נתניהו: "ספק אם הייתה מגפה כזאת במאה שנים האחרונות"

נתניהו: "ספק אם הייתה מגפה כזאת במאה שנים האחרונות"

ראש הממשלה נתניהו התייחס להתפשטות הקורונה בישראל: "ההנחה שהווירוס נעלם או מתאייד במזג אוויר חם איננה מוכחת ואין לזה כרגע בסיס שאנחנו יכולים לבנות עליו"

author-image
"ספק אם הייתה מגפה כזאת במאה שנים האחרונות"
  צילום: גיל יערי/ פלאש 90

בנאומו הפוליטי הערב ברשתות החברתיות ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם להתפשטות נגיף הקורונה בישראל:

"אנחנו פועלים גם ברמה הלאומית וגם ברמה הבינ"ל. ב-48 השעות האחרונות רואים עליה בקצב ההידבקות, יש חולה בן 38 שנלחם על חייו. אנחנו לא יכולים לאמוד בדיוק את קצב ההדבקה אבל הוא כנראה גבוה ממה ששיערנו. ב-48 השעות האחרונות דיברתי עם מנהיגי עולם ויזמתי שיחת ועידה שנבצע השבוע כדי לראות כיצד המדינות יוכלו לעזור זו לזו. אני חייב להגיד שהיתה היענות גדולה.

עוד באותו נושא

גנץ: אפעל להקים ממשלה. נתניהו: מנסים לגנוב בחירות


28

יש לנו יתרונות וחסרונות מסוימים בחומרי גלם לתרופות, אבל כולם נענו כי הם יודעים את הדברים הבאים ואני שם אותם על השולחן: קודם כל זו מגפה עולמית, בין אם ארגון ה-CDC קורא לזה מגפה או לא, זה עניין של ימים או שעות. ספק אם הייתה מגפה כזאת במאה שנים האחרונות. קצב ההדבקה כנראה גדול משהערכנו וכרגע אין חיסון. ההנחה שהווירוס נעלם או מתאייד במזג אוויר חם איננה מוכחת ואין לזה כרגע בסיס שאנחנו יכולים לבנות עליו, הנגיף גם מתפשט כרגע באפריקה. אין חיסון ותרופות אנטי ויראליות אינן עוזרות. כלכלות מתחילות להיפגע, ממשלות מנחות לסגור את שעריהן, יש לזה חשיבות לאספקת מוצרים לכל הכלכלות. איש לא יודע כיצד המגפה תיפסק, לכן אני מתכוון להביא 5 צעדים השבוע בנוסף למפגש הבינ"ל.

גיוס הנוער: "צריך להבין המגפה לא פוגעת בילדים או נוער תודה לאל, אין מקרה אחד שאנחנו יודעים עליו. אנחנו חייבים לחטא מתקנים ציבוריים, הנגיף הזה רגיש לאקונומיקה ואנחנו צריכים לפעול בצורה מסודרת ולחטא תחנות רכבת, אוטובוסים וכו'. לצורך זה אגייס בתקופת החופש, יתכן שיהיה חופש מורחב, את הנוער גם בבתי הספר וגם במסגרת תנועות הנוער בצורה מאוד מוקפדת, לעזור בחיטוי, אני מבקש גם מצה"ל שיקח מתקנים מסוימים לטובת הדבר.

דבר שני אני מתכוון לגייס את חיל האוויר ולוודא שיש לנו את האספקה החיונית לישראל. אמרתי ששרשרת האספקה נעצרת גם בדברים שחיוניים לנו כולל תרופות וחומרי גלם של תרופות, ישראל במצב כמעט הטוב ביותר במדינות העולם בדיוק בגלל המדיניות המחמירה שיזמנו ולכן אנחנו שולטים במצב, באמצעות גיוס כוחות התעופה אנחנו מתכוונים לשמור על זה.

דבר שלישי אני מבקש לפתוח קו אשראי כדי לתת מענה לעסקים וחברות שירגישו את הלחץ. הדבר הרביעי, נגייס את מיטב המוחות בישראל, המטרה היא להגיע לבדיקה רחבה על מנת להבטיח יכולת בדיקה תעשייתית שנפריד בין החולים לבריאים ונמשיך לשמור על כלכלת ישראל. בלי זה, דברים יביאו למצב של קריסה כפולה, גם כלכלית וגם תעשייתית. ביכולתנו לשנות זאת".

שותפות בינלאומית: "גם נשתמש בקשרים שלי עם מנהיגי מדינות מסוימות, אנחנו נעזור להם והם לנו, יש דברים שאפשר לתת. אעשה מה שצריך כדי לשמור על הבריאות שלכם אזרחי ישראל, אני מבקש מכם לשמור בקפדנות על ההוראות. אל תלחצו ידיים, תמנעו מלגעת בפנים ואם כן תשתמשו בטישו. אלו דברים שיעצרו, יצמצמו או יאטו את התפשטות המגפה. שמרו אתם על ההוראות ואנחנו נשמור עליכם. נפעל יחד באחריות, בקור רוח, בלכידות תוך כדי קיום הבטחותינו. בעזרת השם ביחד נתגבר על המשבר."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
ביבי היה הראשון שזיהה את הסכנה
מיקרוב | 07-03-2020 21:28
אולי אפשר לייצר משבר סביב הקורונה ולהקים ממשלת חירום לאומית בראשות הקרימינל.
יש מסעדת טריפה סלביו בירמיהו
מבקר מסעדות | 07-03-2020 22:42
סלביו זה שם של מסעדת טריפה?
סילביו זה שם של גוי
חגי | 07-03-2020 22:33
אתה בטח עובד זר
דחוף מלפפון חמוץ לפה ותשתוק
סילביו | 07-03-2020 21:41
ממורמר טוס לברלין עוכר ישראל
2
תנסו לדמיין אם היה כאן גנץ
ר. | 08-03-2020 0:08
נראה לי הוא היה פותח את הגבולות לסינים ולפלסטינים וכל דבר היה שואל את לפיד מה לעשות ולפיד היה עונה תשובות שמתאימות למי שלא עבר בחינות בגרות וטיבי היה מביא בקלאווה על כל נדבק.
ומי היה מזמין חמגשיות עם סושי לאורחים?
חידה | 08-03-2020 2:12
רוצה רמז?
3
מזל שbb דיבר והזהיר מנהיגי העולם מהקורונה
Bb נלחם בקורונה | 08-03-2020 2:07
בזכות bb האמיץ מנהיגי העולם מתאחדים כדי להביס את הקורונה המתיוונת. ואל תשכחו לרחוץ היטב ידיים לפני ואחרי, ובמקום
4
ראיתי שכל השבת אנשים קיללו ברשתות
עונש משמיים | 08-03-2020 2:11
ובגלל שאנשים גם לא שומרים בשבת, וגם מקללים ומנאצים...השמיים הענישו אותנו בקורונה. ועכשיו כבר אין נסיעות לחול ואין שופינג בקניונים...כל העם הפך לחמוץמוץ
קרונה
אודי | 08-03-2020 4:11
השורש לכול הצרות הוא בגלל שנאה. בשנים האחרונות העם היהודי מפולג שונא את חברו, כמות הפשעים עולה שחקים, גונבים, משפילים, רוצחים אם בפועל ואם בדיבור. העם היהודי הוא עם קדוש, התפקיד שלנו הוא להביא אור לעולם. קבלנו תורה קדושה, תורה מושלמת. חלקנו בחרנו להתעלם ממנה, חלקנו חשבנו שזה רק אוסף של סיפורים. לאורך כול ההיסטוריה כאשר עם ישראל היה בשנאת חינם היו אסונות מחוץ לעם ובתוך העם. כול מה שנשאר לנו לעשות זה, כן, לחזור בתשובה, לאהוב, תחיך, תעזור, אתה רואה אדם שפספס את המעלית תמתין לו, אתה רואה אדם אבוד, תישאל, אפשר לעזור? השינוי מתחיל בנו, האנשים הקטנים, צעד צעד מביא לגדולות. בעה יחזור עולמו למקומו בית המקדש שבנוי יתגלה. משיח יראה בעולמו של השם ויוודע לכול אדם ואדם. שבוע מבורך.
5
ביבי המלך יודע איך להתמודד ולהחליט נכונה
דן | 08-03-2020 6:12
אם גנץ היה בשלטון,היו לנו עשרות מתים מן המחלה