"אנחנו בוחנים שורת הקלות קבועות לתלמידים במערכת החינוך בעוטף עזה", הכריז שר החינוך הרב רפי פרץ היום (שלישי) בתום עוד יומיים של הסלמה בדרום. "כיום יש כבר 25% תוספת זמן בבגרויות אבל זה לא נותן מענה לכל הצרכים. צריך מעטפת מנטלית לכל שכבות הגיל, תגבורים נוספים לקראת בגרויות, למידה מקוונת בעיתות משבר ועו

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

רפי פרץ הקלות עוטף עזה כנס אילת

עוד לקחו חלק בהשתלמות השנתית של מנהלי מחלקות חינוך ברשויות המקומיות, ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים, אבי קמינסקי, יו"ר איגוד מנהלי מחלקות החינוך ברשויות המקומיות.

השר פרץ סיפר על התיאום בין הרשויות המקומיות לבין משרד החינוך ובפרט בעוטף עזה: "ברגע שישנה התחממות בגזרה, נפתח חמ"ל במחוז, אני והמנכ"ל נמצאים בקשר תמידי עם ראשי הראשיות ומערכת הבטחון, מנהל המחוז מעדכן אותנו בכל בעיה ותקלה. אנחנו לא אוהבים את המצב הזה, מדינת ישראל נמצאת תחת איום מתמיד, אבל השיתוף פעולה שלנו עם העוטף הוא דוגמא ומופת לניהול משותף ולהנהגה אחראית. זו דוגמא לשיתוף פעולה הדוק בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי."

עוטף עזה נמצאים בראש סדר העדיפויות

בעניין עוטף עזה אמר, " אנחנו במשרד בוחנים שורת הקלות קבועות לתלמידים במערכת החינוך בעוטף עזה. כיום יש כבר 25% תוספת זמן בבגרויות אבל זה לא נותן מענה לכל הצרכים. צריך מעטפת מנטלית לכל שכבות הגיל, תגבורים נוספים לקראת בגרויות, למידה מקוונת בעיתות משבר ועוד.  שלנו. ככה עשינו עם המטפלים והפסיכולוגים וככה עשינו עם קייטנת חנוכה. הוריתי למנכ"ל שמואל אבואב ולדרג המקצועי במחוז לקדם זאת בהקדם."

על הכוונה להעביר את האחריות לחינוך על גילאי לידה עד 3 למשרד החינוך אמר שר החינוך, "זה נושא נוסף שמחייב שיתוף פעולה הדוק בינינו. בממשלה הבאה אני מתכוון להביא בהקדם תכנית רוחב של העברה הדרגתית של גילאי ליד עד 3 למשרד החינוך. זו תכנית ענק. עלות מוערכת של מיליארדים. ראש הממשלה נתניהו כבר נתן לנו אוקי לכך, והמשרד פועל על תכנית כזו. כמובן שלא נקבל את האחריות בלי התקציב הראוי לכך, אך מבחינת חזון ומטרות – החינוך הממלכתי של המדינה צריך להיות מגיל לידה. ואת השינוי הזה נוכל לעשות רק יחד."

בסיום דבריו אמר "כל גורם שפוגש את הילד במהלך היממה משפיע על אופן החינוך שלו וככל שנדע לייצר מעורבות גדולה יותר כך נייצר ראייה לאומית רחבה בעשייה החינוכית."