ביניש: המאבק בשחיתות השלטונית אינו פוליטי - סרוגים

ביניש: המאבק בשחיתות השלטונית אינו פוליטי

נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, דורית ביניש, אמרה היום כי הדרישה לטוהר המידות אינה הפיכה שלטונית וכי המאבק בשחיתות השלטונית אינו פוליטי

author-image
ביניש: המאבק בשחיתות השלטונית אינו פוליטי
  ללא קרדיט

השופטת (בדימוס) דורית ביניש, נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, אמרה היום (שלישי) בכנס התנועה לאיכות השלטון במרכז ענב בתל אביב כי הדרישה לטוהר המידות אינה הפיכה שלטונית.

ביניש אמרה: "המאבק בשחיתות השלטונית אינו מאבק פוליטי. עמידה על הדרישה לטוהר המידות אינה מבטאת רצון בהפיכה שלטונית. זו איננה הפיכה שלטונית. זה לב התפיסה השלטונית.

עוד באותו נושא

רשמית: כך הוחלט על חקירת המימד החמישי

חשש כבד מקנן בליבי שהציבור במשך השנים התרגל לכך שנורמות פסולות הן חלק אינטגרלי מפעילות שלטונית. אני מאוד חוששת שיש השלמה שכך מתנהלים ענייני הציבור. אסור לנו לקבל את התפיסה הציבורית הזו. זו הנחת מוצא שמקורה בראיה מעוותת.

בשנים האחרונות כאשר שבות ועולות הצעות לרפורמה בשיטת המשפט, עולים רעיונות להגבלת כוחו של בית המשפט. עכשיו אנחנו שומעים שהמטרה היא לגמד את אוכפי החוק. הדברים צורמים את האוזן ופוגעים בצורה בלתי רגילה.

השבוע שמעתי את שרת המשפטים לשעבר שואלת איך בית המשפט מתערב במינויים? אני יכולה לומר לכם. מינויים זה אחד האפשרויות הפוטנציאליות של קיני שחיתות.

אם תהיה חקיקה של החוק הצרפתי – תימנע החקירה והעמדה לדין של ראש ממשלה מכהן. המשמעות היא ביטול עקרון השוויון בפני החוק, שהוא מיסודות משטרנו.

אתמול שמעתי את שר המשפטים הנוכחי, שהכבוד למשפט לא בדיוק מנחה אותו לצערי, הוא הודיע שאם הוא יישאר בתפקיד – החוק הראשון שלו יהיה "פסקת ההתגברות". המשמעות שאפשר יהיה לבטל את פסקי הדין של בית המשפט, אם הכנסת תחליט כך ברוב של 61 חברי הכנסת. זה לא קיים בשום שיטה למעט בקנדה שהפסקה הזו הוכנסה כפשרה ולא נעשה בה שימוש מ 1982שוו בנפשכם שאם הכנסת תוכל לעשות שימוש בפסקת ההתגברות, בית המשפט לא יוכל לתת פסקי דין שיעמדו כהלכה מנחה. זה מאבק קריטי בבית המשפט ואין לו שום בסיס אחר.

הדלק המזין את כל המגמות הללו הוא קול קורא של פוליטיקאים מסיעות ומפלגות שונות שגורם להורדת האמון במערכת אכיפת החוק. לא ניתן להשלים עם המצב הזה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
שחיתות
חיים | 25-02-2020 15:21
מינויים אגנדה היא שחיתות חזקה של שלטון החוק ובעיקר בית המשפט העליון. שחיתות ציבורית היא ההרס שלכם בעיקרון הפרדת הרשויות.
2
נוכלת מושחתת מספר 2 אחרי ברק אהרון, יש"ו.
אביגדור | 25-02-2020 15:58
תתחילו לעכל, חונטא מסריחה. אתם האשמים. אתם עבריינים. אתם יותר גרועים מרוצחים. קיבלתם מינוי, להיות אמונים על מנגנון הצדק והאמת במדינה. מעלתם בחומרה רבה בתפקידכם, הנזק שגרמתם בלתי הפיך.