המחטף בבית היהודי: קובעים עובדות לפני המיזוג עם תקומה - סרוגים

המחטף בבית היהודי: קובעים עובדות לפני המיזוג עם תקומה

בית הדין של המפלגה דחה את העתירות שהוגשו בנוגע לכינוס ועידת הבית היהודי וקבע כי הבחירות לתפקיד המזכ"ל יערכו בהצבעה גלויה באמצעות הרמת ידיים. הסיבה לבהילות: קביעת עובדות בשטח עוד לפני המיזוג עם האיחוד הלאומי. חברי הסיעה מתנגדים לפריימריז לרשימה מחשש לקבלני קולות.

author-image
המחטף בבית היהודי: קובעים עובדות לפני המיזוג עם תקומה
  מרכז הבית היהודי (יוסי זליגר)

בית הדין של הבית היהודי התכנס היום (ב') לדון בעתירות שהוגשו נגד כינוס ועידת המפלגה.

ב'סרוגים' פרסמנו בסוף השבוע שעבר, על עתירה שהגיש שוקי זוהר המתמודד על תפקיד המזכ"ל המפלגה נגד הכינוס שנעשה לדבריו בחופזה, כשהוא טוען למחטף מצד ראשי המפלגה שהזמינו את החברים באמצעות מסרונים ולא בהזמנות בכתב כמקובל.

עוד טען זוהר כי עד כה לא פורסם ספר הבוחרים של מרכז המפלגה, כשהמתמודדים אינם יכולים לדעת מיהם בעלי זכות הבחירה מקרב חברי המרכז. בשל כך דרש זוהר להוריד מסדר היום של הועידה את שלושת הסעיפים הדורשים הצבעות והם בחירת המזכ"ל, אישור לבחירת היו"ר הבא באמצעות פריימריז וקביעת זהות השרים על ידי היו"ר וחברי הסיעה.

הערב כאמור התכנס בית הדין של המפלגה והחליט לדחות את העתירות להורדת הסעיפים האלו מסדר היום ואף אישר את בקשת יו"ר המפלגה לפיה ההצבעות יערכו בצורה גלוייה על ידי הרמת ידיים, אלא אם שישית מחברי האסיפה ידרשו הצבעה חשאית.

החלטה זו מעוררת תרעומת בקרב מספר פעילים במפלגה שטענו כי מדובר ביישור קו של בית הדין עם מדיניותו של בנט. "בית הדין תמיד אוהב ליישר קו עם היו"ר כדי להשתיק פיצוצים ומריבות בתוך הבית" אומר גורם במפלגה.

"מילא בשאלה של בעד ונגד פריימריז, אפשר לספור בהרמת ידיים, אבל איך יבחרו מזכ"ל בין שניים ושלושה מועמדים? זאת הולכת להיות פארסה אחת גדולה".

בשלב זה על תפקיד המזכ"ל מתמודדים מי שמומלץ על ידי בנט ושימש כעוזרו – ניר אורבך ובין עוזרו לשעבר של זבולון אורלב – שוקי זוהר. מתמודד שלישי הוא ראובן גור אריה שהיה עד לאחרונה סגן ראש המועצה האזורית שומרון.

בית הדין של המפלגה קבע בנוסף כי על מוסדות המפלגה לשלוח את רשימת חברי המרכז הכולל מספרי טלפון וכתובות למתמודדים בבחירות לתפקיד המזכ"ל עד ליום ג' בשעה 12:00 וכן לשלוח מסרון המבהיר כי בכינוס המפלגה ביום רביעי יכלול גם שינויים בחוקת המפלגה.

להציב עובדות לאיחוד הלאומי

במהלך הדיון כשנשאל היועץ המשפטי של המפלגה, עו"ד יוסי רייטר, מה החיפזון בכינוס הועידה הוא השיב כי ישנה חשיבות מכרעת לכך שייבחר מזכ"ל לתנועה עוד לפני המיזוג עם האיחוד הלאומי – תקומה, וזאת כדי להציב עובדה מוגמרת בשטח לפיה המזכ"ל של המפלגה המאוחדת הוא מהבית היהודי.

בהמשך הדיון כשעלתה השאלה, מדוע מבקשת המפלגה לעגן רק את בחירת היו"ר באמצעות פריימריז ולא גם את בחירת הרשימה לכנסת, הגיעה התשובה לפיה חברי הסיעה הם שמתנגדים בשלב זה לקבע את שיטת הפריימריז.

לפי מסקנת הדיון, קיים חשש ממשי מפני קבלני קולות שינסו להטות את תוצאות הבחירות הפנימיות ולכן חברי הסיעה ביקשו בשלב זה לא לדון בנושא הפריימריז לרשימה לכנסת.

שוקי זוהר שהגיש את העתירה לא נשמע מרוצה מכך שיש לו רק יומיים לשכנע את חברי המרכז לתמוך בו. לסרוגים הוא אמר: "אני לומד את פסק הדין ומכבד את בית הדין של התנועה. בשלב הזה אני שוקל את כל ההבטים האפשריים כולל הליכה לבית משפט מחוזי שיתערב בנושא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
די! להתפלג וזהו, שיצטרפו בנט ושקד ליש עתיד, ונתפקס אנו
יוסף | 19-02-2013 8:18
במהרה בערכינו ובעתיד העם והארץ
2
בנט מחזיר את העסקנות הישנה
מאוכזב | 19-02-2013 19:19
3
בושה!!
דתי | 20-02-2013 19:53
חוזרים לעסקנות הישנה!! הצבעות בחיפזון, בי"ד מפלגתי שפוסק לפי דעותיו של יו"ר המפלגה, עכשיו אחרי שמזכ"ל המפלגה נבחר יהיה לבנט את כל האמצעים כדי להרוס לנו את המפלגה|!!!!! ודיברו שלא רוצים פרימריז לרשימה בגלל קבלני קולות אני רוצה להגיד לכם שגם בפרימריז האחרונים לבית היהודי היה קבלני קולות בעיר רחובות שאמתי כהן המושחט (מקום 17 ברשימה מטעם תקומה) פקד מאות אנשים שאין להם כל קשר למפלגה כגון: חסידי קרעטשניף, והם שילמו בכרטיס אשראי/ שיק והוא החזיר להם את הכסף!!! והכול בתמיכתו של בנט ועוד כמה חברים מהרשימה כגון: שקד, וורצמן, שטבון. פשוט הבן אדם הזה בשביל כסא וכסף לא בוחל באמצעים כדי לקבל כסא וכסף אמיתי כהן המושחט!! אמיתי כהן ישר למעשיהו!!!