהתפלגות מהפד"ל לרססים רק בוכים ומתססים את העם ובגלל הדבר הזה קמו לנו דיארון "שלום עכשיו" כנגד "גוש אמונים" א.אתם מעללים עלילות שונות משונות עם כל מי שכיאלו פוגע ברעיונות שלכם, ב.אתם הלכתם לבחירות על שמירת ההתנחלוניות, ולא ללכת שבי אחרי יאיר לפיד וחבורתו עם החרמות. ג.החרמות יוצרת החרמות כנגד. ד.דעו לאן הולכת התוצרת מיהודה ושומרון יותר לחרדים מאשר לאנשי לפיד. ה.ועוד אתם הנטל הכי גדול שיש במדינה יותר מכל המגזר החרדי, ו.זה שקבלתם 12 מנדטים אחרי יותר מ-30 שנה זה עוד לא אומר תפסתם את האלים ובזה תגידו תודה לאל ותשרתו בהם רק חסד ולא שינאה .
4
אז גם הרב מלמד התחפף ביחד עם כצלה מתקומה ,איזה יופי!
רב בריח | 03-03-2013 15:25
5
למרות אי הנוחות - תומך ברבנים התומכים בבית היהודי.
יפתח | 03-03-2013 15:27
לעניות דעתי, חששי גדול שנתניהו ינפנף את הבית היהודי מהממשלה. יהי רצון שתהיה הצלחה מליאה למען עם ישראל בארץ ישראל על פי תורת ישראל.
6
אפילו הם הבינו שדי לפריזיטיות החרדית. לכו לעבוד לצבא!.
ששת ימים תעבוד ועשית | 03-03-2013 15:28
7
החרדים לא רוצים להתגייס או לעבוד ולשלם מיסים כי הם לא
ציוני | 03-03-2013 15:35
חרדים פשוט לא מקבלים מדינת ישראל. הם חיים בגטו. מבחינה הזאת הקשר בין מצביע ליאיר לפיד לבין מצביע לבני הוא הרבה יותר קרוב מאשר בין מצביע בנט לחרדי לא ציוני.
8
בנט הוציא את ציונות הדתית מארון. כל הכבוד!
אח שלו | 03-03-2013 15:46
אנחנו לא חרדים. קשה לנו הנטל של מיסים, עבודה מסביב לשעון וצבא.
9
כל הכבוד, סוף סוף ישראל ראויה לפוליטיקיה
יעקב | 03-03-2013 15:54
10
אנחנו לא מופתעים, מגלגלים זכות ע"י זכאי, וחובה ע"י חייב
אברך | 03-03-2013 17:18
ידוע הדבר לכל מי שמכיר את הדינמיקה בין החרדי לדתיים, השנאה של הדתיים לחרדים גדולה עשרת מונים משנאת החילונים כדוגמת לפיד ושות'. הם מרגישים שהחרדים מציבים בפניהם מראה שהם לא רוצים להביט בה, הם יודעים שהם באמת "בני עקיבא" בעוד שהחרדים הם בני "רבי עקיבא" הם יודעים מה אמר רבי עקיבא על תקופת היותו עם הארץ, נכון ישנם רבנים חרדלי"ם שהם ממש ת"ח גדולים לא פחות מהרבנים הגדולים של החרדים, אבל לא הם ישפיעו על הדתיים כדוגמת בנט ורוב המזרחניקים שהצביעו לו, האמת הוא משרת את בוחריו נאמנה, לפיד לא ממש יודע מה זה חרדים, הוא לא מרגיש מאוים ע"י הציבור החרדי, השנאה שלו היא פשוט מהרגלך, כך הוא חונך הוא לא יודע משהו אחר, הוא לטעמי תופעה חולפת. והדבר החשוב ביות, אסור לנו כחרדים לשכוח, הקב"ה מנהל את העולם, אם חלילה נאלץ להתמודד עם גזירת הגיוס חייבים לזכור, זהו רצון הבורא, וטנו נלך לכלא בראש מורם בידיעה שאנחנו עושים מה שהקב"ה רוצה, אסור יהיה לנו לכעוס על המזרחניקים, אלא לרחם עליהם, משום שמגלגלים זכות ע"י זכאי, וחובה ע"י חייב
11
חבל
ברוך | 03-03-2013 19:17
בס"ד לא פלא!!! כאשר רואים רבנים שמעודדים התקשרות עם אדם שמגדיר עצמו רפורמי ??? אני מוכרח לספר סיפור שחוויתי על בשרי לפני 50 שנה בישיבת מרכז הרב. ברור לכולם כי ישיבת מרכז הרב מסמלת את אם הישיבות בציבור כיפות הסרוגות ומגיעה לה הזכות הזו. אבל לצערי גם ישיבה כה טובה יכולה להפוך אידיאלים לתורת ישראל וחבל. הלכתי להתפלל ביום העצמאות בישיבה, ויום העצמאות היה ביום בו תענית בה"ב, וראש הישיבה הרצי"ה אמר תחנון. ואז ללא בושה תוך עזות מצח נוראית עלו לבמה מספר בחורים שהיום מוגדרים רבני הציונות הדתית וצעקו בקול רם "שאין לומר תחנון" אני שואל ואני לא מעונין להיכנס לצד ההלכתי: 1. האם יכול להיות מצב בו הרצי"ה לא ידע כי היום יום העצמאות. 2. מהיכן עזות של אותם בחורים שגם לאחר שהם צעקו הרצי"ה המשיך להגיד תחנון והם עשו מהומות. 3. האם אין אפשרות להבין שתורת ישראל אינה אידיאל, והיא אינה ניתנת לשינוי. 4. האם יש אדם עם כיפה סרוגה ששואל עצמו כמה ילדים הפקרנו להיות ישראלים פורקי עול מתורת ישראל. 5. האם אנחנו יכולים להבין כי כיפה היא הסמל שלנו מול כל הישראליות, מדוע אנחנו מחביאים אותה, ומקטינים אותה, כך, שהיא בכל תזוזה ראש, נופלת לנו מהראש. 6. אולי היא באה לסמל כי כל תזוזה שאינה יהודית, היא היא, לא יכולה לחיות בכפיפה אחת עם הכיפה היהודית. יש הרבה שאלות כואבות שאינם מובנות לי באידיאל הדתי הציוני אבל יש דבר אחד שאני חייב לשאול? האם יש אדם שמעלה על דעתו שישיבת מרכז הרב תיסגר ? האם יש אדם שמעלה על דעתו שישיבת הר המור תיסגר ? האם יש אדם שחושב שעל פי חוק הוא ישנה תפיסה אידיאולוגית חרדית? אני מוכרח להגיד לכולכם וההיסטוריה מוכיחה זאת שי פירון [הוא קורא לעצמו רב כן הוא הולך לריב עם ציבור שכוחו בתורת משה גדול אלף מונים ממנו] הכריז מלחמה על הציבור החרדי "הוא רוצה לחנך אותם" והוא לדאבון לבי [לפי דבריו] בוגר ישיבת מרכז הרב הוא יצליח ??? בכאב לב אני החתום מטה מודיע לכל נציגי הציבור הדתי בהכרזתם על הציבור החרדי אתם אחים שלנו טעות אתם ביום זה הכרזתם על מלחמה שבה תהיה שפיכות דמים הן נגד ההתיישבות ע"י שונאנו הערבים והן בגלל שארץ ישראל בלי תורת ישראל אינה ארץ שלנו. בכאב לב אני הקטן הבוכה על שפיכות הדמים שתהיה בארצינו
12
על שלושה פשעי שס ועל ארבעה לא אושיבם בקואלציה !
חסיד | 03-03-2013 19:38
על רודפם כל כיפה סרוגה בפנים ובדתות ובכל הזדמנות . על השתלחות מרנם " בית של גויים , ו "מנוול"ועוד ידם נטויה . על הכתרת מורשע בהנהגתם ושובל מורשעים בקירבם. על קיפוח דור הבנים ,הנכדים והנינים מלהשתלב בחזון הציוני כשווים .
13
הגיע הזמן להכות על חטא!
האדם הישר | 03-03-2013 20:57
בושה בשבילי ללבוש את הכיפה שעליה גדלתי!! כנראה שהרב עובדיה צדק!! במקום להעלב מדבריו כדאי להכות על חטא ולהבין שלא סתם דברים אלה יצאו מפיו! במקום להקראות ציונות דתי כדאי להקרא דתי ציוני! במקום להתייפיף כל הזמן כדאי לחיות כבר את המציאות! במקום לתרץ תירוצים כדאי לנקוט כבר עמדה! אם התורה כ"כ חשובה לנו.. מדוע לא לובשים צמידי LIVESTRONG "יהודי לא מגרש יהודי מביתו- בית המדרש"!? מדוע לא חוסמים עבורה כבישים!? מדוע במקום ומקרבן לתורה מקרבים את התורה אליהם?? אנחנו בעלים עליה?? אולי בנט הבעלים?? זה שווה הרבה כאקזיט!! מדוע נכנסים לכזה מהלך!? כזו קטנוניות! בשביל כבוד!?!? אתמהה..
14
חכו עוד כמה זמן תבוא ההודעה הבאה
טעות גורלית | 03-03-2013 23:53
בשל נתונים שגויים שהוצגו בפנינו תמכנו וכעת אנו חוזרים בנו לאור הנסיבות שהתגלו בפנינו...
15
פורים חזר?
אביתר | 04-03-2013 0:50
נסו להבין משפט כזה בנט ישמור על התורה וההתישבות עם יהיר לפיד, נשמע פרדוקסאלי לא? אלמלא מקרא כתוב לא היינו יכולים להאמין, אבל לצערי על ציבור שמתכחש לערך של לימוד תורה והגנה רוחנית אמיתית על עם ישראל כבר אפשר להאמין הכל.
16
הגיע הזמן להבין
דנון | 04-03-2013 0:55
לכל המתפלאים לתגובת הרבנים דלעיל, תבינו, אם הם היו מורים לא להצטרף ללפיד הרי בלאו הכי אנשי הבית לא היו נשמעים להם, בסך הכל מי פתאום שאותם רבנים חשוכים יכתיבו להם דבר, הרי מפקד בצבא עדיף מהם, אז אם אינך יכול נגדם הצטרף אליהם, וזה מה שנותר לאותם רבנים לעשות. שהרי יודע צדיק נפש אנשי ביתו מובן לא?
17
עמוס גלזר שנאת ישראל מבעבעת ממילותיך
דוד כהן | 04-03-2013 1:58
לידיעתך חמום מח שכמותך שס לא תמכה בהתנתקות בכלל ואפילו ניסתה למנוע אותה אתה כפוי טובה כמו כל הגוים הבית היהודי זה בלשון סגי נהור
18
כל פורענות שבאה לעולם לא באה אלא מעמי הארץ בבא בתרא ח
עיינו שם הכל ותתבישו | 04-03-2013 10:02
בנט וכל חבריו מצביעיו רבניו כמעט כולם עמי הארץ דאוריתא אז בבקשה תתביישו לכם אתם פושעים שכמותכם להתחבר לאוכלי נבלות טרפות ומחללישבת בועלי נדות רשעים המכעיסים בורא עולם הקב''ה יסלח לכם?????????. בידים שלכם אתם מכינים לעצמכם עוד קטסטרופה שתחסל אתכם סופיתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתת
19
בושה שבחרתי בבנט זה אסון
בושה לציבור של הדתי | 04-03-2013 10:16
אני מתבייש שבחרתי באדם הזה
20
תחפשו את כל הכתבות בערוץ 7 על תמיכת הרבנים בבנט
חכם שלא בחר בנט | 04-03-2013 12:43
ותראו איזה הרס חורבן ושיפלות הם הביאו עלינו ערוץ 7 זה התקשורת הלאומית הזדונית במיטבה הרב צבי יהודה קוק מתבייש בהם חכו ותראו גם לישיבות ההסדר זה יגיע, למה רק בחורים עם כיפות סרוגות משרתים שנה וחצי וחילוני שלוש שנים???? איפה השיויון בנטל???? למה רק בנות דתיות עושות שנת שרות אחת וחילוניות שנתיים בצבא????
21
הוא נראה כמו בעלי בתים דתיים, רב?
רב הסדר | 04-03-2013 18:34