לתת כמו ילד: דבר תורה על פרשת תרומה  - סרוגים

לתת כמו ילד: דבר תורה על פרשת תרומה 

פרשת תרומה מלמדת אותנו כיצד בן אדם צריך לתרום. המשכן הוא בניין מורכב ומסובך. מכיל בתוכו מרכיבים מכל עולם הדומם, החי והצומח: מתכות שונות, עורות, עצי שיטים, זהב כסף ונחושת

author-image
לתת כמו ילד: דבר תורה על פרשת תרומה 
  צילום: ערוץ מאיר

לתת כמו ילד: דבר תורה על פרשת תרומה

פרשת תרומה מלמדת אותנו כיצד בן אדם צריך לתרום. המשכן הוא בניין מורכב ומסובך. מכיל בתוכו מרכיבים מכל עולם הדומם, החי והצומח: מתכות שונות, עורות, עצי שיטים, זהב כסף ונחושת. גם היצירה שלו מכילה את כל סוגי המלאכות האנושיות. אולם בתוך כל המורכבות הזו ישנו את קודש הקודשים, שבתוכו יש את ארון הברית שעליו כפורת, ועל הכפורת שני כרובים – שני מלאכים שפניהם פני תינוקות.

עוד באותו נושא

פרשת תרומה: ושכנתי "בתוכו" או "בתוכם"?

בתוך כל העשייה האנושית מצוי הלב הפשוט והתמים של הילד. הרצון הספונטני לתת נדבה, לעשות טוב. בחודש אדר אסתר מלמדת את עם ישראל מהי נתינה מוחלטת. מסירות נפש תמימה ומוחלטת, ללא התחשבנויות; ואזי – 'קיימו וקיבלו היהודים'. לב טוב – זה כל הסיפור.

==

לקבלת דבר תורה שבועי מצולם ומשוכתב מהרב לונדין – ניתן לשלוח הודעת וואטסאפ (!) למספר 0545753771; ניתן גם להזמין שיעורים והרצאות מהרב במספר הזה.

שיחה שבועית של הרב ברדיו מורשת בימי ראשון בשעה 20:00

שיעור פרשת שבוע של הרב באוניברסיטת בר אילן בימי שני בשעה 20:00

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
להיתחדש
כאילו הכל מוצה | 26-02-2020 18:03
אחן להיות ילדים וילדות. כמו בגן עדן. כאילו אדם וחווה היו ילדים בגוף של מבוגרים. ואיזה סיפור משונה ומדומיין הם שניהם הרי לא נולדו כמונו .אמא חווה ואבא אדם היו בוגרים ככה נוצרו ילדים גדולים חחחח. הלו אמא הלו אבא. כל העולם בא מימכם ישמה לראות. ועכשיו כל העולם חוזר אליכם. על שום מה מי מוווווו מו מו. נקודה. ללדת אולי. הארץ טרררה רוצה להוליד מחדש את גן עדן. יבורך השם ישתבח שמו באמת. זה מנחם בימים משונים ביותר אלה.
2
תגובה
אבי לוי | 27-02-2020 16:57
שני הכרובים .שני מלאכים ופניהם כפני תינוק. הרב לומדין זה מה שלימדו אותך .לא היית שם לא ראית .מספיק אם ספורי יהדות רב אחד מצייץ כולם אומרים אמן .
3
"ויקחו" מי יקח - העניים
משה אהרון עו"ד | 29-02-2020 23:10
ויקחו לי תרומה .וכי למה כיוונה התורה במילה הפותחת ויקחו. אלא לכך כיוונה התורה הקדושה : כשהם העניים לוקחים מאותה התרומה המכוונת לכאורה אלי - אל ה'. זו התרומה הכי גדולה לקבה. שמתקיים בתרומה :ויקחו - העניים ואכן במילה תרומה גם גלום הרעיון : תרו- מה. כלומר תורו לחפש מה חסר לבניו האביונים של הקבה. והציעו להם שיקחו לקיים כאמור :ויקחו