פתיחת משפטו של ראש הממשלה נדחתה לסוף מאי - סרוגים

פתיחת משפטו של ראש הממשלה נדחתה לסוף מאי

הרכב השופטים שידון במשפטו של ראש הממשלה הודיע היום כי הוא דוחה את פתיחת המשפט בכחודשיים וחצי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. ההחלטה התקבלה מבלי שהוארך צו החירום בבתי המשפט

author-image
פתיחת משפטו של ראש הממשלה נדחתה לסוף מאי
  Alex Kolomoisky/POOL

הרכב השופטים שידון במשפטו של ראש הממשלה הודיע היום (ראשון) עוד לפני שהתברר האם מצב החירום בבתי המשפט ימשך, כי משפטו של ראש הממשלה נדחה לסוף חודש מאי.

ההחלטה ניתנה "נוכח התפתחויות הנוגעות להתפשטות נגיף הקורונה, ובשים לב להנחיות העדכניות שניתנו ולהכרזה על עבודת בתי המשפט במתכונת חירום". בשלב הנוכחי נקבע מועד הדיון הראשון ל-24 במאי בשעה שלוש בצהריים.

עוד באותו נושא

קורונה: "ששר המשפטים לא ישבית את מערכת המשפט"


57

כזכור, במהלך הלילה לאחר שעות ארוכות של דיונים בהשתתפות בכירי משרד המשפטים שהחלו מצאת השבת, שר המשפטים, אמיר אוחנה, הכריז על מצב חירום בבתי המשפט ובלשכות ההוצאה לפועל למשך 24 שעות. השר הפעיל את סמכותו החדשה בה הוא יכול להקפיא את פעילות בתי המשפט בעקבות חשש לפגיעה חמורה בבריאות הציבור.

יש לציין כי ההחלטה התקבלה לאור המלצת הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ובתיאום עם הנהלת בתי המשפט והיועץ המשפטי לממשלה. במידה וההחלטה תוארך היא הייתה עשויה להשפיע על פתיחת משפטו של ראש הממשלה, מה שגרר ביקורת עזה נגד המהלך, אך כאמור, מבלי שהשר הורה להאריך את הצו מעבר ל-24 השעות בהם הוא תקף, החליט הרכב השופטים לדחות את משפטו של ראש הממשלה בכחודשיים וחצי.

עוד באותו נושא

"השימוש בתקנות – חילוץ נתניהו ממשפט"


3

כזכור, עורכי דינו של ראש הממשלה ביקשו בעבר דחייה של חודש וחצי במשפט ראש הממשלה, אך נדחו. ההחלטה המדוברת היא החלטה עצמאית של הרכב השופטים, ואינה קשורה בשום דרך לצו של שר המשפטים, שגם אם היה מוארך, לנשיא בית משפט יש את הסמכות להחריג דיונים מסויימים ממתכונת החירום – כך שראש הממשלה יכול להיות שהיה צריך להתייצב בבית המשפט בכל מקרה אלמלא החלטת השופטים.

בתוך כך, בתנועה לאיכות השלטון הודיעו כי יעצרו לבג"צ נגד הסמכויות החדשות של שר המשפטים אשר מאפשרות לו להכריז על מצב חירום במערכת המשפט.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
לא יהיה משפט
בן שפט | 15-03-2020 8:40
לא יהיה משפט. זה גמור
רק שבמאי לא תפרוץ מלחמה ...הכל כשר כדי
להימלט מאימת הדין. | 17-03-2020 7:01
ראש ממשלה נאשם בפלילים לא יכול להמשיך בתפקידו , יש חשש שהחלטותיו יהיו מוטות ......בנימין נתניהו
2
מנצל את בעיית המגיפה כדי להימלט ממשפט
נאוה | 15-03-2020 9:17
נקווה שבתאריך החדש תיגמר או תקטן המגיפה ויש לבצע את המשפט כהלכתו !!!
3
סוף סוף קצת שכל ישר במדינה הזאת.
מיכל | 15-03-2020 9:52
שמחה לשמוע שהשתכנעו פה שלהציל את חיי האזרחים יותר חשוב מלשפוט את נתניהו על סיגרים וסיקור אוהד בוואלה.
הוא לא מציל אזרחים וזה לא מענין אותו
דוד עובד עירייה | 16-03-2020 8:08
אם היה רוצה להציל אזרחים היה לומד מטייוואן איך להתמודד עם הקורונה בהצלחה בלי לסגור מדינה , להם היה חודש להתכונן והם אכן התכוננו , לביבי וממשלתו היו חודשים וחצי והם לא עשו כלום .... אפילו מלאי מספיק של מטושים לבדיקה לא הכינו .... את מחיר סגירת המדינה כולנו נשלם .... כאילו שהמצב הכלכלי פה מעולה , באמת אנחנו בסוף רשימת מדינות ה OCD ברמת איכות חיים ....
4
המקופל האלוקי פניהו השמואלי ירד לבונקר שבנה
ידיעה מהסקופים | 15-03-2020 10:05
לעצמו בגלל שנגיף הקורונה רודף אחריו להדביקו.
5
הנוכל מבלפור מתפלל כל ערב: 'שלא ייגמר לעולם'
עלוקת הקורונה | 15-03-2020 10:15
הקשיבו היטב: הוא עושה הכול כדי להבהיל אותנו - מספר לנו על השפעת הספרדית ו- 50000000 קורבנותיה. מבטיח שעוד יהיה רע מאד לפני שיהיה טוב. משחק אותה גנרל ואותנו - חייליו. ---- העיקר: שלא ייגמר לעולם!
6
משפט עכשיו?
שלום ל. | 15-03-2020 13:28
מה בוער? ראש הממשלה עמל בנושא הקורונה. והאידיוטים כפויי הטובה מתעקשים לשפוט אותו עכשיו. לא ברור שיש להם אלהים. נראה שלא.