הדחת הרב שטרן: הרבנים הסרוגים נוזפים באריה דרעי - סרוגים

הדחת הרב שטרן: הרבנים הסרוגים נוזפים באריה דרעי

על רקע הנסיונות של ש"ס לפנות לקהל הסרוג, שלחו רבנים מכל הקשת הסרוגה, מכתב חריף ליו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי, ונוזפים בו על אי הארכת כהונתו של רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן

author-image
הדחת הרב שטרן: הרבנים הסרוגים נוזפים באריה דרעי
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

שבוע לפני הבחירות, ועל רקע הנסיונות של ש"ס לפנות לקהל הסרוג, שלחו הרבנים הסרוגים מכתב חריף ליו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי, בנושא הדחתו של רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן.

עוד באותו נושא

בחסות השר מש"ס: ביזוי של הרב הראשי לירושלים


16

הרקע למכתב הוא סיום כהונתו של הרב שטרן, שהגיע לגיל 75 ולפי החוק יוצא לגימלאות, אלא אם כן השר לשירותי דת חותם על אישור לפיו יכול הרב לכהן 5 שנים נוספות.

כבר פורסם בעבר, כי התקנה להארכת הכהונה מונחת על שולחנו של השר לשירותי דת יצחק וקנין כמעט חודשיים, אך מסיבות שונות מסרבים בש"ס לחתום על התקנה, מה שמוביל את הרב שטרן למצב לא ברור ולביזוי והשפלה כפי שראינו בשבוע שעבר, כשהרב ננעל מחוץ ללשכתו.

עוד באותו נושא

בגלל המאבק בש"ס: האם הרב אריה שטרן יודח?


12

בציונות הדתית מוצאים ביו"ר ש"ס אריה דרעי את האשם באי מתן 'אור ירוק' לשר וקנין לחתום על התקנה, ומכתב נזיפה של רבנים, מכל הקשת הסרוגה, נשלח לדרעי ובו הם דורשים ממנו לאשר את התקנה ולהאריך את כהונתו של הרב שטרן.

על המכתב חתומים בין השאר הרב חיים דרוקמן, הרב דוב ליאור, הרב יעקב אריאל, והרב שמואל אליהו, גם ראש ישיבת הר המור הרב מרדכי שטרנברג והרב חיים שטיינר מישיבת מרכז הרב, וגם יו"ר ארגון רבני צהר הרב דוד סתיו וראש ישיבת הקיבוץ הדתי הרב יהודה גלעד.

במכתב כותבים הרבנים לדרעי: "הצטערנו מאוד לשמוע על כוונתך להביא להדחת רב מכהן ועוד מזקני תלמידי החכמים שבדור, רבה של ירושלים הגאון הרב אריה שטרן שליט"א."

לאחר שהבנו שברצונכם לפעול כדי להאריך לרב אחר את הכהונה, שליחי הציבור התגייסו על מנת לפעול למען כבוד הרבנות וכבוד התורה ולמען אותו רב, לצערנו הניסיונות והמאמצים הרבים שנעשו לא צלחו עקב הגעתו של רב זה לגבורות, אך את כהונתו של מו"ר הגאון הרב שטרן אפשר להאריך בחתימה על תקנה שכבר מונחת על שולחן השר לשירותי דת יצחק וקנין.

אך מפלגת ש"ס בשלה, אם לא יינתן לרב השני (דבר שאינו בשליטתנו) אז גם לרב שטרן לא יהיה."

"לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביזו בה ת"ח"

הרבנים כותבים בנימוס אך בתקיפות ומפזרים רמזים על גורלם של מבזי רבנים, ועל התעקשות מסיבות קטנוניות: "לא זו הייתה דרכו של הראשון לציון הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל שדאגתו לכבודה של תורה ולכבודם של ת"ח, ויודעים דבריו של רבנו האלשיך הקדוש (בראשית ו) על מי שאומר "שגם לי וגם לך לא יהיה".

וידועים דבריו של ר' יהודה (שבת קיט, א) "לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביזו בה ת"ח שנאמר (דברי הימים ב לו, טז) ויהיו מלעיבים במלאכי האלהים ובוזים דבריו ומתעתעים בנביאיו עד עלות חמת ה'"."

את המכתב מסיימים הרבנים במילים: "אנו פונים אליך על מנת לרומם את כבוד התורה וכבוד הרבנות כבוד ירושלים וכבודו של הגאון הרב אריה שטרן שליט"א ומבקשים שתפעל על מנת שהתקנה תחתם ללא שום דיחוי."

ש"ס: "מדובר בספין בחירות שקרי"

מתנועת ש"ס נמסר: "מדובר בספין בחירות שקרי שבאמצעותו מנסים כבר שבועות לפגוע בשר אריה דרעי, ללא שום הצדקה.

ולעצם הטענות: הרב הראשי של ירושלים, הרב אריה שטרן, הגיע לגיל פרישה על פי חוק. ולמרות זאת, פנה השר לשרותי דת ממפלגת שס, השר יצחק ועקנין, למשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמיניץ, בבקשה לפעול להארכת כהונתו. תשובת קמיניץ אמורה להתקבל תוך מספר ימים. מצער מאד שאנשים מהציונות הדתית תוקפים ללא שום סיבה את השר דרעי, כשחבר מפלגתו, השר ועקנין, הוא כאמור היחיד שפועל להארכת כהונתו של הרב שטרן"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
חרפה שהם מתרפסים בפני עבריין שישב בכלא
המום | 26-02-2020 10:20
זו תורה וזו שכרה ?
השר וקנין יכול לסיים את עניין בחתימה בלבד
לליאת | 26-02-2020 12:11
האישור המשפטי כבר ניתן ומי שעוצר את השר ווקנין זה העבריין המורשע אריה דרעי.
ידוע לי מבפנים שהשר ועקנין, הוא כאמור היחיד ש
ליאת פרידמן | 26-02-2020 10:55
השר ועקנין, הוא כאמור היחיד שפועל להארכת כהונתו של הרב שטרן. הוא שר הדתות והוא זה שפנה וביקש את האישור. אין להוסיף שינאה בגלל הבחירות.
2
תגובה שקרית של שס
שקר שקוף | 26-02-2020 10:37
הארכת הכהונה של הרב שטרן לא תלויה באישור היועץ המשפטי שכבר אישר את העניין. רק חתימה של שר הדתות שמורח את העניין בכוונה בהוראותיו של דרעי
3
השר ועקנין, הוא כאמור היחיד שפועל להארכת כהונ
ליאת פרידמן | 26-02-2020 10:54
ידוע לי מבפנים שהשר ועקנין, הוא כאמור היחיד שפועל להארכת כהונתו של הרב שטרן. הוא שר הדתות והוא זה שפנה וביקש את האישור. אין להוסיף שינאה בגלל הבחירות.
אז למה וקנים לא חותם?
יש לך תשובה? | 26-02-2020 11:33
זה הרי בסמכות שר הדתות - למה הוא לא חותם? הוראה ממי?
4
כרגיל הפוליטיקאים הסרוגים השתמשו ברבנים ושיקר
שלום | 26-02-2020 11:43
כרגיל הפוליטיקאים הסרוגים השתמשו ברבנים ושיקרו לקבנים מהציונות הדתית על כביכול הדחתו של הרב שטרן ולהטלת האחריות על דרעי ושס, כאשר למעשה הם מקדמים הארכת כהונתו של הרב. בסרוגים אין יראת ה' ואין כבוד רבנים, ומשקרים לרבנים בלי סוף !!
מי שמזלזל ברבנים זה אתה
סרוג | 26-02-2020 12:55
איזה מין יחס זה למכתב רבנים? אתה חושב שהם לא יודעים על מה הם חותמים? היית אומר כך גם על מכתב של הרב קנייבסקי? אתה מרוקן את המושג דעת תורה מתוכן
5
לא תקום עוד ממשלת ערב רב בארץ ישראל!!!
מאיר - עברי אנכי | 26-02-2020 12:07
לא תקום עוד ממשלת ערב רב בארץ ישראל!!!
6
אתם תמימים
משה | 26-02-2020 12:28
מבחינת שס אף רב לא חתום על המכתב, רק ציויינים. והרב שטרן לא נחשב בעיניהם תח
7
גיל פרישה הוא 67 זו אפלייה למה שיתנו לו יותר
פנסיונר | 26-02-2020 12:59
חוצפה
8
הגיע זמן להתעורר
חיים סלח | 26-02-2020 17:29
הגיע הזמן שרבי הציונות הדתית התעוררו לפני שלא יהיה שום רב ישוב מסרוגים להלחם על כול תפקיד חייב רבנים סרוגים ברבוניות הערים
9
אם ירושלים נחרבה בגלל ביזוי השם
בבון | 26-02-2020 18:15
אז איך אתם ממשיכים לתמוך בביבי? הוא הרי שקרן ונוכל. אה, שכחתי שמדובר בכוח וכסף - בשבילם תשכחו אפילו את אלוהים.
10
דרעי נשאר נוכל ורמאי רק בזכות ביבי הוא שר
חיים | 27-02-2020 19:37
ולכן הוא כל כך עוזר לביבי בבחירות ומתרפס לפניו כי הוא סידר לו את הג'וב הנוכחי. דרעי הזה הוא בושה לדתיים ישב בכלא ויש לפניו עוד משפט על רמאות ואינו מתבייש לרמוס את הרב שטרן עם דעותיו הגזעניות.