אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

בלעדי • גפני נגד שקד: "לא יקום ולא יהיה רב מצהר"

בהקלטות שהגיעו לידי סרוגים מכינוס פנימי של פעילי דגל התורה, מאשים משה גפני את איילת שקד "בהבטחות סרק" על מינוי רב ראשי דתי לאומי: "היא מתכוונת רב מצהר? לא נסכים לזה"

בלעדי • גפני נגד שקד: "לא יקום ולא יהיה רב מצהר"
  (צילום: פלאש 90)

מהקלטות שהגיעו לידי סרוגים מכינוס פנימי של פעילי המפלגה נשמע יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני מאשים את ח"כ איילת שקד שהיא מפזרת הבטחות ללא כיסוי על מינוי רב מרבני צהר: "לא נסכים לזה בשום אופן", הוא מבהיר.

(צילום: פלאש90)

גפני תהה על בכירת ימינה: "למה היא (שקד, ע"ג) מתכוונת לרב ראשי דתי לאומי? היא מתכוונת רב מצהר? "לא יקום ולא יהיה", החריף גפני את הטון. "לא נסכים לזה בשום פנים ואופן. היא מבטיחה הבטחות סרק".

גורמים נוספים שהיו בחדר מסרו לסרוגים כי גפני אף טען שיו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ' גם לא יסכים למינוי של רב מצהר.

בימינה הצהירו במסגרת קמפיין הבחירות כי יפעלו לכך שבבחירות הבאות לרבנות הראשית בעוד כחמש שנים, ייבחר רב ראשי ציוני למדינת ישראל, בין היתר הרב דוד סתיו מראשי רבני ארגון צהר. בסוף החודש שעבר במהלך חוג בית בירושלים הבאנו תיעווד של השרה לשעבר, ח"כ איילת שקד אומרת כי "המטרה העיקרית שלנו כיבוש הרבנות הראשית זאת אומרת למנות רב ראשי מהציונות הדתית"

כבר בימין החדש עוד בטרם האיחוד של ימינה, הציב לעצמו יו"ר המפלגה נפתלי בנט כמטרה מוצהרת למנות רב ראשי ציוני. כפי שפרסמנו אז, כי הם התכוונו לבקש את תיק הדתות במו"מ הקואלציוני העתידי, ובסביבת בנט ושקד הסבירו שהכוונה מאחורי המהלך היא ליישם מדיניות של יהדות מקרבת, ברוח "הימין החדש", במטרה לשנות את היחס של הציבור הישראלי כלפי הרבנות. "המטרה היא שהציונות הדתית תהיה הפנים של הרבנות ומוסדות הדת בישראל. לבוא ממקום מקרב של פתרונות והסכמות, לא כפייה״, אומרו בנט ושקד בשיחות סגורות שקיימו אז.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
26 תגובות - 18 דיונים מיין לפי
1
מי אתה גפני ?!
שרה רוזנשטיין | 27-02-2020 23:07
בכנס בגבעת שמואל שקד אמרה בפירוש שאחת המטרות המרכזיות של מפלגת ימינה היא למנות רב ראשי מרבני צהר. אנחנו בעד יהדות מקרבת ופלורליסטית... גם בנושא הגיור אנחנו בעד לאפשר הקלות משמעותיות בגיור... זאת עמדת המפלגה.
הקלות בגיור? מה אנחנו נוצרים?
ינון | 02-03-2020 8:29
ביהדות רק מי שמוכן לתת מעצמו הכל מגיירים אותו לא כל מי שמתלהב מהיהדות אז מגיירים אותו שנייה אחרי , הקלות בגיור? עוד רגע גם תגיד הקלות בכשרות, שיתנו לחיילים אשכנזים בצהל קטניות, או הקלות בהלכות שבת, מעתה והלאה לא חייב עירוב כי זה הרבה מידי כסף אז פשוט שמים אבנים וככה בונים עירוב ? קודם כל תהיה דתי , אחרי זה תגדיר מיהו יהודי על פי הדת , שאותה מקיימים הדתיים לא החילונים
אז טוב שיש מפלגות אחרות שכן תומכות ביהדות
לשרה | 28-02-2020 9:51
ולא בהתבוללות ובחלוקות תעודות מזויפות לגויים גמורים שלא מקבלים עליהם עול תורה ומצוות
2
זאת עמדת ימינה.
גדי ינקליביץ | 27-02-2020 23:13
גיור – במדינת ישראל חיים היום כ-350,000 עולים מברית המועצות לשעבר שעלו לארץ מכוח חוק השבות ואינם מוכרים כיהודים על ידי הרבנות הראשית. כשהם רוצים להתגייר, הם נתקלים בחומות בצורות של נוקשות מצד דיינים המנותקים מאתגרי השעה ומהצורך לחבר אוכלוסייה זו לכלל עם ישראל. ימינה תפעל להקמת בתי דין מקומיים לגיור ולפתיחת האזורים כדי להנגיש את הליכי הגיור לכל אזרח שיחפוץ בהם. ימינה תוודא קיומם של מסלולי גיור ידידותיים יותר למתגייר ממרביתם של אלה הקיימים היום. המערכת הקיימת היום מערימה קשיים על המתגיירים, מצמצמת גיור ומגבילה התבוללות, דבר שאינו עולה בקנה אחד עם מטרותיה של מדינת ישראל. כדי להנגיש את תהליכי הגיור לכל אזרח החפץ בהם תפעל ימינה להסדרת נושא בירור היהדות של עולים מברית המועצות לשעבר ומאתיופיה בבואם להתחתן במסגרת הרבנות הראשית, כך שיוסרו מעליהם החסמים הקשורים בהוכחת יהדותם.
נשמה אם הם גויים לא אמורים לגייר אותם
ינון | 02-03-2020 8:32
שיעופו מהמדינה, מה זה אכפת לי שיש 350 אלף גויים זה אומר שצריך לגייר אותם בציק צק בשביל שיתווספו יהודים? בשביל שלא יהיה בסטטיסטיקות יותר עולים גויים? מי מהם שרוצה להתגייר יתגייר בכל מחיר ,מי שלא מוכן לתת הכל מעצמו הוא לא יכול להיות חלק מהעם הנבחר , ככה זה הולך, ואין מה לעשות
הרבנים מחליטים
יהודי | 27-02-2020 23:42
למה פוליטקאי חושב שהוא יכול להחליט בעינייני דת
3
לימינה יש עמדות ברורות בכל הנושאים
אריק | 27-02-2020 23:18
בתי מדרש פלורליסטים – במדינת ישראל קיימים היום בתי מדרש אשר מטרתם העיקרית היא לימוד של תרבות עברית-יהודית. מטרתם של בתי המדרש היא להפגיש את אזרחי המדינה השונים עם התרבות היהודית, עם זרמי המחשבה השונים הטמונים בה ואף עם המחלוקות הערכיות והחינוכיות שהמחשבה היהודית התמודדה איתן במהלך הדורות ועד היום. זאת מתוך רצון לקדם רב-תרבותיות ביהדות, ובכלל זה עיסוק בזיקה שבין יהדות לישראליות. ימינה תפעל ליצירת שוויון תקציבי בין כל הגופים העוסקים בהנחלת לימודי התרבות היהודית לגווניה, ובלבד שיזדהו עם ערכי המדינה.
4
נו ו...הם אומרים זאת במפורש זה במצע שלהם.
בתיה | 28-02-2020 0:08
ימינה שייכת לרפורמים ואין בה שום דבר דתי יותר , אני אישית כבת לציונות הדתית האמיתית לא מוכנה שיהיה רב ראשי מצהר ועל כך יש הסכמה רחבה בקרב הדתים האמיתיים , היהדות שלנו יפה כפי שהיא ואינה צריכה רפורמות.
5
גפני מייצג בזה עמדה של רוב הציונות הדתית
דודו | 28-02-2020 0:15
הוא לא מתנגד למינוי רב ראשי ציוני אלא למינוי רב מצוהר שזה הקצה הליברלי שלה,
אמת
אמת | 28-02-2020 8:28
אמת
6
לבוא ממקום מקרב של פתרונות והסכמות=רב רפורמי
יש חור בכיפה | 28-02-2020 1:07
פתרונות והסכמות = מילים מכובסות לרב רפורמי שמחפש חורים בכיפה.
7
צודק בהחלט
לוי | 28-02-2020 6:38
איני מצביע ליהדות התורה ואיני חרדי, אך מסכים בהחלט עם גפני. רבני צוהר גילו דעתם! כאשר לא נבחר הרב סתיו, הם יצאו במסע נגד הרבנות(עד אז הם גוננו על ממסד זה בתוקף). זאת ועוד, מאז אותה פרשה, הרב סתיו שמר על שקט תקשורתי כיוון שרצה להתמודד על הרבנות בחיפה וגם לשמור את האפשרות להתמודדות לרבנות. כל כך עצוב.
8
לא תקום עוד ממשלת ערב רב בארץ ישראל!!!
מאיר - עברי אנכי | 28-02-2020 6:42
לא תקום עוד ממשלת ערב רב בארץ ישראל!!!
9
צהר כלל לא יהודים אלא רפורמיים
אלחנן | 28-02-2020 6:59
אנשי צהר פועלים בניגוד להלכה ואינם ראויים למניין.
הלו תירגע הם רבנים גדולים
ינון | 02-03-2020 8:34
יש ביניהם רב שהוא תלמיד של הרב צבי יהודה , של הרב דוב ליאור ,אתה לא יכול סתם לדבר עליהם ככה , אבל הם לא בדרך הנכונה, לעשות לגיטימציה לרבנות זה נוראי
דור עיקש ופתלתול
אחל"ה פניו | 29-02-2020 21:09
צדיקים עקומים שפוסלים כל מי שלא חושב כמותם ללא בדיקה והבנה אמיתית, רחמנות של ממש כדאי לך לעשות תשובה במהרה. בלי שאני מזדהה כלל וכלל עם כל פועלם של צהר. אבל לומר רפורמים שפלות של ממש.
10
אני ציוני דתי
יאיר | 28-02-2020 8:28
ובגלל ששרד דוחפת את צוהר אני לא אצביע ימינה... אתם פשוט לא מייצגים אותי וזה כואב לי מאד
11
צודק.ההשתמטות,הקבצנות והטפילות קדושים יותר
מילה זו מילה | 28-02-2020 9:23
ישראל עם קדושים
נכון מאוד
נכון | 28-02-2020 9:57
זה הרבה יותר מכובד להיות קבצן בכותל מאשר להכניס ספר תורה בשרותים הציבוריים של הכותל כדי לחלל אותו בטקס פרובוקטיבי שאסור משום לא תישא את שם ה' לשוא. זה הרבה יותר מכובד ללמוד תורה ולקבל על זה מלגה מאשר להסתובב למסעות השמצה נגד מדינת ישראל בעולם ולהתפרנס מההשמצות האלו. זה הרבה יותר מכובד לתמוך בתורה ובלומדיה מאשר לבנות לרפורמים המתבוללים טמפל בצמוד לכותל עצמו כדי לתת להם חס וחלילה לגיטימציה להפוך חלילה את מדינת היהודים למדינת ערב רב של גויים אוקראינים מעורבבים עם פלסטינים. זה הרבה יותר מכובד להיות יהודי ולחיות כיהודי.
12
ליצן חביב גפני
מנגיסון | 28-02-2020 10:56
לגפני לפי החרדים .בורא עולם עובד אצל החרדים הם גוזרים והוא רץ לקיים .הגיע הזמן להבין שהוא לא רוצה אותם הכל בדיחה
13
למה ימינה שותקים, בזיון
צהר | 28-02-2020 11:53
צריך להשיב לו מלחמה
14
שתיקה כהודאה
לוי | 28-02-2020 11:53
זה שימינה לא מגיבים על זה זה בזיון
15
עוד סיבה להצביע ליהדות התורה
בני ישיבות | 28-02-2020 14:04
דתי לאומי
16
גפני פשוט חש געגועים למצגר
אהוד | 28-02-2020 16:09
רב חרדי שמונה על ידי גדולי הדור החרדים במטרה לפאר את מוסד הרבנות. פשוט שלא כבוד הרבנות ולא טובתה או טובת עם ישראל לנגד עיניו.
17
גפני צודק
חסידות גפני | 01-03-2020 17:16
איך ייתכן רב ראשי מצוהר, שהם רבנים שלא מוכנים לקחת שוחד כמו הרב מצגר, שבו תמכו החרדים ולקח שוחד גם על גיורים וגם על תעודות כשרות. ממה יחיו הרבנים אם לא ייאפשרו להם לקחת שוחד, כפי שנוהגים רבני צוהר?
18
צודק לחלוטין
ינון | 02-03-2020 8:26
מי שפורש מהרבנות ומנסה לעשות לה לגיטימציה עם כשרות משל עצמם וחתונות משל עצמם , לא יכול להיות הרב הראשי לישראל זה אבסורד . לא משנה כמה הוא רב גדול זה פשוט לא יכול לקרות