אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

מפתיע • הפוסק הספרדי: "להצביע ליהדות התורה"

המקובל והפוסק הספרדי, הרב יצחק ברדא, הכריע בשאלת ההצבעה בבחירות שייערכו בשבוע הבא וקורא להצביע למפלגת יהדות התורה: "אנחנו צריכים את יהדות התורה חזקה כדי לשמור על היהדות בשלמות"

מפתיע • הפוסק הספרדי: "להצביע ליהדות התורה"

הוראה מפתיעה.

המקובל והפוסק הספרדי, הרב יצחק ברדא, הכריע הערב (שני) בשאלת ההצבעה בבחירות שייערכו בשבוע הבא וקורא להצביע למפלגת יהדות התורה.

הרב ברדא הוא ראש מוסדות 'יצק ירנן' ותלמידו המובהק של הרב מאיר מזוז ראש ישיבת 'כסא רחמים' ומנהיגה הרוחני של מפלגת 'יחד'.

בסרטו שפורסם הערב נראה הרב ברדא קורא "להצביע למפלגת יהדות התורה שסימנה ג'". לדבריו: "זה צו השעה לשמור על היהדות, השבת ומסורת ישראל בשלמות. אנחנו צריכים את יהדות התורה חזקה לצידו של ראש הממשלה בנימין נתניהו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
פסק הלכה: אסור להצביע למפלגת השטן שס
פלשמורה אוסלו מימונה | 24-02-2020 21:18
ברברים עליך ישראל.
בסיוע שס ויהדות התורה-הסכם אוסלו!!!!!!
עוצמה יהודית | 25-02-2020 7:29
ציוני דתי לאומי ימיני-בוחר עוצמה ובעזה-תעלה מעלה מעלה על אפם וחמתם-של מקטרגיה ובוגדיה!!!
פסק גאון גזענותו
מתעב גזענים | 24-02-2020 22:58
בתור מצביע ימינה אני זוכר היטב את הקללות של הרבובדיה ומחליפו נגד הבית היהודי, אבל הגזענות שלך היא קיצונית ומגעילה לא פחות וגם יותר.
2
המפגין הסדרתי הסביר לשופט: לא מדבר עם ערכאות
המפגין הסדרתי הסביר | 24-02-2020 23:13
המפגין הסדרתי הסביר לשופט: לא מדבר עם ערכאות איש 'הפלג הירושלמי' הקיצוני, הרב הצדיק, הקדוש, והגיבור חייל, המוסר נפשו וגופו על קידוש שם שמים, הגאון הצדיק והקדוש רבי משה איראם שליטא, נעצר עי בלשי המשטרה בסמוך ל'וועד [ש מ ד] הישיבות', כאשר לא הסכים לדבר עם השופט, הוא נעצר ליומיים, בעוון ביזוי בית המשפט הנל הוא צדיק יסוד עולם ~ ~ ~ הרשעים הכופרים אינם אוהבים את החיים מצד עצמם, אלא מצד שהם בעלי תאוה ועוברים עבירות חמורות כל הזמן. הצדיקים, לעומת זאת, מבינים שלחיים אין ערך מצד עצמם, אלא רק מצד שהם מובילים אל העולם הבא, על ידי קדושת החיים של דביקות בתורה ויראת שמים, ולא בכפירה כמו הציונים. וזוהי כוונת הפסוק בית רשעים ישמד --- ואהל ישרים יפריח. הצדיק הוא היסוד שממנו ממשיך העולם, ממנו יש תולדות וקיום לכל העולם כולו. כאשר ישנה סופה - הרשע מאבד את קיומו, והצדיק נשאר וזוכה לייסד את העולם ואת המשכיותו. ואיש 'הפלג הירושלמי' הקיצוני מוהר הגאון רבי משה איראם שליטא הוא צדיק יסוד עולם שממנו יש תולדות וקיום לכל העולם כולו. והוא מגין על הדור שלנו. !!!!
3
אנחנו הסרוגים והחרדלים בוחרים רק ....
יח | 25-02-2020 3:24
לא ולא עוד פריירים סרוגים ויהודים וחרדים כולם מצביעים רק מפלגה של דתיים. לא בנט.ולא שקד.רק הקבה.
רק ימינה תציל אותנו מתוכנית המאה!
רק ימינה | 26-02-2020 12:44
מי שרוצה לפנות את הבית מוזמן לבחור את החרדים
4
למי להצביע
זילבר אברהם | 25-02-2020 9:09
אודה ולא אבוש .כל מקובל אומר להצביע מפלגה אחרת .וכך אצל הרבנים .מה זה אומר .זו דעתו של אלוהים ?לא יתכן .כי כל מקובלו וכל רב אחר פסק אחרת אמר קוהלת הבל הבלים הכל הבל .מתי חסידים שוטים תבינו .
5
יצחק ירנן*
אברהם יגל | 25-02-2020 10:03
.
6
גם רבנים ספרדים יודעים להצביע
יונתן | 25-02-2020 13:57
אני מאריך מאד את הרב ברנדא סוף סוף גם רב ספרדי יוגע למה להצביע רק ג יהדות התורה
7
הרב ברדא הוא גיסו של הרב מאזוז פטרון ׳יחד׳
מני | 25-02-2020 15:24
יחד סגרו דיל לתמוך במפלגת יהדות התורה... טוניסאים בגדול ידועים ב׳השתכנזות׳ שלהם, יש גם מרוקאים משתכנזים שהם שייכים ל׳מרביצי׳, אך רוב המרוקאים הם פונדמנטליסטים תומכי שס... לרב מאזוז כח חזק וגם לרב ברדא השפעה רחבה, רק שרוב התומכים שלהם הם ימניים ואם לא יצביעו שס אז מבחינתם האופציה היא ליכוד, ולא יהדות התורה... הבני תורה יצביעו ג, אך כל המאסה של התומכים שלהם לא יצביעו ליהדות התורה, כי הם מסורתיים/דתיים ואין להם עם יהדות התורה כלום, אז זו טעות אופטית לחשוב על תמיכה אדירה ליהדות התורה... בתוך תוכם הם יודעים ששומעי לקחם יצביעו ליכוד בתכלס... (בשונה אם היו תומכים בשס שאז היו בוחרים שס)
8
ברדא ליצן נגוע במניעים פסולים ומקמנות
רב ליצן נגוע במניעים | 25-02-2020 22:49
נקמן יוציא ליצמו שני עינים כדי שיוציאו למישהו אחר עיין אחת גינגי מסכן
רשע
ציון | 26-02-2020 5:43
רשע חצוף. שמור פיך מלדבר על צדיק אמיתי!!!!
9
רק עוצמה יהודית
א.א | 26-02-2020 17:04
רקעוצמה יהודית עד שיבינו את זה
10
שְׁכִינְתָּא אִיהִי כָבוֹד אֱלֹהִים !!!
וּבֹזַי יֵקָלּוּ?? | 03-03-2020 4:16
בְּזִמְנָא דְּגָלוּתָא סוד דרכי חיבור האצילות וביע הם אלהים וכבוד ושם מצויה סכנת היניקה וערוב חול בקודש, טומאה בקדושה, והם שני מציאויות הקיימות בגלות ובם נאמר, דְּאִתְּמָר בֵּיהּ וְנִרְגָּן מַפְרִיד אַלּוּף (משלי טז, כח) שהוא הסא הרוצה להפריד את אלופו של עולם מהבריאה, כְּדֵין אִצְטְרִיךְ לכן צריך לְהַסְתִּיר דָּבָר. דְּאִתְּמָר בַּהּ אַל תִּרְאוּנִי (שיר השירים א, ו) שנאמר בשכינה מלשון אל תַּרְאוּנִי למי שאינו ראוי ויגרם חו פירוד. וְדָא מָאן דְּאִשְׁתַּדַּל וזה נאמר על מי שעוסק בְּאוֹרַיְתָא שֶׁלֹּא לְשַׁמָּה. אֲבָל מָאן דְּאִשְׁתַּדַּל לְשַׁמָּה, גָּרִים לְמַלְכָּא לְאַסְתָּרָא לַהּ בְּגַדְפָהָא אבל העוסק בתורה לשמה גורם שהמלך שומר עליו ומסתיר אותו תחת כנפי שכינתו ואז, כְּדֵין הַסְתֵּר דָּבָר וַדַּאי הסתר – המלך יסתיר אותו. דְּאַף עַל גַּב דְּאִיהִי בְּגָלוּתָא, אִשָּׁה דִּילֵיהּ אִיהִי וַדַּאי. ואף על גב שהיא בגלות ואינה בביתו של מלך, אשתו היא ודאי. והיא וְאִיהִי אֵשֶׁת חַיִל עֲטֶרֶת בַּעְלָהּ (משלי יב, ד). ומצוים לכבדה שזה כבוד הלך שנאמר בה וְאִתְּמָר בַּהּ כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ (שמות כ, יא) וְכוּ'. וּמָאן דִּמְכַבֵּד לַהּ אִתְּמָר בֵּיהּ, ומי שמכבדה נאמר עליו כִּי מְכַבְּדַי אֲכַבֵּד (שמואל א' ב, ל) זוכה לכבוד האמיתי מצד המלך. דְּהָא הָכָא מִתְדַּבְּקָן אִינוּן דִּלְתַתָּא וַדַּאי, דְּמֵהָכָא נָפְקִין. שהרי כאן בכבוד מתדבקים אלו שלמטה ממנה ודאי, כיוון שמכאן יוצאים, וּמָאן דְּלָא מְכַבֵּד לַהּ אִתְּמָר בֵּיהּ ומי שלא מכבד אותה נאמר בו וּבֹזַי יֵקָלּוּ (שם), לְאִתְמַשְּׁכָא זִינָא בָּתַר זִינֵיהּ. שכל מין נמשך אחר מינו. כְּדֵין ואז, יִגְמָר נָא רַע רְשָׁעִים (תהלים ז, י) וְאִתְדַּחְיָן לְבַר לְגַבֵּי סְטַר מְסָאֲבוּתָא. נדחים לחוץ מהקדושה לעבר צד הטומאה. דְּהָא לֵית חֶדָוָתָא לְקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא אֶלָּא בְּזִמְנָא דְּאִית צַדִּיקַיָּא בְּעָלְמָא דִּמְתַקְּנִין לַהּ לִשְׁכִינְתָּא. שהרי אין שמחה לקבה אלא בזמן שיש צדיקים בעולם שמתקנים את השכינה. דִּשְׁכִינְתָּא אִתְּמָר בַּהּ אֲנִי יְהֹוָה הוּא שְׁמִי וּכְבוֹדִי לְאַחֵר לֹא אֶתֵּן (ישעיהו מב, ח). שְׁמִי דָּא שְׁכִינְתָּא מִסִּטְרָא דִּלְגַו, דְּאִתְדַּבְּקַת בֵּיהּ בְּמַלְכָּא וְלָא אִתְפָּרְשַׁת. שמי זו השכינה מצד הפנימיות שנדבקת בו במלך ולא נפרדת, וּבָהּ יְהֹוָה אֶחָד וּשְׁמוֹ אֶחָד (זכריה יד, ט). יְהֹוָה אֶחָד הוא המלך, וּשְׁמוֹ היא השכינה, אֶחָד – ביחוד שלם דְּמָאן דִּמְכַבֵּד לַהּ לִשְׁכִינְתָּא דָּא אִיהוּ יְקָרָא דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא. וּמָאן דְּנָהַג בַּהּ קְלָנָא אַחֲזֵי קְלָנָא בְּמַלְכָּא. מי שמכבד לה לשכינה, זה הוא יקרו וכבודו של המלך הקבה. ומי שנוהג בה חו בקלון, מראה קלון במלך,