יש לכם אייפון? ייתכן ואתם זכאים לפיצוי מאפל - סרוגים

יש לכם אייפון? ייתכן ואתם זכאים לפיצוי מאפל

שנתיים אחרי סערת האטת האייפונים, הושג הסכם פשרה בתביעה ייצוגית, כשאפל תפצה המשתמשים שנפגעו בסך של 500 מיליון דולר. בשלב הזה הפיצוי הוא רק למשתמשים בארה"ב - אך גם בישראל מתנהל דיון על תביעה דומה

author-image
יש לכם אייפון? ייתכן ואתם זכאים לפיצוי מאפל
  (צילום: שאטרסטוק)

שנתיים לאחר שחברת אפל נקלעה לסערה נרחבת לאחר שהודתה כי היא מאטה במכוון את ביצועי דגמי האייפון הישנים יותר, בחברה הסכימו לשלם פיצויים למשתמשים שנפגעו. על פי הסכם הפשרה שהושג בעקבות תביעה ייצוגית בארה"ב, החברה תשלם 500 מיליון דולר למשתמשים בסך הכל.

לפי ההסכם שהוצע לבית המשפט, וצפוי לקבל אישור במהלך הדיון הבא בנושא שייערך ב-3 באפריל, אפל תשלם כ-90 מיליון דולר לעורכי הדין שייצגו את הלקוחות בתביעה הייצוגית, ויתר הסכום יועבר למשתמשים – שיקבלו כ-25 דולר כל אחד. כל מי שזכאי לפיצוי יוכל לבקש לקבל את הכסף, כשהסכום המדוייק שכל אחד יקבל ייקבע בהתאם למספר התובעים הסופי.

בהסכם אפל הכחישה שפעלה שלא כשורה, כשהחברה מצהירה שהסכימה לשלם את הסכום "במטרה להימנע מהתדיינות משפטית ארוכה, שעשויה להיות יקרה ומייגעת לכל המעורבים". למרות זאת, עורכי הדין אמרו שמדובר בהסכם "הגיוני, הוגן וראוי".

המשתמשים שזכאים לפיצוי הם אלו שרכשו מכשיר אייפון לפני ה-21 בדצמבר 2017, שנמצא ברשימת המכשירים שהושפעו מההאטה ללא ידיעתם של הלקוחות (כלומר, לפני ההודאה של אפל על הנושא). רק הדגמים הבאים נכללים ברשימה זו: אייפון 6, 6 פלוס, 6S, 6S פלוס, 7, 7 פלוס או SE. בשלב הזה הפיצוי יועבר רק למי שרכש אייפון בארה"ב, אך גם מדינות אחרות צפויות להרוויח ממנו: בימים אלו מתנהלים דיונים על תביעות דומות במדינות רבות נוספות – כולל בישראל.

כזכור, בדצמבר האחרון חברת אפל העולמית הודתה כי היא מאטה בכוונה את מכשירי האייפון הישנים יותר, כשלטענתה ההאטה נעשית על מנת לשמור על חיי הסוללה ולמנוע מצב של שחיקה או נזק שיכול להוביל להפעלה מחודשת של המכשיר או אפילו להתחממות הסוללה ופיצוץ. כעבור כמה ימים מנכ"ל החברה טים קוק פרסם הודעת התנצלות בה הבטיח להוזיל את עלות החלפת הסוללה כפיצוי. בהמשך גם הושק גרסה חדשה של מערכת ההפעלה לאייפון, שמציגה מידע על מצב הסוללה, מתריעה על האטת המכשיר ומאפשרת למשתמש לבטל את ההאטה במידה וירצה בכך.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו